FAKÜLTELERE GÖRE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARININ BELİRLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKİ ÖRNEKLEM TESTLERİ.
Advertisements

İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Standart Normal Dağılım
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
PROTOKOL.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
GRUP DEM Durna Özer Esma Aydınoğlu Merve Yurttaş
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
4 X x X X X
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
Diferansiyel Denklemler
THY Uygulaması Araştırması
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
Numerik Veri İki Bağımsız Grup
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

FAKÜLTELERE GÖRE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARININ BELİRLENMESİ

Tuğba ÇAPRAZ Melike YÜCEL Vildan Bahar ÇOLAK ADSIZ-1 Tuğba ÇAPRAZ Melike YÜCEL Vildan Bahar ÇOLAK

Amacımız? Stresle baş etme yöntemlerinin bireylerin tercih ettikleri bölümlere göre farklılık gösterip göstermediği, gösterdiyse nasıl farklılık gösterdiğinin belirlenmesi

Hipotezimiz Sosyal fakültelerde okuyan öğrencilerin sosyal destek arayışı, kadercilik, batıl inançlar alt boyutlarından; Sayısal fakültelerde okuyan öğrencilerin ise planlı problem çözme, kendini saklama, kaçınma alt boyutlarından yüksek puan alacağını tahmin ediyoruz.

Mevcut Çalışma Var mı? Stresle ilgili üniversite öğrencilerine yönelik çalışmalar mevcut olsa da fakülte değişkenine göre yapılan çalışma bulunmamaktadır.

Verilerimizi Nasıl Topladık? Ölçeğimiz demografik bilgileri içeren bir kısımla birlikte sanal ortamdan farklı üniversitelerde okuyan 110 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. 69 kişi sosyal (psikoloji, hukuk, iibf bölümleri vb.), 41 kişi ise sayısal (mühendislik, eczacılık, matematik, sağlık bilimleri vb.) fakültelerden anketimize katılmıştır.

Stresle Baş Etme Yolları Ölçeği Stresle baş etme yolları ölçeği, değişik stresli durumlarda kullanılan, başa çıkma stratejilerinin belirlenmesi amacıyla Folkman ve Lazarus (1985) tarafından hazırlanan bir ölçektir. Ölçek Siva (1991) tarafından Türk kültürüne uyarlanmıştır. Yeniden Türk kültürüne uyarlanması ve standardizasyon çalışması Durak ve Elagöz (2011) tarafından yapılmıştır.

Testin güvenilirlik katsayısı 0,67 olarak bulunmuştur Testin güvenilirlik katsayısı 0,67 olarak bulunmuştur. Ölçeğin maddeleri arasındaki içsel tutarlılık katsayısı ise; 0,74 olarak hesaplanmıştır. 31 maddeden oluşan stresle baş etme yolları ölçeği 5’li likert tipi ölçektir . Bu ölçeği cevaplayanlardan, her maddede kendilerini en iyi ifade eden numarayı işaretlemeleri istenir.

7 alt boyutta oluşmaktadır 7 alt boyutta oluşmaktadır. Stresle baş etme yolları alt ölçeklerinden alınan puan ortalamasının en yüksek olduğu alt ölçek 24,29 aritmetik ortalama ile Planlı Problem Çözmedir. Bu alt ölçeği sırasıyla Kaçınma (X=15,81), Sosyal Destek Arayışı (X=13,8), Kadercilik (X=12,51), Kendine Saklama (X=10,40), Sorumluluğu Kabul Etme (X=10,15) ve Doğaüstü Güçlere İnanış-Batıl İnançlar (X=7,52) alt ölçekleri takip etmektedir.

Elde ettiğimiz veriler SPSS programında Independent samples t test ile yorumlanmıştır.

ALT BOYUTLAR (ortalama değerleri) Planlı Problem Çözme 22,18 Kadercilik 14,78 Kaçınma 13,93 Sosyal Destek Arayışı 12,35 Kendini Saklama 12,12 Sorumluluğu Kabul Etme 11,32 Batıl İnançlar 7,69

N Mean Std. Deviation Std. Error Mean Planlı Problem Çözme Sayısal Bölümler 41 23,2683 4,31871 ,67447 Sosyal Bölümler 69 21,5942 4,84865 ,58371 Kendini Saklama 12,3171 4,14391 ,64717 12,0000 3,44708 ,41498 Sosyal Destek Arayışı 12,2927 3,42231 ,53447 12,3913 3,61865 ,43563 Kaçınma 13,6341 3,47675 ,54298 14,1159 3,89772 ,46923 Sorumluluğu Kabul Etme 10,1707 3,15359 ,49251 12,0145 3,17385 ,38209 Kadercilik 15,0488 3,63972 ,56843 14,6232 3,33917 ,40199 Batıl İnançlar 7,1707 3,08952 ,48250 8,0000 3,26749 ,39336

Daha fazla öğrenciye uygulanıp, sonuçlarına göre öğrencilere stresle baş etme hakkında yardım edilebilir

STRESSİZ BİR HAYAT DİLİYORUZ 