ÖNERMELER MANTIĞI VE WUMPUS DÜNYASI Yılmaz KILIÇASLAN
Basit bir bilgi tabanı - I Önermeler mantığının semantiğini belirlediğimize göre, wumpus dünyası için bir bilgi tabanı inşa edebiliriz. İşimizi kolaylaştırmak için, yalnızca kuyularla ilgileneceğiz. Önerme değişkenlerimizi, odaların indekslerinden yararlanarak belirleyelim. Her i, j için: [i, j]’de bir kuyu varsa, Pi,j ve [i, j]’de bir esinti varsa varsa, Bi,j doğru olsun.
Basit bir bilgi tabanı - II Bilgi tabanı (BT), aşağıdaki (Ri ile gösterdiğimiz) cümleleri içerecektir. [1,1]’de kuyu yoktur: R1: ¬P1,1 Bir kuyuya doğrudan komşu olan karelerde, etmen bir esinti hissedecektir.İlgili kareler için: R2: B1,1 (P1,2 P2,1) R3: B2,1 (P1,2 P2,2 P3,1) İlk iki kare için esinti duyumu: R4: ¬B1,1 R5: B2,1 Yani, TB = R1 R2 R3 R4 R5.
BT için bir doğruluk tablosu