Reggio Emilia Yaklaşımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

Yaratıcı Drama Atölyesi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
“Reggio Emilia” Yaklaşımı 1.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Teknoloji, Kültür ve 21. YY pedagojisi
ROL OYNAMA.
VİZYONU İngilizce eğitimi alan, ama konuşamayan nesillere son vermek.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNE TARİHSEL BAKIŞ
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
MONTESSORİ.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
MAVİKENT RAMAZAN ABACI İLKÖĞRETİM OKULU
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
REGGIO EMILIA SUNUMU YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ!
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Lev Vygotsky.
Reggio Emilia Yaklaşımı 1. İ mkansız. 100 İş te Orada! Bir çocuk 100den ibarettir Bir çocu ğ un 100 lisanı 100 eli 100 fikri 100 dü ş ünme ş ekli oynama.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
Matematik: Yrd. Doç. Dr. Mesut tabuk Maths: Real Or Fiction
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Etkileşime Dayalı Teknikler
Yapılandırmacı Öğrenme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Müzede Yaratıcı Drama.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Reggio Emilia Yaklaşımı

İmkansız. 100 İşte Orada! Bir çocuk 100den ibarettir Bir çocuğun 100 lisanı 100 eli 100 fikri 100 düşünme şekli oynama şekli ve konuşma şekli vardır 100 her zaman 100 dinleme şekli sevme şeklidir şarki söylemek ve anlamak için keşfetmek için 100 zevk 100 dünya icat etmek için hayali kurulacak 100 dünya. Bir çocuğun 100 lisani vardır ( ve yüzlerce yüzlerce dahası ) ama 99unu çalıyorlar. Okul ve bu kültür, kafayla vücudu ayırıyor. Onlar cocuğa: elleri olmadan düşünmesini, kafasi olmadan yapmasını, zevk almadan anlamasını sadece yılbaşlarında ve bayramlarda sevip şükretmesini söylüyorlar. Onlar çocuğa: zaten orada olan bir dünyayı keşfetmesini söylüyorlar ve geri kalan 99unu çalıyorlar. Onlar çocuğa: iş ve oyunun gerçek ve fantezinin bilim ve hayal etmenin yerin ve göğün sebep ve rüyanın birbirine ait olmadığını söylüyorlar.   Ve onlar çocuğa 100ün orada olmadığını söylüyorlar. Çocuk onlara: İmkansız. 100 işte orada! diyor.   Loris Malaguzzi

Reggio Emilia Yaklaşımı İtalya’nın kuzeyinde Reggio Emillia şehrinde belediyenin öncülüğünde başlatılmış bir okul öncesi yaklaşımıdır. Loris Malaguzzi öncülüğünü yapmıştır.

Felsefesi John Dewey, Lev Vygotsky, Erik Erikson, Urie Bronfenbrenner ve Adolfe Ferriere nin çalışmalarından esinlenerek oluşturulmuş bir felsefesi vardır.

Bunlara göre: Çocukların zihinsel gelişimini sembolik temsil yoluyla desteklenmelidir. Çocuklar çevreleri ile etkileşim içinde kendilerini kelimeler, hareketler, çizimler, danslar, dramatik oyunlar, müzikler gibi farklı formlarda ifade ederler. Çocuk, ebeveyn ve öğretmen arasında ilişki ve işbirliği olmalıdır. Sınıf işbirliğine dayalı problem çözme yoluyla öğrenmeye imkan verecek şekilde düzenlenmelidir. Öğretim küçük gruplardan oluşan öğrencilerin projeler yapmasına dayalı olarak gerçekleştirilir.

Okul kompozisyonu Sınıflar 3 Öğrenci 75 Öğretmen 6 Atölye sorumlusu 1 Yardımcı personel 4

Temel özellikleri Aile katılımı( 3 yılda bir yenilenen aile ve halktan oluşan bir komite okulla ilgili tüm çalışmalarda etkili ve söz sahibidir.) Çalışanlar arasında organizasyon ve işbirliği (Çalışanlar haftada 36 saatlik çalışmalarının 30 saatini çocuklarla, 4,5 saatini toplantı, planlama ve hizmetiçi eğitime ve 1,5 saati de değerlendirme ve analize ayırırlar.

Okul ortamının önemi (Çocukların bireysel ve grup çalışmalarıyla oyun,keşif ve araştırmaya imkan veren bir eğitim ortamı yaratılır. Bu ortamda piazza, aynalar, sergi panoları gibi programa yönelik özellikler mevcuttur.) Atölyeler (Çocukların kendilerini değişik formlarda ifade edebilecekleri laboratuarlardır)

Okul içinde mutfak(çocukların sağlık, kültür ve dini özelliklerine uygun ailelerle birlikte hazırlanan menüleri üreten ve bir aşçısı olan okulun bölümüdür) Pedegojik koordinasyon grubu (Eğitim müdürü, Reggio okul müdürleri ve pedagog tan oluşan öğrencilerin ve ailelerin ihtiyaçlarını tespit ederek bunları karşılamak amacıyla çalışmalar yapan bir komitedir.