ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
ALIŞTIRMA-UYGULAMA PROGRAMLARI
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri MERAL HORASANLI
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
MODÜLER BİR ÖĞRETİM YAZILIMI DENEMESİ VE UYGULAMA SONUÇLARI Okut.Halit KARALAR (Muğla Üniv. Enf. Bölümü) Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv. Enf. Bölümü)
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
MERHABA.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Akış Kontrol Mekanizmaları
Ek-2 Örnekler.
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİRE-BİR UYGULAMA PROGRAMLARI (TUTORIALS)
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
MERHABA ARKADAŞLAR .
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
SINIF YÖNETİMİ.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Sunum transkripti:

ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR

Bir önceki ders.. BDE yazılımlarının genel özellikleri Yazılıma giriş bölümü Öğrenci kontrolü özellikleri Bilginin sunulması Yardım bölümü Yazılımın sonlanması

Bu ders.. Öğretici Yazılım Özellikleri Öğretici Yazılım Örnekleri Öğretici Yazılım Ekran Özellikleri

Öğretim Aşamaları Öğretici Programlar Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme

Öğretici Programların Genel Yapısı Giriş Bölümü Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama

1. Programa Giriş Hedeflerin sunulması Önbilgilerin hatırlatılması Öntest

A. Hedeflerin Sunulması Bu dersin sonunda 2 basamaklı sayılarla çarpma işlemi yapabileceksiniz. Bu dersten sonra, 2. Dünya Savaşının çıkma nedenlerini açıklayabileceksiniz. Bu ders size bir resmin modern, empresyonist veya klasik dönemlerden hangisine ait olduğunu öğretecek. Bu dersin sonunda 2. Dünya Savaşına neden olan olayları anlayacaksınız. Farkı dönemlere ait resimleri belirleyerek ayırt etmeyi öğreneceksiniz. Davranışsal Davranışsal Olmayan

A. Hedeflerin Sunulması Öğrenciler; hedefleri anlayabilmeli, İhtiyaçlarının fark edildiğini görerek motive olmalılar.

B. Önbilgilerin Hatırlatılması İnsanlar ancak yeni öğrendikleri bilgi ile eski bildikleri arasında ilişki kurabilirlerse öğrenirler. Programın ön bilgiyi detaylı sunması gerekmez, ancak hatırlatma amacı ile genel bir bakış açısı verebilir.

C. Öntest Öğretmene kullanma veya kullanmama opsiyonu tanıyarak program içerisinde; Öğrenciye testi yanıtlama veya atlama opsiyonu tanıyarak program içerisinde kullanılabilir.

Böyle bir testin 3 muhtemel ürünü vardır: C. Öntest Böyle bir testin 3 muhtemel ürünü vardır: Öğrenci bu program için hazır değildir, Öğrenci hazırdır ve program uygulanabilir, Öğrenci bu bilgilerin bir kısmını veya tamamını bilebilir ve bu bölümün bazı kısımları atlanabilir.

2. Sorular ve Cevaplar Öğrencilerle etkileşime girmeden bilgi veren öğretmenler başarılı olamazlar. Sorular; Öğrenenleri aktif tutar, Egzersiz yaptırır, Gelecek öğrenmelere teşvik eder, Bilginin anlaşılmasını ve hatırlanmasını sağlar.

Soru Türleri Klasik Doğru-Yanlış Çoktan Seçmeli Eşleme Sürükle Bırak Kısa Yanıtlı Sürükle Bırak Diğer..

Soru Türleri Doğru-Yanlış

Soru Türleri Çoktan Seçmeli

Soru Türleri Eşleme

Soru Türleri Klasik Kısa Yanıtlı

Soru Türleri Sürükle Bırak

Diğer Soru Türleri Simülasyon Soruları

Diğer Soru Türleri Boşluk Doldurma

Diğer Soru Türleri Bulmaca

Diğer Soru Türleri Karışık Bulmaca

Hiçbir işi doğru yapamaz mısın sen !!??.. “Yeni yazılımıyla uyumlu olmak için beynimi upgrade etmem gerekiyomuş.”

Yanıtı Yargılama Yanıtı yargılama dönüt vermek amacı ile; öğrencinin verdiği yanıtın değerlendirilmesi, programdaki sonraki adımlara karar verilmesi, öğrenci performans kayıtlarının tutulması sürecidir. Bir yanıt için olası birkaç yargıya varılabilir.

Yanıtı Yargılama Olası yargılar: Yanıt beklenen bir hata içeriyor. Yanıt beklenmeyen bir hata içeriyor. Yanıt kısmen doğru. Yanıt doğru yada yanlış.

Dönüt ve Hatırlatma Dönüt Dönüt, programın öğrencinin yanıtına verdiği tepkidir. Metin, grafik, ses ve video gibi farklı formatlarda sunulabilir. Dönüt anında mı, yoksa bir süre bekledikten sonra mı verilmelidir?

Dönüt ve Hatırlatma Nasıl bir dönüt? Yanıtın doğruluk nedenini açıklayan, pekiştirici Yanlış yanıtı doğru düşünceye yönlendirme Yanlış yanıt olduğuna ilişkin özel nedenleri belirtme Hatırlama için uygun yöntemler önerme İstendiğinde uygun içerik sağlama ve yardım sunma

Dönüt ve Hatırlatma Hatırlatma Verilmiş olan bilgi tekrar sunulabilir. Verilmiş olan bilgiye ait özet bilgi sunulabilir. Bilgiler farklı cümlelerle ve daha basit biçimde sunulabilir.

Dönüt ve Hatırlatma Öğretici programların amacı öğrenci başarısını değerlendirmek değil, içeriği anlama aşamasında yönlendirmektir. Bu nedenle dönüt ve hatırlatmanın ardından öğrenciye tekrar deneme olanağı sunulmalıdır. Ancak bu denemeler öğrencinin moralini bozmayacak ve motivasyonunu yitirmeyecek düzeyde sınırlandırılmalıdır.

Programdan Çıkış Öğretici programlarda öğrencinin her çıkışı geçici çıkıştır. Yani programa bir sonraki girişinde öğrenciye kaldığı yerden devam etme olanağı sağlanmalıdır. Öğrenci programı tamamladığında özet bilgi ve performansına ait rapor sunulabilir.

Bir sonraki ders.. Alıştırma Yazılımı Özellikleri Alıştırma Yazılımı Örnekleri Alıştırma Yazılımı Ekran Özellikleri