Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arş. Gör. Gül KALELİ YILMAZ
Advertisements

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler Mustafa ALTUNEL
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OFMK402 Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
İstatistikte Temel Kavramlar
ÖĞRETİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yard. Doç. Dr. Serkan ŞENDAĞ MAKÜ 2012, BURDUR
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MTSK SINAV SORUMLUSU YETİŞTİRME KURSU
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Konya n. Erbakan Üniversitesi
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
Anket Hazırlama.
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
ISI VE SICAKLIK.
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Temel Kavramlar)
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
DEĞİŞKEN TİPLERİ ve SPSS’ de VERİTABANI HAZIRLANMASI.
İstatistik 1.Bölüm EĞITSEL YAZıLıM GELIŞTIRME VE DEĞERLENDIRME.
FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERİN ÖLÇÜLMESİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
NİCEL ARAŞTIRMA NEDİR? Bir amaca yönelik, belirli aşamalar içerisinde ve bir yöntem dahilinde yapılan çalışmalara araştırma denir. Araştırmacı yaptığı.
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan. Ders İçeriği Nicel araştırma adımları Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Ölçme Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
Temel Kavramlar Değişken: Değişik değerler alabilen objelere, özelliklere yada durumlara denir. Sürekli değişken: iki ayrı ölçüm arasını kuramsal olarak.
Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇEK Bazı ölçme araçlarına verilen ad.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek bir niteliğin olması niteliğin gözlenebilmesi amaca uygun sayı ve sembollerle gösterilmesi Ölçme ikiye ayrılır: 1. Doğrudan ölçme: Ölçme konusu olan özelliğin kendisi ile aynı türden bir araçla ölçülmesidir. Ör: uzunluğu m., ağırlığı kg. 2. Dolaylı ölçme: Ölçmeye konu olan özelliklerin doğrudan gözlenememesi ancak, kendileri ile ilgili olduğu bilinen başka özellikler aracılığı ile ölçülmesidir. Ör: zeka, başarı

Ölçme Araçları İkiye Ayrılır: 1. Standart olanlar: m., kg, standart testler 2. Standart olmayanlar: adım, karış, kulaç Birim: Bir ölçme aracını oluşturan en küçük parça, o ölçme aracının birimi olarak kabul edilir. Birimde bulunması gereken üç özellik: Eşitlik, genellik, kullanışlılık. Ölçek: Ölçme sonuçlarını gösteren sembol veya sayıların matematiksel nitelikleridir. Ölçekler dörde ayrılır: 1. Sınıflama ölçekleri: Ölçülen özellikleri bakımından eşya, olay ve insanların adlandırılması sözkonusudur. Ör: İnsanların cinsiyetlerine göre kadın-erkek medeni durumlarına göre evli-bekar-dul-boşanmış. Cisimlerin sıcaklıklarına göre soğuk-ılık-sıcak kategorilerine ayrılması vs. Nesnelere verilen sayılar (1,2,3) miktar belirtmezler. Bunlar koddur. Bu sayılarla matematiksel işle işlem yapılmaz, frekansa dayalı işlemler yapılır.

2. Sıralama ölçekleri: Belli bir özelliğe sahip oluş dereceleri bakımından nesneler sıraya konabilir ve 1,2,3 gibi sıra sayılarıyla gösterilir. Öğrencilerin boy sırasına konulması, bir sınavdan aldıkları puanlara göre pekiyi, iyi, orta, zayıf gibi gruplara ayrılması. Sıralamada sıfırın anlamı yoktur. Bir birim söz konusu olmadığından farkın miktarı hakkında bilgi vermezler, sadece niteliğin daha az ya da daha çok olduğu söylenir. Ortanca, yüzdelik, sıra farkları korelasyonu işlemleri yapılabilir. 3. Eşit aralıklı ölçekler: Başlangıç (sıfır) noktasına ve tanımlanmış bir birime sahiptirler. Sıfır değeri, ölçülen özelliğin gerçekte hiç olmadığı anlamına gelmez. Ör: Matematik testinden sıfır (0) alan bir öğrencinin gerçekte hiç matematik bilgisi olmadığını söylemek mümkün değildir. Nesnelerin belli bir özelliğe ne derece sahip olduklarını ve sahip oluş dereceleri arasındaki farkın miktarı sayısal olarak belirtilebilir. Termometre, takvimler bu türe örnektir.

4. Eşit oranlı ölçekler: Başlangıç noktası gerçek bir sıfır (0) noktası vardır. Sıfır, ölçülen özelliğin hiç olmadığını gösterir. Ölçekte yer alan birim, ölçeğin her bölgesinde eşittir. Metre, kilogram buna örnektir. Sınıflama, sıralama,farklar, toplamlar, çarma veya bölme işlemler yapılabilir.