ANAOKULU ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME FORMU Fiziksel Tanımı: Kişisel Sosyal Ve Duygusal Özellikleri: En Çok Sevdiği Aktiviteler: En Çok Sevdiğiniz Sınıf Arkadaşları: Bu Çocuk İçin Gözlemcinin Planladığı Aktivite: Çocuğun Aktiviteye Tepkisi: Bu Çocuk İçin Uygunluğu: Aktivite Esnasında Çocuğun Öğrendikleri: Bu Çocuk Hakkında En Çok Hoşunuza Giden Şey: Bu Çocuk Hakkındaki Endişeleriniz: Müdürünüzün Önerileri:
Öğrenci: Gözlemci: Aşağıdaki davranışları gördü iseniz tarihi yazınız, görmedi iseniz boş bırakın. SOSYAL DAVRANIŞ KONTROL ÇİZELGESİ I)Bireysel Davranışları Çocuk; Genellikle ılımdır. Öğretmenine ve yardımcısına aşırı bağımlı değil. Genellikle programa, derse istekli bir şekilde gelebilir. Tersliklere veya değişikliklere uygun şekilde karşılayabilir. Empati yapabilir. Bir veya iki sınıf arkadaşı ile olumlu ilişki sergileyebilir, onlar olmadığında, onları özleyebilir. Bazen şaka yapabilir nüktedanlik kabiliyetini gösterebilir.
II)Sosyal Beceri Davranışları Çocuk; Başkalarına olumlu bir şekilde yaklaşabilir. İstek ve becerilerini açık bir şekilde ifade edebilir. Eylem ve durumu hakkında makul sebep sürebilir.. Kendi haklarına doğru bir şekilde sahip çıkabilir. Kolay tehditler altında kalabilir. Öfkelendiği ve kızdığı şeyleri başkalarına ve eşyalarına zarar vermeden ifade edebilir Oynamak veya faaliyet yapmakta guruplara rahatlıkla girebilir Tartışılmakta olan konuya girebilmekte,aktivitelere uygun bir şekilde katılabilir Sırası geldiğinde bunu kolayca yerine getirebilir Başkalarıyla ile uygun bir şekilde görüş birliğinde bulunup , gerektiğinde geri çekilebilmektedir . Başkalarına ilgi göstermekte, başkalarından gerektiğinde bilgi ve eşya alış verişi yapabilir . Hep ilginin kendi üzerinde olmasını ister. Diğer çocuklarla kelimeler olmadan gülücük ve mimiklerle iletişim kurabilir. Diğer etnik gruplardan gelen çocukları kabul edebilir III) Sınıftaki Diğer çocuklarla ilgili davranışlar Diğer çocuklar tarafından reddedilmesine ve ihmal edilmesine rağmen bunu kabul edebilir Diğer çocuklar tarafından oyuna davet edilir .
ÇOCUĞUN YAZI YAZMA BECERİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Çizme Ve Yazma Aşamaları: Sonbahar Bahar Yaz Kavrama: Çizgiler: Yazma Çabası: Karışık Harfler: Seslerin İlk Harflerini Yazma: Duyduğu Sesleri Yazıya Dökebilme: Doğru Yazmaya İstekli Olma: Yorumlar:
Kitap Okumaya Karşı Duyarlılık Kendisine Okunmasını Sevmiyor: Okur gibi Yapıyor: Bazı harfleri Tanıyor: Bazı Kelimeleri Tanıyor: Harfleri Sesleri Uyduruyor: Basit Şeyleri Okuyor: Yorum:
Gözlem I Çocuğun Adı: Tarih:……/……/…… Gözlemci: Not: Gözlem 30 dk boyunca 5 dk ara verilerek toplam 6 defa gözlenerek rapor oluşturulmuştur. Zamanlama Örneği Zaman Yer: Oyun Türü: Zaman: Yer: Oyun Türü: Yorum:
Başladığı işi bitiriyor Dikkati dağıldığında bir daha yapmıyor. Öğrenci: Tarih:…../…../….. Gözlemci: TAVIRLAR (Tepkiler) Not: Çocuğun temel davranış biçimini belirtecek şekilde her sıraya bir X işareti koyun, daha sonra kendi başınıza kaldığınız zaman aynı değerlendirmeyi farklı bir renkle yeniden yapın. Özerklik Bağımsız Bağımlı Aktivite Seviyesi Çok Aktif Hareketsiz Sosyal Tercihleri Birçok çocukla işbirliği halinde Sadece bir yada iki arkadaşı ile ilişki kuruyor. İş Olgunluğu Başladığı işi bitiriyor Dikkati dağıldığında bir daha yapmıyor. İş Birliği Başkalarını Düşünüyor Kendisini Düşünüyor İlişki ve iletişim Tercihi Büyüklerle Çocuklarla Çocuk İçin Renk: Gözlemcinin Kullandığı renk: Yorumlar:
MÜFREDAT PLANI Öğrenci: Tarih:…./…./….. Gözlemci: Her Kategori için bu çocuğun ulaşması istenen hedefler hakkında birkaç öneri yazın. Çocuğun bir sonraki aşamada ihtiyacı olan şey üzerine daha çok durun, bu hedeflere ulaşmada yardımcı olacak aktivite planları belirtin. Çocuğun Bilgi Düzeyi : Çocuğun Güçlü Yanları: Kişiliği ile ilgili ulaşılmak istenen hedefler : TAVIRLAR: (ilişkileri öğretmen ve arkadaşlarla istediği ve istemediği durumları anlatma kabiliyeti) Güçlü Yanları: Hedef:
KABİLİYETLERİ : Güçlü Yanları: Hedef: DUYGULAR: Güçlü Yanları: ( güven, utangaçlık, çekingenlik, öfke vb.) Hedefler :
DERS PLANI Öğrenci: Tarih:…../….. Gözlemci: Not: Bu çocuk için öğretmenlerin ulaşması gereken her kategori için hedefler hakkında birkaç öneri, çocuğun bir aşama sonra neye ihtiyacı olduğu üzerine durumu Çocuğun Güçlü Yanları: Çocuğun daha iyi olması için öneriler: BECERİLERİ: Güçlü Yanları: Hakkındaki Plan: ÇİZGİLER: Plan: DUYGULARI: Güçlü yanları:
ÇİZGİ GELİŞİM AŞAMALARI Öğrenci: Tarih:……/……/…… Tarih: Karalama Aşaması 20 Temel Karalama Yerleştirme Aşaması: (Sayfa Düzenine) Kavramlar zamanla daha kontrollü hele gelir ve çocuk uygun yerlere yerleştirme konusunda bilinç kazanır. 17 farklı yerleştirme aşaması vardır. Şekillendirme aşaması: İki yaşındayken yapılan kavramlar şimdi artık tam şekillere dönüşür. Bu karalamalar bazı belirsiz şekilleri de kapsayabilir. Diyafram Oluşturma Aşamaları: Şekillendirme aşamasında belirtilen şekiller artık tek bir çizgi halinde çizilen diyaframa dönüşür. Desen Aşaması:İki diyafram bir şapka, ev olacak şekilde bir araya getirilir. Karma Çizim Aşaması 3 veya daha fazla diyafram bir araya getirilerek daha karmaşık şekiller çizilir. Betimleme Resim Çizme Aşaması Ortaya çıkarılan şekiller büyüklerin anlayabileceği nesnelere dönüşür. Resimleme aşaması ikiye ayrılır. İlk ve ileri aşama.
VELİ KONFERANSI Öğrenci: Tarih:…../…../….. Toplantıya Katılanlar: Tarih: Saat: Gelişim: Sosyal Yönü: * Duyusal Yönü: Zeka Gelişimi: Bedensel Gelişimi: ( Bedensel gelişimi küçük ve büyük kas kontrolü) Özel İhtiyaçlar: Velinin Yorumları: