AYŞE BAYRAKTUTAN 130685006 DİKAB 1. GRUP.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

GÜZEL YAŞAMAK HOŞGÖRÜ.
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar
İlköğretim DKAB Dersi 6. Sınıf 6. Ünite Sunusu
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
DRAMA-ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ 7. SINIF
Zekat, Hac ve Kurban ibadeti
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Ünite
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
ADI-SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
GÜZEL YAŞAMAK HOŞGÖRÜ.
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
Vefa; insana duyulan sevgidir..
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
MEZHEPLER.
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Cem:  Alevi-Bektaşi ekolünde dede, pir veya mürşit denilen manevi liderler yönetiminde ve belli kurallar çerçevesinde yapılan dini tören.
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
Yesevîlik.
Mevlevîlik.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
Son Dönem -devam 10. Ders.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
Alevilik.
İBADET: ORUÇ İBADETİ.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
İslam Düşüncesinde Yorumlar
7.SINIF 4.ÜNİTE İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR NAZİFE İLBEY.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
DİNİ TASAVVUFİ HALK ŞİİRİ
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
Bugün neler öğreneceğiz?
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Bugün neler öğreneceğiz?
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Neymar Gururla Sunar……..
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
 Ahmed Yesevi, İslamiyet’in Türkler arasında yayılmasında önemli bir rol oynamış olan, büyük alim ve sufilerden; Türk illerinin manevi hayatında, asırlar.
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
İ slamda ibadetin amacı ve önemi. İ badetin insanlar için önemi nedir?  Kur’an-ı Kerim’in temel konularından biri de ibadettir. İbadet; Allah’a sevgi,
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
DİN FELSEFESİ VI. Ünite.
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

AYŞE BAYRAKTUTAN 130685006 DİKAB 1. GRUP

1.Din ve din anlayışı arasındaki farklılığı fark eder. 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR Öğrenme Alanı: Kuran ve Yorumu KAZANIMLAR: 1.Din ve din anlayışı arasındaki farklılığı fark eder. 2.İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırır. 3.İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırır. 4.İslam düşüncesindeki tasavvufi yorum biçimlerini tanır. 5.Alevi Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar. 7.Din anlayışındaki yorumların vukufla var olabileceğinin farkında olur. 8.Dinde zorlama olmadığını ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.

1.Din ve din anlayışı arasındaki farklılığı fark eder. Din, Allah tarafından konulmuş bir kanundur. İnsanlara, yaratılış gayesini ve varoluş hikmetini bildirir. Yüce Rablerine karşı ne şekilde ibâdette bulunacaklarını öğretir. 

6. Din anlayışı hiçbir zaman dinin özüne ters düşmemelidir. 1. Din, vahye; dinin anlaşılması ise insanların düşünce ve yorumlarına(akla) dayanır. 5. Din değişmez iken Din anlayışı kişilere ve zamana göre değişebilir. DİN VE DİN ANLAYIŞI ARASINDAKİ FARKLAR 2. Din, bütün insanlara hitap ettiğinden evrensel; din anlayışı ise bireyseldir. 4. Dini benimsemekte manevi bir zorunluluk var iken din anlayışını benimsemek de bu zorunluluk yoktur. 3. Din tek ve değişmez iken , din anlayışları farklı olabilir.

2.İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırır. İTİKADİ YORUMLAR İSLAM DÜŞÜNCESİNDEKİ YORUM BİÇİMLERİ FIKIH YORUMLARI TASAVVUFÎ YORUMLAR

3.İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırır. İTİKADÎ YORUMLAR TASAVVUFİ YORUMLAR İslam inanç esaslarını açıklamak,yanlış anlaşılmaları gidermek,Müslüman olmayanlara karşı islam dinini savunmak amacıyla olusan yorum biçimleridir. Allah ve peygamber sevgisiyle insanlara maneviyat kazandırma ve insanları ahlaki olgunluğa ulaştırmaya calışan yorumlardır. FIKHİ YORUMLAR Müslümanları özellikle ibadetler ve toplumsal nedenlerle ilgili bilgilendiren, bunları yaparken Kuran ve sünnetten faydalanan yorum biçimleridir.

4.İslam düşüncesindeki tasavvufi yorum biçimlerini tanır. KADİRİLİK YESEVİLİK NAKŞİBENDİLİK MEVLEVİLİK BEKTAŞİLİK /ALEVİLİK TASAVVUFİ YORUM BİÇİMLERİ

Kurucusu Hoca Ahmet Yesevi’dir. YESEVİLİK Ahmet Yesevi Türkistan’ın Yesi şehrinde doğmuştur. Orta Asya’da ve Balkanlar’da etkili olmuştur. DİVAN-I HİKMET adlı bir eseri vardır. YESEVİLİK

İran Geylan bölgesinde doğmuştur. Orta Doğu ve Asya , Balkanlar ve Afrika’da etkili olmuştur. Allah’ın ismi ve sıfatları açıktan zikredilir. Fütühu’l Gayb,El fethu’r rabbani,Günyetüt talibin adlı eserleri vardır. KADİRİLİK

Hz. Ali'ye bağlılık noktasında birleşen çeşitli dini ve siyasi gruplar için kullanılan bir terimdir. Sözlükte "Hz. Ali'ye mensup" onun soyundan gelen, onu seven, sayan ve bağlılığını ifade eden kimse demektir İslam tarihinde Alevilik anlayışı; inanç, ibadet ve ahlak bakımından Kur'an ve Sünnetin ışığında gelişmiştir Tarih içinde Alevi nisbesi; İran, Irak, Mısır (Fatımiler), Fas ve Yemen gibi farklı coğrafyada yaşayanlar arasında da kullanılmıştır.  Bektaşiliğin felsefesini ‘’Eline beline diline hakim ol’’cümlesi özetler. BEKTAŞİLİK

Mevlana Belh ‘te doğmuş Konya’ya yerleşmiştir. MEVLEVİLİK Bektaşilik gibi Türk kökenli bir tarikat olan Mevlevilik, Mevlana Celaleddin Rumi tarafından kurulmuştur. Bu tarikata girenlere "Mevlevi",toplantı ve ayinlerin yapıldığı yerlere de "Mevlevihane" denilirdi. Mevlana Belh ‘te doğmuş Konya’ya yerleşmiştir. Felsefesi topluma yayılarak bir derviş önderliğinde sınırsız sevgi tasavvufudur.

5.Alevi Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar. Cem yapılırken yerine getirilmesi gereken bazı hizmetler vardır. İşte bunların tümüne 12 hizmet denir. CEM Cem; sözlükte toplanmak, bir araya gelmek, bütünleşmek gibi anlamlara gelir. ALEVİ BEKTAŞİ KAVRAMLARI CEMEVİ ONİKİ HİZMET Semah, Alevilik-Bektaşilikte ceme katılanların, manevi coşku hâlinde kendilerinden geçerek ilahî bir aşkla ayakta dönmeleridir. SEMAH Cemevi Alevilerin ibadet ettiği,ayinlerini yaptığı yerdir.

6.Din anlayışındaki farklılıkların niçin birer zenginlik olduğunu açıklar. Din anlayışındaki farklılıkları gökkuşağına benzetebiliriz. Gökkuşağının tek renk olduğunu düşünelim, gökkuşağı artık gökkuşağı olmazdı. İşte dindeki yorum farkları da böyledir,ne kadar renk varsa o kadar güzellik olur.

8.Dinde zorlama olmadığını ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.  Dinde zorlama yoktur. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. O halde kim tâğutu reddedip Allah'a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. Allah işitir ve bilir.  (Bakara suresi 256. ayet TAĞATU: ALLAH’IN SINIRLARI DEMEKTİR.

MÜMİN:İMAN EDEN KİMSELERE MÜMİN DENİR. AYET: MÜMİN:İMAN EDEN KİMSELERE MÜMİN DENİR.

HADİS: Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız; müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz. (Buhari, İlim, 11. hadis.)