ÇOKLU ZEKA
Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,mantık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
sözel ve matematik yetenekleri.
Zeka,kalıtsal yetenekler,deneyimler ve çevresel bileşenler tarafından şekillendirilir. Kötü öğretim ve çevre zekayı geriletir
ÇOKLU ZEKA KURAMI İKİ ÖNEMLİ KOŞUL ÜZERİNE KURULMUŞTUR.
İNSANLAR BU ZEKALARIN TÜMÜNE SAHİPTİR
HERKES FARKLIDIR ÇÜNKÜ HERKESİN FARKLI BİR KİŞİLİĞİ,MİZACI,ZEKA PROFİLİ VARDIR.
ÇOCUKLARIN ÖZEL YETENEKLERİNİ ORTAYA ÇIKARTMASINA İZİN VERMEMEKTEDİR. TEK PARÇALI ZEKA TANIMINA DAYANAN EĞİTİMN PROGRAMLARI ÇOCUKLARIN ÖZEL YETENEKLERİNİ ORTAYA ÇIKARTMASINA İZİN VERMEMEKTEDİR.
BEDENSEL-DEVİNDUYUSAL ZEKA Bu zeka türü vücudunu kullanarak (dans ve vücut dili) oyun oynayarak ya da yeni ürün yaratarak duygularını ifade etme yetenekleri ile ilgilidir.
*Sessiz film oynatılabilir *Düşündüklerini el-kolla ifade etmesi istenebilir *Halk dansı,koşma,yüzme ve yürüme gibi fiziksel aktiviteler yapılabilir *Motor becerilerini yaparken kişinin vücuduna dikkat etmesi sağlanabilir.
SÖZEL-DİLSEL ZEKA Soyut ve simgesel düşünme ile kavram oluşturma ve kelime yazma,dilbilgisi,şiir,hikaye anlatma,mizah gibi karmaşık olguları içeren dilsel üretimlerden sorumlu olan bu zeka türü
*Hoşlandığı bir hikaye okutulur ve sonunu kendisi getirir. *Başkalarının fikirlerini dinlemeye ve onlarla tartışmaya girmeye teşvik edilebilir *Onu çok ilgilendiren bir konuda konuşma yapması sağlanabilir *Süreli bir yayın takip etmesi sağlanabilir
Bu zekanın temelini görme duyusu ve buna bağlı GÖRSEL-UZAMSAL ZEKA Bu zekanın temelini görme duyusu ve buna bağlı olarak şekiller tasarlama ve zihinde resimler yaratma yeteneği oluşturmaktadır. . Bu zeka türüne sahip insanlar,zihinlerinde resimler yaratır ve çizerler.
*Bilerek düş kurması istenebilir *Fikirlerini ifade etmesi için çeşitli araçlardan yararlanması sağlanabilir *Bilerek düş kurması istenebilir *Hayal gücünü arttıracak çalışmalar yapması sağlanabilir *Fikirlerini anlatmak için çeşitli tasarımlar yapması istenebilir
MATEMATİKSEL-MANTIKSAL ZEKA Bu zeka türünde gelişmiş insanlar matematiksel ve bilimsel konulardan hoşlanırlar.
Bilimsel yöntemlerin kullanılacağı bir etkinliğe katılabilir Hobilerinin 4 ana noktası belirlenebilir ve onlardan da ayrı ayrı olarak 4 alt nokta oluşturtulabilir İki nesneyi kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla çözümsel düşünme egzersizleri yaptırtılabilir Genelde saçma olduğu düşünülen bazı konularda,gerekçeleri ile ikna edici bir açıklama yaptırtılabilir Bilimsel yöntemlerin kullanılacağı bir etkinliğe katılabilir
MÜZİKSEL VE RİTMİK ZEKA Bu zeka türü tonal ve ritmik kavramları tanıma ve kullanma ,çevresel seslere,insan sesi ve müzik aletlerine karşı duyarlılık kapasitelerinden sorumludur. Müzik aleti çalmaktan,beste yapıp seslendirmekten hoşlanırlar.
Ruh halini düzeltecek müzikler dinlemesi sağlanabilir Duygularını anlatmak için duş yaparken şarkı söylemesi istenebilir Doğadaki sesleri taklit etmesi sağlanabilir
KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER Diğer insanlarla sözlü ve sözsüz iletişim kurma,grup içinde işbirlikli çalışma yeteneklerini içeren kişiler arası zeka türü ruh halleri,huylar,yönelimler gibi insanlar arasındaki ilgi farklarını da ortaya koyar.
Başarıyla tamamlanması gereken bir proje için farklı görevdeki güvenilir insanlarla bir araya gelmesi sağlanabilir Dinleme öğretilebilir Konuşmadan,beden diliyle iletişim kurması öğretilebilir
İÇSEL ZEKA İnsanın kendi duygularını,duygusal tepkilerinin derecesini,kendi biliş bilgisi sürecini tanıma,kendi özbenliğini anlama ve başkalarına ifade etme yetisidir. İnsanın kendi kişiliği ,kendini aşma yeteneği içsel zekasının işleyen kısmıdır.
Olup biten herşeyden haberdar olması konusunda bilgiler verilebilir İçgörü kazandırılabilir Hayat boyunca önyargılardan sıyrılması gerektiği konusunda bilgi verilebilir Ben kimim sorusuna 25 kelimeyle ya da daha kısa bir cevap yazması istenebilir.Bu işlem bir hafta süreyle yapılır ve hepsi gözden geçirilir
ÖĞRENME TÜRLERİ DUYGUSAL TERCİHLER
Duygusal tercihler görsel,işitsel, devinduyusal ve dokunma
TEŞEKÜRLER