PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME. Bana hayatında öğrendiğin çok önemli birşeyi söyle Neden hatırlayamıyorsun? Çünkü bilinç altında!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENİM TÜRLERİ.
Advertisements

Psikolojinin Konuları
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
1O. BÖLÜM KLASİK (TEPKİSEL) KOŞULLANMA ve BİTİŞİKLİK KURAMLARI
ÖĞRENME KURAMLARI.
Canlılarda Davranış Zafer Zengin Özel Yamanlar Koleji Biyoloji Öğretmeni
Doç. Dr. Atilla Cavkaytar
PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME
KLASİK KOŞULLANMA.
Davranışçı Öğrenme Kuramları
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME. Bana hayatında öğrendiğin çok önemli birşeyi söyle Neden hatırlayamıyorsun? Çünkü bilinç altında!
ÖĞRETMEN KİM? YÖNETİCİ KİM? LİDER YÖNETİCİ Yönetici olma rolünü ANLAYAN ile ANLAMAYAN bir öğretmen ARASINDAKİ fark belirleyicidir.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
ÖĞRENME KURAMLARI.
I.BÖLÜM Davranışçı Öğrenme Kuramı II. BÖLÜM A-Klasik Koşullanma
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
Yrd.Doç.Dr.Nurten SARGIN Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SÖNME.
KLASİK (TEPKİSEL) KOŞULLANMA
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
So for instance you’re probably all familiar with Pavlov’s classical conditioning experiments in which dogs learned to associate a bell with meat and therefore.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
CLARK L. HULL( ) İdeal bir öğrenme önerme ve teoremlerden kurulan mantıksal bir yapıya sahip olmalıdır. Öğrenme organizmanın ihtiyaçlarını karşılamak.
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
3.Ünite Öğrenme,Bellek, Düşünme
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Öğretim İlke ve Yöntemleri
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
Özel Habitat Gereksinimleri ve Rezerv Tasarımı.
ÖĞRENME Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS.
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
ÖGRENME VE HAFIZA DR.SONER ÇAKMAK.
Ψ ÖĞRENME.
Ψ ÖĞRENME.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
ÖĞRENME KURAMLARI KLASİK KOŞULLAMA.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BÖLÜM 9 KOŞULLAMA TÜRLERİ Klasik Koşullama: Pavlov İsmi Tanıdık Geliyor mu? Hayvan öğrenmesi ve hayvan davranışı çalışmaları, temelde iki tür koşullamanın.
Reaksiyon Zamanı.
ÖĞRENME - ÖĞRETME KURAMLARI
ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI
BİREY-GRUP ETKİLEŞİMİ SOSYAL ETKİ HAZIRLAYAN NERİMAN ARICI.
VI.BÖLÜM ÖĞRENME TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Prof.Dr. Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
EDİMSEL KOŞULLANMA BURRHUS FREDERIC SKINNER ( )
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
DAVRANIŞÇILAR.
Davranış Bilimleri Dersi 1. Hafta
BÖLÜM 7 ÖĞRENMEDE DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM.
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
ÖĞRENME.
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI KURAMLAR
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
FEEDBACK (GERİ BİLDİRİM)
Sorusu, hemen her ö ğ retmenin ö ğ retmenlik mesle ğ i süresince sürekli olarak zihnini kurcaladı ğ ı bir konu olagelmiştir. Ö ğ retmenlerin ö ğ retim.
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME

Bana hayatında öğrendiğin çok önemli birşeyi söyle Neden hatırlayamıyorsun? Çünkü bilinç altında!

Değişik öğrenme şekilleri vardır

Öğrenme izlenebilir veya izlenemeyebilir Ör. (izlenemeyen) – dinliyorsunuz Ör. (izlenemeyen) – ormanda yürüyüş (izlenebilen) – sonraki gün Ör. (izlenemeyen) – bilim insanının konuşmasını dinledim (izlenebilen) – köpeğime davranışım

Öğrenme kişisel veya sosyal olabilir Ör. (kendi kendinden öğrenme) – adamı dövüyor Ör. (sosyal öğrenme) – arkadaşımı gördüm

Öğrenme, dışsal veya içsel bir ödülle alakalı olaqbilir Ex. (dışsal ödül) – çocuk çamaşırları yıkıyor Ex. (dışsal ödül)- fare pedala dokunuyor Ex. (içsel ödül) – mehmet birine yardım etti Ex. (içsel ödül) – inanıyorum ki...

İnsanlarla insan olmayan canlıları karşılaştıracak olursak İçgüdüler Kuşlar İnsan Bütün canlılar...

Öğrenmeyi tanımlayalım Öğrenme, zihinde uzun dönemli temsiller ve bu temsiller arasında bağlantılar oluşturmaktır. (bu temsiller davranışa yol açabilir veya açmaz) Bu tanımı inceleyelim, 1- uzun dönem 2- nörolojik 3- içgüdü değil

Öğrenmenin karakteristik özellikleri -potansiyel -Tamamıyla yeni -Frekans/sıklık -Hız -Şiddet -Karmaşıklık -Farklı bir cevap

Öğrenmenin hayatımızdaki önemi Öğrenme algımızda, hissiyatımızda, düşünmemizde ve davranışlarımızda değişmeler yaratır Seligman ve Maier (1967) yaptıkları deneyde...

Bazı öğrenme çeşitleri İzlenim düzeyinde öğrenme Uyaran – cevap öğrenmesi Motor öğrenme !ilişkiler!

Klasik koşullanma/öğrenme

koşullama Koşulsuz.U.- doğal uyaran Koşulsuz.T – doğal tepki koşullu. U. – koşulsuz uyaranla eşleşip aynı etkiye sahip olan şey Koşullu T. – koşullu uyarana verilen tepki (koşulsuz uyarana verilenin aynısı)

Et – ? Koşulsuz. U. Köpeğin salya akıtması – ? Koşulsuz T. Zil –? Koşullu uyaran Köpeğin zile salya akıtması - ? Koşullu T.

Klasik koşullanma/öğrenme prensipleri Sönme kanunu Eğer bir müddet boyunca zili çalsak ama arkasından yemek vermesek ve bunu defalarca tekrarlasak, köpeğin tavır ve vaziyeti ne olurdu? Köpek salya akıtmayı bırakırdı Köpek aradaki bağlantıyı unuturdu. Doğrumu bu? Hayır – unutmaz, fakat isteyerek tepki vermmez.

EŞLEME (Koşulsuz uyaranla- koşullu uyaran) Geç koşullu uyaran verme 1 2 Zil et

EŞLEME (Koşulsuz uyaranla- koşullu uyaran) gecikmiş iz beraber Zil et Zil et Zil et Koşullanma kolaylıkla gerçekleşir Koşullanma gerçekleşir ama geçen süre çok uzun olmamalı Çok az ve kuvvetsiz bir koşullanma/öğrenme gerçekleşir

sonuç Geriden çalınan zil haricinde her durum koşullanma yaratacaktır Gecikmiş, ize göre daha az denemede koşullanma yaratır