BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Adım Adım Kurumsallaşma
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
C R M.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
Müşteri-Sektör-Rekabet
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
ASO_TOSYÖV_7HAZİRAN 2002 Doç. Dr. Şule Özmen ELEKTRONİK TİCARET ve SUNDUĞU FIRSATLAR.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMADA İNOVASYON
E-TİCARET.
Bölüm 5 Satış Süreci.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Girişimcilik.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İZİNLİ PAZARLAMA.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
STRATEJİ OLUŞTURMA.
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

MİY Aşağıdaki süreçlerin Etkin ve Verimli Yönetilmesini sağlar. Müşteriyi elde etmek. Müşteriyi elde tutmak. Müşteri sadakatini artırmak. Müşteriden elde edilem karı artırmak.

Müşteri odaklılık (1) Şirketin tüm birim ve yöneticilerinin müşterinin önemini anlaması ve ona göre davranması anlamına gelir. Müşterinin kim olduğunu bilmek Nasıl bir yaşam evresinde olduğunu anlamak Neye ihtiyacı olduğunu saptamak Satın alma tutum ve davranışlarını öngörmek.

MÜŞRERİ ODAKLILIK (2) İşletmenin en üst kademesinden, en alt birimine kadar müşterinin önemini anlamaktır. Müşteriyi tanımak için çaba sarfetmektir. Müşterinin ihtiyacını o talep etmedentahmin etmek ve karşılamaktır. Müşteri odaklı yaklaşım müşteriyle vazgeçemeyeceği bir ilişki kurabilmektir. BİR FİRMANIN DİĞERİNİ TAKLİT EDEMEYECEĞİ BELKİ DE TEK KONU MÜŞTERİYLE OLAN İLİŞKİDİR.

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ARTAN ÖNEMİ Günümüzde rekabet yoğunlaştı ve pazarlamanın şartları değişti. Hizmet sektörü gelişti ve önemi arttı. Müşterinin konumu değişti.Bilgi donanımı arttı. Internet satın alma sürecini zaman, mekan ve kanal bakımından değiştirdi. İstatsitiksel modellerin yanı sıra teknik modeller MİY’nin elişmesini sağladı.

FİRMA VE MÜŞTERİ DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ Firmanın değeri müşterisinin değeriyle orantılıdır.Müşteri portföyü işletmenin en önemli varlıklarından biridir. Müşterinin profilini ve satın alma tutum ve davranışını bilmek, tahmin edebilmek ise firmaya daha fazla değer katmaktadır. Yeni ekonomide değer bilgi ile yaratılmaktadır. Öyleyse müşteri bilgisi de şirket için önemli bir değerdir.

FİRMANIN DEĞERLİ MÜŞTERİYE SAHİP OLMASINDA MİY’NİN ROLÜ Müşteriyi elde etme aşamasında sadık ve karlı olacak müşteriyi hedefleme fırsatı sağlar. Müşteriyi elde tutma aşamasında, sürekli, sık alışveriş veya işlem yapan, memnuniyetini başkalarıyla paylaşan müşteriyi elde tutmaya önelik strateji geliştirmeye olanak sağlar. Mevcut müşteriye çapraz satışlar yaparak Kullandığı ürün ve hizmetleri bir üst seviyeye çıkarmayı teklif ederek kullanıcının daha sık ve daha yüksek miktarda alım yapma ihtimalini artırır.

MİY YAKLAŞIMINDA MÜŞTERİ KİMDİR? Ürün ya da hizmet sattığınız kişi midir? Sizin ürün ya da hizmetinizi satın alan kişi midir? İhtiyaçlarını karşıladığınız kişi midir? İhtiyaçlarını sizden karşılayan ve karşılayacak olan kişi midir?

Online Müşteriyi Tanımak ve Elde Tutmak Uygun sevkiyat koşulları bekler Açıklık, netlik ister.Doğru, güvenilir bilgi. Basitlik. Zamanında teslimat Kendini güvende hissetmek ister. Kendisine bilgi verilmesini ister.

Kişiselleştirme bekler. Özelleştirme.Kendine özel hizmet ve ürün sunumu. Hızlı Davranış bekler. Fazla seçenek ister. Firmayla etkili iletişim ister.