T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
TRAFİK TESCİL VE DENETLEME TRAFİK KAZALARI ANALİZİ
Güvenli Trafik Projesi
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
Kızamık Eliminasyon Programı
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
T.G.K. BUĞDAY UNU TEBLİĞİ VE T.G.K. EKMEK VE EKMEK ÇEŞİTLERİ TEBLİĞİ
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
TÜRK DIŞ TİCARETİ SCHENGEN ENGELİNE MAHKUM.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
AB’de ve Türkiye’de trafik güvenliği çalışmaları ve etkin çözümleri Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı 24 Mayıs 2011 Lefkoşa.
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
Gençler ve Yol Güvenliği
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Koyun - Keçi Kayıt Sistemi
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ (AUS) Ali Rıza YÜCEULU Karayolu Düzenleme Genel Müdürü.
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Dünya Motorlu araç sayısı milyon milyar 250 milyon milyar 650 milyon.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
KAZA FELAKET TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Sunum transkripti:

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı

Karayolu trafik kazaları, dünya çapında ölüm, yaralanma ve sakatlıklar için başlıca sebep ve büyük bir kamu sağlığı sorunudur. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Her yıl, trafik kazaları sonucunda yaklaşık 1.3 milyon insan ölmekte; 20 ila 50 milyondan fazla insan ise sakatlanmaktadır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Bu ölümlerin %90’ından fazlası, dünya üzerindeki araçların yarısından daha azına sahip düşük ve orta gelirli ülkelerde gerçekleşmektedir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Karayolu trafik yaralanmaları, 5-44 yaş arası insanlar için başlıca üç ölüm sebebi arasındadır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Karayolu trafik hasarlarından kaynaklı ekonomik, sosyal ve tıbbi kayıplar kaçınılmaz değildir. Karayolu trafik hasarlarının önlenebildiğini doğrulayan kayda değer olgular mevcuttur. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Uygunsuz ve aşırı hız, emniyet kemeri ve çocuk korumasının kullanılmaması, alkollü araç kullanımı, motosikletliler tarafından kask kullanılmaması, zayıf ve yetersiz altyapı yaşlı, bakımsız ve güvenlik önlemleri yetersiz araç kullanımı dahil bir dizi etken; trafik hasarları riskini artırıcı unsurlar olarak belirlenmiştir KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Yol Cinsi Bölünmüş Yol Uzunluğu (km.) Toplam Yol Uzunluğu (km.) Otoyol2.080 Devlet Yolu İl Yolu TOPLAM Kaynak: Karayolları Genel Müdürlüğü Ülkemiz genelinde otoyollar ile devlet ve il karayolu uzunluğu km, toplam yol uzunluğu ise km civarında olup, şehir içi yollarının uzunluğunun toplam yol ağının 3 katı kadar olduğu değerlendirilmektedir. EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ**

Son üç yılda yıllık ortalama ; Tescil edilen araç sayısı , Belgelendirilen sürücü sayısı ise civarındadır. EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ

MEVCUT DURUM MEVCUT DURUM Ülkemizde 2013 yılı Eylül ayı sonu itibariyle; sürücü belgesi hamili bulunmaktadır. SÜRÜCÜ BELGE SAYILARI SÜRÜCÜ BELGE SINIF SAYILARI A A B C D E F G H TOPLAM SERTİFKA SAYISI TOPLAM SÜRÜCÜ SAYISI

11

MEVCUT DURUM MEVCUT DURUM Ülkemizde 2013 yılı Eylül ayı sonu itibariyle; sürücü belgesi hamili bulunmaktadır. SÜRÜCÜ BELGE SAYILARI SÜRÜCÜ BELGE SINIF SAYILARI A A B C D E F G H TOPLAM SERTİFKA SAYISI TOPLAM SÜRÜCÜ SAYISI

BAŞLICA SÜRÜCÜ KUSURLARI (Ölümlü ve yaralanmalı kazaların 2012 Eylül ayı sonu itibari ile ) (Polis Sorumluluk Bölgesi) % Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak 30,1 Kavşak,geçit ve kaplamanın dar old.yerlerde geçiş önc.uymamak 17,6 Doğrultu değiştirme (dönüş) kurallarına uymama 15,2 Arkadan çarpma 10,4 Ülke Genelinde Meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazaları incelendiğinde; sürücü kusurlarının oranının % 90 civarında olduğu görülmektedir. TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ

Ülkemizde, 2012 yılı Eylül ayı sonu itibariyle meydana gelen; Ölümlü ve Yaralanmalı trafik kazasında, kişi kaza yerinde hayatını kaybetmiş, kişi yaralanmış veya sakat kalmıştır. TRAFİK KAZALARI VE SONUÇLARI KAZA SAYISI : Ölümlü ve Yaralanmalı kaza sayılarını ifade etmektedir. YIL KAZA SAYISI ÖLÜSAYISIYARALISAYISIARAÇSAYISISÜRÜCÜSAYISI

İNSAN (Sürücü, yaya ve yolcu) ÇEVRE (Yol ve meteorolojik faktörler) ARAÇ TRAFİĞİN UNSURLARI EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ

16 Karayollarında trafik güvenliğinin sağlanması, dört ana hizmet faaliyetinin birbirleri ile ahenkli bir şekilde sürdürülmesi ile mümkündür. Uluslararası trafik literatüründe 4-E faktörleri veya trafik güvenliği enstrümanları olarak da adlandırılan bu faktörler; TRAFİK GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASINDA ETKEN FAKTÖRLER EĞİTİMİN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ

Bu risk etkenlerine değinen düzenleyici ve diğer tedbirler sayesinde, birçok ülkedeki trafik kazalarında bariz düşüş görülmüştür. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Son yıllarda, Dünyadaki trafik kayıplarını azaltmak için birçok bölgesel ve küresel karayolu güvenliği çalışmaları başlatılmıştır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

2009 yılında İçişleri Bakanımız’ın heyet başkanı olarak katıldığı Birleşmiş Milletler çatısı altında düzenlenen Moskova Karayolu Güvenliği Bakanlar Konferansında Moskova Deklarasyonu kabul edilmiş bu amaçla karayolu trafik kayıplarının dünya genelinde %50 azaltılması hedeflenmiştir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

2011–2020 yılları Karayolu Güvenliği için 10 yıllık Eylem Dönemi olarak kabul edilmiştir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Karayolu Güvenliğine ilişkin 2009’da imzalanan Moskova Deklarasyonu ışığında belirlenen temel hedeflere ulaşmak için, Trafik Güvenliği ile ilgili Kurum ve Kuruluşların katkıları ile Karayolu Trafik Güvenliği On Yıllık Eylem Planı hazırlanmıştır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Bu bağlamda Karayolu Güvenliğine ilişkin kendi ulusal önceliklerimizi belirleyip örnek uygulamaları takip etmek ve 2009’da imzalanan Moskova Deklarasyonu ışığında belirlediğimiz temel hedefler ve bu hedefleri gerçekleştirmek amacıyla yürütülecek faaliyetler şunlardır: KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

1.Eğitim faaliyetleri 2.Denetim faaliyetleri 3.Altyapı geliştirme çalışmaları 4.Sağlık hizmetlerini geliştirme çalışmaları 5.Üretim standartlarına ilişkin çalışmalar KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

6. Araştırma ve Geliştirme faaliyetleri 7. Mevzuat çalışmaları 8. Bilimsel çalışmaları 9. Trafik Güvenliği kampanyaları 10. Kaza analizi çalışmaları 11. İstatistik çalışmaları 12.Ulusal ve uluslararası sempozyum, kongre ve çalıştaylardır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

10 yıllık Eylem Planında Sürücü Kurslarını doğrudan ilgilendiren maddeler: Sürücü Kurslarında verilen eğitimlerin Avrupa Birliği Standartlarına göre yeniden düzenlenmesi: Trafik kazalarında sürücü hatalarının çok yüksek bir orana sahip olması nedeniyle, Milli Eğitim Bakanlığı kaliteli ve bilinçli sürücüler yetiştirebilmek için gerekli tüm tedbirlerin alınması önerilmektedir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

30/05/2012 tarihinde Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında toplanan Karayolları Güvenliği Yüksek Kurulunun 3. Toplantısında alınan kararlar ilgili maddeler KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Daha iyi sürücüler yetiştirebilmek için, sürücü eğitimi ve sınav sisteminin yeniden yapılandırılması amacıyla gerekli mevzuat çalışmasının yapılmasına, bu kapsamda; Sürücü kurslarının derslikleri ile eğitim alanlarının yoğun bir şekilde denetlenerek şartlara uymayanların kapatma yoluna gidilmesine, KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Sürücü sınavlarının Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yetkilendirilecek bağımsız bir kuruluşa yaptırılmasına, Sürücü sınavlarında profesyonel sınav yapıcıların görev almasına, Direksiyon sınavında başarılı olma kriterlerinin yükseltilmesine, KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

İlk defa sürücü belgesi alacakların iyi birer sürücü olmalarını sağlamak ve trafik kurallarına uyma alışkanlığı kazandırmak amacıyla, mevzuatta gerekli düzenlemelerin yapılarak (1) yıl süre ile aday sürücülük uygulamasının başlatılmasına, KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Ülkemizin 8 Kasım 1968 tarihli Karayolu Trafiği Konvansiyonu’na taraf olmasına ilişkin tarihli ve 6299 sayılı “Karayolu Trafiği Konvansiyonu ile Bu Konvansiyonu Tamamlayıcı Avrupa Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun” tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır

Sözleşmenin TBMM’de onaylanmasını takiben Birleşmiş Milletler’e bildirilecek ve Konvansiyonun 47 inci maddesinde belirtildiği gibi onay ya da katılma belgesinin verildiği tarihten on iki ay sonra yürürlüğe girecektir KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Sürücü belgelerimizin Viyana Konvansiyonu ve AB müktesebatına uyumlu hale getirilmesi amacıyla, belgelerin şekil ve üzerindeki güvenlik unsurları yeniden belirlenerek polikarbonat malzemeden üretilmesi konusundaki çalışmalar son aşamaya getirilmiştir. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Yeni tip sürücü belgelerinin son şeklinin belirlenmesi, mevzuat değişikliklerinin yapılması ve gerekli olan yazılım programlarının tamamlanmasına müteakip yeni sürücü belgelerinin merkezi sistem ile basılması ve ilgililerin adreslerine teslim edilmesi işlemlerine 2013 yılı içerisinde başlanması planlanmaktadır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ

Sözleşmenin yürürlüğe girmesi ile birlikte sözleşmeye taraf 80 ülkeye gidecek olan veya bu ülkelerde yaşayan vatandaşlarımız, “Uluslararası Sürücü Belgesi” almaksızın ülkemiz sürücü belgeleri ile araç kullanabilecekler ve ülkemizden bu ülkelere götürdükleri araçları için de “Uluslararası Taşıt Belgesi” almak zorunda kalmayacaklardır. KARAYOLU TRAFİK GÜVENLİĞİ