TÜBİTAK Ulusal Program’ın 17. bölümü olan “Bilim ve Araştırma” başlığı altında, “Hükümetimiz AB çerçevesinde başlatılan ve yürütülmekte olan E-Avrupa girişimini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
DE NASIL VERİLİR ? DİPLOMA EKİ ÇALIŞTAYI
GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Meriç Belediyeler Birliği
SATIN ALMA EĞİTİMİ “YAPIM İŞLERİ” MAYIS 2006 PROCUREMENT TRAINING WORKS MAY 2006.
Yıldız Teknik Üniversitesi
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
Engelli Dernekleri Federasyonu
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
KURULUŞUNUZUN ADI ---[LOGO]--- Who we are Kuruluşun kısa tanıtımı. 50 kelimeyi aşmayacak şekilde.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
AB VETERİNER HEKİM PLATFORMU
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Ulusal Piyasa Çalışma Grubu Toplantısı 04 Nisan 2006 T. Bankalar Birliği İstanbul Filiz Kaya Takasbank A.Ş.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
Güvenlik Kültürü: AB yaklaşımı
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Retail Mgt. 11e (c) 2010 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-1 Identifying and Understanding Consumers 1.
SATINALMA EĞİTİMİ MAL ALIMI MAYIS 2006 PROCUREMENT TRAINING SUPPLIES MAY 2006.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
AVRUPA BİRLİĞİ BT PROGRAMLARI VE TÜRKİYE
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Nobody’s Unpredictable Urban Age Istanbul Survey – the views of residents Ben Page, Chief Executive, Ipsos MORI
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
There was a man who was thinking of building an honourable structure that could last for milleniums and show the king’s power. So, he racked his brain.
Muammer Benzeş MVP (IIS) Bulut Bilişim /muammerbenzes.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
İNOVASYON.
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Studies for Improvement and Development of Vocational Education
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN
Sunum transkripti:

TÜBİTAK Ulusal Program’ın 17. bölümü olan “Bilim ve Araştırma” başlığı altında, “Hükümetimiz AB çerçevesinde başlatılan ve yürütülmekte olan E-Avrupa girişimini desteklemekte ve bu girişime katkıda bulunmak istemektedir. Türkiye’de Bilgi Toplumu oluşturmak amacıyla E-Türkiye girişimini başlatıp, yönlendirmeyi ve Avrupa Birliği’ndeki çalışmalarla eşgüdümü sağlayacak bir kurumsal yapıyı, ilgili özel sektör, akademik çevreler, sivil toplum örgütleri ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde oluşturmayı hedeflemektedir.” denilmektedir.

TÜBİTAK Avrupa Komisyonu tarafından Aralık 1999 tarihinde kabul edilen E-Avrupa Girişimi, Avrupa’yı dünyadaki en dinamik ve rekabet gücü yüksek pazar haline getirme amacına yönelik olarak, özellikle internet alanında yeni ekonomi için gerekli altyapıyı kurmayı hedeflemektedir.

TÜBİTAK Daha ucuz, daha hızlı ve daha güvenli internet; İnsan kaynağına yatırım; İnternet kullanımını özendirmek. Girişim bu hedefe yönelik üç temel amaç belirlemiştir:

TÜBİTAK Bu amaçla 2002 tarihine kadar sürecek bir eylem planı hazırlanmış ve bu eylem planı çerçevesinde özel hedefler ve hedeflere yönelik ölçüm kriterleri belirlenmiştir.

TÜBİTAK E-Avrupa Girişimi’nin aralarında bizim de bulunduğumuz aday ülkelere yayılması amacıyla planlanan E-Avrupa+ Girişimi için hazırlık çalışmaları halen devam etmektedir.

TÜBİTAK Bu girişim, E-Avrupa Girişimi’ni temel alarak aday ülkelerin Bilgi Toplumu olma yolundaki çabalarına da katkıda bulunacaktır.

TÜBİTAK Dışişleri Bakanlığı koordinasyonu altında ülkemizde konuyla ilgili tüm kurumların katılımıyla ortak bir görüş oluşturma çalışmaları halen devam etmekte, sekreterya görevini TÜBİTAK yürütmektedir. Bu çalışmaların sonuçları AB yetkilileri ile yapılan temaslarda dile getirilerek, ülkemizin Haziran tarihlerinde Göteburg’da yapılacak olan AB Zirvesi’nde resmen açıklanacak olan E-Avrupa+ Girişimi’nin resmi bir üyesi olması sağlanacaktır.

TÜBİTAK E-Avrupa+ Girişimi’nin hedefleri: Objective 0: Accelerate the putting in place of the basic building blocks for Information Society a) Accelerate and complete the liberalisation of the telecommunication sector b) Transpose and implement the acquis relevant to the Information Society

TÜBİTAK 2003 yılında ses’te tekel kalkınca telekomda liberalizasyonun ne ölçüde gerçekleşeceği henüz belli değildir. Liberalizasyon sektöre rekabet getirecek ve fiyatlarda ciddi düşüşler olabilecektir (pek çok ülkede yaşanan bu gelişme bizde de GSM sektöründe yenilerde yaşanmış ve savı doğrulamıştır). Toplumsal menfaat liberalizasyondadır

TÜBİTAK Objective 1: A cheaper, faster, secure Internet a) Cheaper and faster Internet access b) Faster Internet for researchers and students c) Secure networks and smart cards

TÜBİTAK Akademik Internet, Türkiye’nin yetişmiş insan açığını hızla kapatarak, Avrupa Birliği’ne entegrasyonda ihtiyaç duyulacak kadroların yetiştirilmesinde çok önemli rol oynayacaktır. TÜBİTAK-TUENA Raporu’nda öngörülen ve ulaşmak için olanaklarımızı seferber ettiğimiz hızlar bile Avrupa standardının çok altındadır. Örneğin, AB ülkeleri içinde Internet Hatları kapasitesi açısından en zayıf durumda olan Yunanistan’da dış bağlantı kapasitesi 189 Mbit’dir. Avrupa Akademik Ağı’nın 2001 yılındaki planlanan hızı ise 2500 Mbit'dir.

TÜBİTAK Objective 2: Investing in people and skills a) European youth into the digital age b) Working in the knowledge-based economy c) Participation for all in the knowledge-based economy

TÜBİTAK Objective 3: Stimulate the use of the Internet a) Accelerating e-commerce b) Government on-line:electronic access to public services c) Health online d) European digital content for global networks e) Intelligent transport systems

TÜBİTAK eEurope+ Monitoring and Benchmarking Indicators List To enable comparison of data for monitoring and benchmarking, the Prime Ministers of the Candidate countries will adopt for eEurope+ the same indicators selected by the EU-15 for eEurope.

TÜBİTAK Accelerating the basic building blocks of Information Society 1. Percentage of households that have fixed telephone services. 2. Percentage of households that have a form of telecommunications that is capable of providing access to the Internet.

TÜBİTAK Cheaper, faster Internet 1. Percentage of population who regularly use the Internet 2. Percentage of households with Internet access at home 3. Internet access costs

TÜBİTAK Faster Internet for researchers and students 4. Speed of interconnections and services available between and within national research and education networks (NRENs) within EU and world-wide

TÜBİTAK Secure networks and smartcards 5. Number of secure servers per million inhabitants 6. Percentage of Internet-using public that have experienced security problems

TÜBİTAK European youth into the digital age 7. Number of computers per 100 pupils in primary/secondary/tertiary levels. Number of computers connected to the Internet per 100 pupils in primary/secondary/tertiary levels 9. Number of computers with high speed connections to the Internet per 100 pupils in primary/secondary/tertiary levels 10. Percentage of teachers using the Internet for non-computing teaching on a regular basis

TÜBİTAK Working in the knowledge-based economy 11. Percentage of workforce with (at least) basic IT training 12. Number of places and graduates in ICT related third level education. 13. Percentage of workforce using telework

TÜBİTAK Participation for all in the knowledge-based economy 14. Number of Public Internet Points (PIAP) per 1000 habitants 15. Percentage of central government websites that confirm to the WAI accessibility guidelines at level A

TÜBİTAK Accelerating e-commerce 16. Percentage of companies that buy and sell over the Internet

TÜBİTAK Government on-line 17. Percentage of basic public services available on-line 18. Public use of government on-line services-for information/for submission of forms 19. Percentage of public procurement which can be carried out on-line

TÜBİTAK Health on-line 20. Percentage of health professionals with Internet access 21. Use different categories of web content by health professionals

TÜBİTAK European digital content for global networks 22. Percentage of EU web sites in the national top 50 visited

TÜBİTAK Intelligent Transport Systems 23. Percentage of the motorway network (vs. total length of network) equipped with congestion information and management systems