Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Eğitim Öğretimde Planlama
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
Çarpma İşlemi.
Öğrenme Stilleri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Stilleri.
Probleme Dayalı Öğrenme
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğrenme Stilleri Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Öğrenme stilleri Öğrenme stili: bireyin öğrenirken kendine özgü olan tercihleri

Öğrenme stilleri ile ilgili çeşitli modeller geliştirilmiştir.

Bu modellerden biri ve en kolay anlaşılabilir olanı VARK modelidir Bu modellerden biri ve en kolay anlaşılabilir olanı VARK modelidir. Bu model Neil Fleming ve Colleen Mills adlı eğitimciler tarafından üç boyutlu öğrenme stili modeline (görsel, işitsel, kinestetik) dayanılarak 1992 yılında ortaya atılmıştır.

VARK modeline göre öğrenenler ağırlıklı olarak şu yollardan birini ya da bazen birkaçını tercih ederek öğrenirler: Görsel İşitsel Okuyarak ve yazarak Hareket ederek

Modele göre görsel öğrenenler öğrenirken resim, fotoğraf, harita, şema, şekil gibi görsel materyalleri ve bakma, izleme, hayalinde canlandırma gibi işleri tercih ederler.

İşitsel öğrenenler ise öğrenirken ses kayıtları gibi materyalleri ve öğretmenin konuşmasını dinleme gibi işleri tercih ederler.

Modele göre okuyarak yazarak öğrenme; yazılı bilginin görsel kanal ile alınmasını ve bilginin yazıya dönüştürülmesini ifade etmektedir. Okuyarak yazarak öğrenenler öğrenirken not tutma, okuma, altını çizme, özetini yazma gibi işleri tercih ederler.

Kinestetik öğrenenler ise öğrenirken bedenlerini kullanmayı, dokunmayı, ellerini kullanmayı tercih eden bireylerdir. Bu tür öğrenenler öğrenirken model, örnek gibi materyallerin kullanımı ile dans etme, rol yapma, hareket etme gibi işleri tercih ederler.

VARK modeline göre öğrenme stillerini ortaya çıkarabilmek amacıyla çeşitli ölçme araçları geliştirilmiştir.

Öğrenme stillerinden Dunn ve Dunn modeli ise öğrenmede şu özelliklere dikkati çekmektedir: Çevresel özellikler Duyuşsal özellikler Sosyal tercihler Psikolojik özellikler Fizyolojik özellikler

Dunn ve Dunn Çevresel özellikler Ses düzeyi (sesli, sessiz) Işık durumu (aydınlık, loş) Isı durumu (sıcak, serin) Ortam (düzenli, düzensiz, yatakta, yerde, masada)

Duyuşsal özellikler Güdülenme (güdülenmiş, güdülenmemiş) Azim (görevi tamamlama, görevi eksik bırakma) Sorumluluk (sorumluluk hissetme, sorumluluk hissetmeme) Yapı (yapılandırılmış, yapılandırılmamış)

Sosyal tercihler Öğrenme grupları (bireysel çalışma, ikili çalışma, grup içinde öğrenme) Otorite (yetişkinle öğrenme, bağımsız çalışma) Çeşitlilik (öğrenmede farklı yolları tercih etme, öğrenmede aynı yolları tercih etme)

Fizyolojik özellikler Duyusal tercih (dinleme, izleme, dokunma, hareket etme) Yiyecek (yiyecek eşliğinde öğrenme, öğrenirken yememe) Günün zamanı (sabah, öğleye doğru, öğleden sonra, akşam) Hareket (öğrenirken hareket etme, oturarak öğrenme)

Psikolojik özellikler Bütüncül - analitik düşünme (Tümden gelimle öğrenme, tümevarımla öğrenme) Beyin yarımküresi (sağ yarım, sol yarım) Karar verme (tepkisel, düşünerek)

Uygulama VARK modelinin öğretmen açısından pratik faydaları neler olabilir? Tartışınız. Dunn ve Dunn modeline göre öğrencilere nasıl eğitsel rehberlik hizmeti sağlanabilir, modelin pratik faydaları nedir? Tartışınız.