Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
UZAKTAN EĞİTİM.
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ODTÜ Kütüphanesi Web 2.0 Uygulamaları
Kaynak Paylaşımı: Neler Yapıyoruz. Neler Yapabiliriz
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Mobil Kütüphane Uygulamaları ve Özellikleri
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ÖMÜR BİLGİLİ
WEB 2.0 ARAÇLARI SABRİYE ESER TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0 Tecnologies Tirgu Mures May 2011.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Web 2.0 Teknolojilerine ve Uygulamalarına Genel Bakış
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Uzaktan Eğitim ve e-Öğrenme İçin Açık Kaynak Kodlu Çözüm Önerileri
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
R. Orçun Madran.
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
TEST – 1.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Dijital Kütüphanelerde Kaynak Tanımlama Türkiye Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri Lisansüstü Tez Arşivi Örneği Tolga Çakmak, Güleda Doğan, Özlem Şenyurt.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Research Services Group. Copyright 2006 Thomson Corporation 2 Araştırmaların Ölçümü Her ne kadar Web of Science veritabanının ana amacı araştırmacılara.
Orçun Madran. Wikipedia Web 2.0 ve Sosyal Ağlar, İstanbul - 12 Aralık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dijital Yerliler ve Kütüphanelerde Mobil Uygulamalar Tolga ÇAKMAK – 12 Ocak 2012 Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Bilgi Çağında Kütüphane
Hazırlayan: Yeşim EKİCİ. Dünya genelindeki bilgisayar ağlarını ve kurumsal bilgisayar sistemlerini birbirine bağlayan elektronik iletişim ağıdır Internet.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması Yaşar.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Slide 1 III. Ulusal Okul Kütüphanecileri Konferansı, 3 Temmuz 2010, Ankara Web 2.0’a Genel Bakış ve Kütüphanelerde Uygulanışı Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi.
Metadata Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Elektronik Bilgi Kaynaklarına Yatırım ile Yayın Sayısı Arasındaki İlişki Üzerine Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/tonta.html.
BBY606: Araştırma Yöntemleri
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
Geleceğin Kütüphanelerinde Değişen Hizmetler ve Kütüphanecilerin Yeni Rolleri Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi 51. Kütüphane Haftası, Geleceğin Kütüphaneleri.
"Açık Bilim, Araştırma Verisi ve Açık Erişim" Paneli Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/tonta.html.
Temel Bilgi Teknolojileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ Orçun Madran Başkent Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü baskent.edu.tr/~madran

Slide 2 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0 ve kütüphaneler Kaynak: Xu, C., Ouyang, F.F., & Chu, H.T. (2009). The academic library meets Web 2.0: Applications and implications. J. of Acad. Librarianship, 35, , s. 328.

Slide 3 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Source: Michael C. Habib, Toward Academic Library 2.0: Development and Application of a Library 2.0 Methodology Library 2.0 Kavram Modeli

Slide 4 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Library 2.0’da Web 2.0 Dağıtım Yoğunlaşma Lorcan Dempsey’s blog:

Slide 5 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Dağıtım Web 2.0 ile ilgili kütüphane tartışmalarının çoğu daha zengin bir dizi etkileşim teknikleri içeren ‘dağıtım’ hakkında; Dağıtım insanlar, uygulamalar ve veriler arasında daha zengin bağlantılılık yaratan araç ve teknikleri kapsar; Daha zengin sunum çevreleri sağlar. Blog’lar ve wiki’ler; RSS; sosyal ağlar; içeriğin kullanıcılar tarafından oluşturulması; web sitelerinin web hizmetleri ve basit API’ler aracılığıyla programlanabilmesi; basit hizmet kompozisyon çevreleri; Ajax, flex, silverlight; vd. Kaynak:

Slide 6 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Yoğunlaşma Başlıca çekim merkezlerini kapsar (Google, Amazon, Flickr, Facebook, propertyfinder.com). Verileri, kullanıcıları (sağlayıcı ve tüketici olarak), ve iletişim ve hesaplama kapasitesini yoğunlaştırır. Ağ etkisi özelliklerini pekiştirerek değeri büyütür; ne kadar insan katılırsa değer o kadar artar. Web hizmetleri aracılığıyla bu platformların açılması daha çok ağ etkisi yaratır. Kaynak:

Slide 7 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Kütüphane yönetim çevresi Değer yaratmak için verilerin yoğunlaştırılması gereken yerler: kullanıcı verilerinin toplanması (ör., sayaç verileri), veya kullanıcılar tarafından yaratılan verilerin toplanması (etiketler, eleştiriler), veya işlemlerin toplanması (ör., ödünç verme, tıklamaların nereden geldiğinin çözümlenmesi). Hizmetlerin inceltilmesine izin veren iş zekasını harekete geçirmek (ör., veri tabanımın kullanımı benzerleriyle karşılaştırıldığında nasıl), hedefe yönelik hizmetler geliştirmek (bunu beğenen kullanıcılar şunu da beğendiler), yerel hizmetleri geliştirmek (ör., etiketler ya da eleştiriler eklemek) motivasyonu artırır. Ölçek önemli; verilerin bireysel kütüphane düzeyinin üstünde yoğunlaştırılması gerekebilir. Kaynak:

Slide 8 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Uygulanabilir Web 2.0 teknolojileri Dağıtım –RSS –Wiki’ler –Blog’lar –Podcasts –Anında mesajlaşma –Twitter –Sosyal ağlar (Folksonomiler) –Basit API’ler –Melez uygulamalar Yoğunlaşma –Google –Amazon –Flickr –Facebook –… Kütüphane yönetim çevresi –Kullanıcı verileri –Etiketler –Eleştiriler –Ödünç verme –Tıklamalar –… Kaynak:

Slide 9 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Huddersfield Üniv. Kütüphanesi Kataloğu

Slide 10 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Henüz yorum ya da değerlendirme yok

Slide 11 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara “Twitter is 40% babble”

Slide 12 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Library 2.0: gelecek kuşak kütüphane hizmeti “finansal yatırımlara daha fazla getiri sağlamak için hizmetlerin daha etkin biçimde sunulması.” Library 2.0 müşteri hizmetini ve etkileşimini kökten değiştirebileceğinden kütüphaneciler için önemli.[1][1] Kaynak: Library 2.0: Service for the next-generation library LJ, Sep 2006

Slide 13 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Sosyal Medya Kullanımı Social Media Measurement Lags Adoption, eMarketer Digital Intelligence, 22 Sep 2009,

Slide 14 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Sosyal Medya Kullanım Yöntemleri Social Media Measurement Lags Adoption, eMarketer Digital Intelligence, 22 Sep 2009,

Slide 15 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Yatırımın geri dönüşünün ölçülmesi Social Media Measurement Lags Adoption, eMarketer Digital Intelligence, 22 Sep 2009,

Slide 16 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara

Slide 17 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Kütüphanelerin geleceği – kötümser görüş

Slide 18 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Kütüphanelerin geleceği – iyimser görüş

Slide 19 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Sorunlar Kabul düzeyi “cool etmeni” (Dr. Dom Davies, Dstl UK), Yakın gelecekte vazgeçilmez olacak mı? Yatırımın getirisi (ROI) Dijital şube (sabah 9 akşam 5 yerine akşam 5 sabah 9 sendromu) Sosyal ağ kavramlarını kütüphane alt yapısıyla bütünleştirme e-öğrenme, e-iş, e… kavramlarını kütüphane alt yapısıyla bütünleştirme Sosyal sorunlar (güvenlik, güven, vs.)

Slide 20 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ Orçun Madran Başkent Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü baskent.edu.tr/~madran