HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Elektronik Ticaret Şule Özmen
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Elektronik Ticaret Şule Özmen
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Girişimcilik.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ILETISIM TEMELLI MARKA YÖNETIMI
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Turizm Pazarlaması Çevresi
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 2.hafta Hizmet Pazarlamasına Giriş 09.04.2017 alparslan özmen

Hizmet Pazarlaması Nedir? Hizmet pazarlaması, aktiviteler (eylemler), yararlar ve tatmin duygusu yaratan; dokunulmayan, hissedilemeyen, stoklanamayan, sahiplenemeyen, eşzamanlı olarak üretilen ve tüketilen ve adına hizmet denilen şeylerin tüketicilere ulaştırılması ile ilgili faaliyetler bütününe verilen isimdir. 09.04.2017 alparslan özmen

Hizmet pazarlaması, genel olarak, mamul pazarlamasına benzer yol ve yöntemleri izlese de, pazarlama etkinliklerinin hizmet odaklı olarak gerçekleştirilmesi dolayısıyla, bir takım farklı uygulamalara sahiptir. 09.04.2017 alparslan özmen

Hizmet sektörünün gelişmesine pek çok unsur etkide bulunmaktadır. Bunları şu şekilde sıralamak mümkündür: 09.04.2017 alparslan özmen

1- Hizmet işletmeciliği her geçen gün uzman kişilerin sektöre girebilmelerine ortam hazırlamaktadır. Meslek odaları, birlikler ve kamu kurumlarının bu alandaki kısıtlamaları azalmaktadır. Dolayısıyla, çeşitli şekillerde uzmanlık belgesi sahibi olan girişimciler, büyük sabit yatırım gereksinmesi duymaksızın işlerini kolayca kurabilmektedirler. 09.04.2017 alparslan özmen

2- Teknolojinin sağladığı kolaylıklar, hizmetin daha etkin ve verimli yayılmasını sağlamaktadır. 3- “Franchising” imtiyaz sisteminin gelişmesi ve yaygınlaşması, hizmet sektörüne olumlu yönde yansımaktadır. 4- Özellikle dayanıklı tüketim malları başta olmak üzere satış sonrası hizmeti gerektiren çeşitli mallarda işletmeler bu alana daha fazla önem vermeye başlamıştır. 09.04.2017 alparslan özmen

HİZMET PAZARLAMASI ÇALIŞMALARININ GEÇİRDİĞİ AŞAMALAR 09.04.2017 alparslan özmen

Emekleme Dönemi (1980 öncesi) Bu dönemde hizmet pazarlaması bir alt disiplin olarak kendini göstermektedir. Daha sonra bu bağlamda, gelişmiş ülkelerde beyaz yakalılar adı verilen bankacılık, sigortacılık, emlakçılık, borsa, bankerlik iş alanlarına inşaat, ulaştırma, eğitim gibi sektörlerde gelişmiştir. 09.04.2017 alparslan özmen

Ayaklarının Üzerinde Durma Dönemi (1980-1985) Ayrı bir dal olarak ön plana çıkmaya başlamıştır. Ampirik araştırmalara dayalı bilgilerde anlamlı gelişmeler hizmet kalitesi, hizmet karşılaşması, hizmet tasarımı ve yeni hizmetlerin geliştirilmesi gibi konulara yoğunlaşılmıştır. 09.04.2017 alparslan özmen

İstikrarlı Gelişme Dönemi (1986’dan Günümüze) Yeni bir hizmet pazarlaması yönetimi yaklaşımının konulması görüşü ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, müşteriyi elde tutma, ilişki pazarlaması, yeşil pazarlama, marka, hizmetlerin uluslararasılaşması, sponsorluk, franchising gibi konular gündeme gelmiştir. 09.04.2017 alparslan özmen

HİZMET PAZARLAMASI KARMA ELEMANLARI 09.04.2017 alparslan özmen

Geleneksel Pazarlama Karmasında Hizmet Ürün/hizmet, hizmetin üretilmesi ve sunulmasından oluşmaktadır. Bu nedenle, hizmetin kaliteli sunumu, çalışanların hizmet üretiminde tutundukları tavır, giysileri, üretim süreci, markalaşma durumu ve üretim ortamının fiziksel özellikleri önem kazanmaktadır. 09.04.2017 alparslan özmen

Hizmet pazarlamasında dağıtım tersine işlemektedir Hizmet pazarlamasında dağıtım tersine işlemektedir. Yani mallarda olduğu gibi sunulan hizmetler tüketicinin ayağına götürülememekte; çoğu durumda olduğu gibi tüketicinin hizmetin üretildiği ortama gelmesi gerekmektedir. Hizmetin dağıtım karmasında sergileme yerine “atmosfer” önem kazanmaktadır. 09.04.2017 alparslan özmen

Hizmet pazarlamasında tutundurma karma elemanları hizmetin özelliğinden dolayı içerik değiştirmektedir. Kişisel satışta insan unsurunun önemi iyice artarken, reklam uygulamaları hizmetin özelliği dolayısıyla ürünlerin fiziksel özelliklerinden ziyade bireylerin beş duyusu dışındaki algılarına yönelik olmak üzere değişim göstermektedir. Burada doğrudan pazarlama da karmaya girmektedir. 09.04.2017 alparslan özmen

Fiyat ise, hizmet pazarlamasında en az değişiklik göstermekle birlikte hizmetin özelliğinden dolayı müşterilerin ödedikleri paraya karşılık elde ettikleri hizmetin kalitesi konusunda tereddütler ortaya çıkarmaktadır. Hizmet kalitesinin ölçümünde somut göstergelerin yerine soyut değişkenlerin dikkate alınması zorunluluğundan dolayı fiyat konusuna dikkat edilmelidir. 09.04.2017 alparslan özmen

Genişletilmiş Pazarlama Karmasında Hizmet İnsan (Person): İnsan faktörü, hizmeti üreten işgörenler ve hizmeti satın alan müşterilerden oluşmaktadır. 09.04.2017 alparslan özmen

Fiziksel Kanıtlar (Physical Evidence): Hizmetin fiziksel kanıtları, hizmeti temsil eden bütün somut faktörleri içermektedir. Süreç (Process): Hizmetin üretimini ve tüketim için müşteriye ulaştırılmasını sağlayan prosedür, mekanizma ve faaliyetlerin akışına “süreç” verilmektedir. 09.04.2017 alparslan özmen

HİZMET PAZARLAMASI ÇEVRESİ 09.04.2017 alparslan özmen

Makro Çevre Demografik Çevre Ekonomik Çevre Siyasal Çevre Sosyo-kültürel Çevre Teknolojik Çevre Ulaştırma altyapısı Doğal Çevre 09.04.2017 alparslan özmen

Sektör Çevresi Tedarik Kaynakları Finansal Kuruluşlar Paydaşlar 09.04.2017 alparslan özmen

Faaliyet Çevresi Rakipler Ortaklar Müşteriler İşgörenler Sendikalar 09.04.2017 alparslan özmen

HİZMET PAZARLAMASI PLANLAMASI Analiz Hedefler Stratejiler Taktikler Denetim 09.04.2017 alparslan özmen

Pazarlama Planlamasının Yararları 09.04.2017 alparslan özmen

Planlama Süreci 1.Aşama:Durum Analizi 2.Aşama:Vizyon, misyon, amaç ve hedeflerin belirlenmesi 3.Aşama:Stratejilerin belirlenmesi 4.Aşama: Uygulanacak planın seçimi 5.Aşama: Denetim ve düzeltme 09.04.2017 alparslan özmen

Stratejilerin Belirlenmesi 1- Yoğun büyüme stratejisi 2- Bütünleştirici büyüme stratejisi 3- Çeşitlenerek büyüme stratejisi 09.04.2017 alparslan özmen

YOĞUN BÜYÜME STRATEJİSİ 1-Pazara girme stratejisi 2-Pazar geliştirme stratejisi 3-Ürün geliştirme stratejisi 09.04.2017 alparslan özmen

BÜTÜNLEŞTİRİCİ BÜYÜME STRATEJİSİ: İleriye ve geriye doğru büyüme BÜTÜNLEŞTİRİCİ BÜYÜME STRATEJİSİ: İleriye ve geriye doğru büyüme. ÇEŞİTLENEREK BÜYÜME STRATEJİSİ: Mevcut hizmet dizisine teknolojik, veya pazarlama sinerjisi sağlayacak yeni hizmetler eklemek. 09.04.2017 alparslan özmen

Uygulanacak Planın Seçimi 1-Stratejik Plan 2-İşletme Planı 3-İşlevsel Plan 4-Büyüme Planı 5-Özellikli Plan 09.04.2017 alparslan özmen

Denetim ve Düzeltme Denetim çalışmasında bir takım ölçütler kullanılır. Bunlar arasında en çok başvurulan ölçüt performanstır. Buna göre şu konularda performans ölçülür. 1-Pazar payı 2-Satış analizi 3-Kar analizi 4-Pazarlama giderleri 09.04.2017 alparslan özmen

Diğer yandan denetim çalışmasında bir takım verilerin temel alınması yoluna da gidilir. Bunlar; 1-Satış verileri 2-Gider verileri 3-Kar verileri 4-Gelir verileri 09.04.2017 alparslan özmen