Gençler ve Yol Güvenliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ’NİN GÜNLÜK HAYATIMIZA ETKİLERİ
AKDUR, Dünya Gençlik Yılı1 Uluslararası Gençlik Yılı Işığında Sağlık Programları ve GENÇLER İÇİN SAĞLIK PROGRAMI Prof. Dr. Recep AKDUR
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
TRAFİKTE ARAÇ DENETİMİ:
Okuldan İşe Geçiş – Son Eğilimler
1 DR. MEHMET ZEKİ AVCI TRAFİK KAZALARINI ÖNLEME DERNEĞİ DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ.
MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
TRAFİK HAFTASI.
TÜRKİYE MEME VAKFI FARKINDAYIM KORKMUYORUM “ ARKADAŞIMA ANLATIYORUM ” MEME SAĞLIĞI EĞİTİMİ.
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
KALİTELİ HİZMET İÇİN İŞVERENLERİN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KONULARINDA BİLGİLENDİRİLMESİ GEREKEN ÖNCELİKLİ KONULARIN SORGULANMASI Dr. Adem Sezen.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Prof. Dr. Nilüfer Narlı Değerlendirme 14 Nisan 2009.
BASIN TOPLANTISI Lefkoşa, 22 Ekim 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK VE YOL GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ VE KAMPANYASI.
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
2.Örnek Olay Çalışması Trafik Ortamında İletişim ve Saygı: Bir yaşlı yaralandı! Yazın ilk günleri başlamıştı, sınıfta ancak kapı ve pencereler açık ders.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
AB’de ve Türkiye’de trafik güvenliği çalışmaları ve etkin çözümleri Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı 24 Mayıs 2011 Lefkoşa.
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
Mayıs 2012.
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Akıllı Ulaşım Sistemleri
Doğrunun Eğimi DOĞRUNUN EĞİMİ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Dünya Motorlu araç sayısı milyon milyar 250 milyon milyar 650 milyon.
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
Arkadaşlar trafikte araba kullanırken hangi trafik ışığında neler yapmamız gerektiğini biliyor musunuz?
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İşitme Engelliler Öğretmenliği
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
GÜVENLİ ŞÜRÜŞ TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN FATİH CEYLAN BAŞPOLİS.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
YENİ KELİMELER 12.DERSİN TERCEMESİ Günümüzde, yollardaki ulaşım araçları büyük bir hızla artmıştır. Bugün yollarımız otomobiller, kamyonlar, otobüsler.
ŞÜKRAN AŞKINCI 1-C SINIF ÖĞRETMENİ
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
Recep ŞAHAN /Viyana 1 SİGARA Ve ZARARLARI SİGARA Ve ZARARLARI.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ ULAŞTIRMA VE TRAFİK GÜVENLİĞİ PROF. DR. HÜSEYİN AKBULUT.
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
Güvenli Sürüş Teknikleri
GENÇLERDE UYUM.
Konu:Trafik kazalarının nedenleri ve kazaları azaltmanın yolları
TRAFİK İŞARETLERİ.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
TRAFİK KAZALARI. Trafik Kazalarının Nedenleri Nelerdir?
KAZA FELAKET TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
SRC UYGULAMA SINAVI Sınav Kuralları
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
YÜKSEKTEN DÜŞME NEDENLERİ
Sunum transkripti:

Gençler ve Yol Güvenliği Ahmet Rıza ÖMEROĞLU

Risk Grupları BİZ Profesyonel Sürücüler Yayalar Motosiklet Sürücüleri Genç Sürücüler

Veriler Birçok ülkede trafik kazaları ölüm sebepleri arasında %50‘ye varan ciddi bir yer tutmaktadır. Tüm dünyada trafik kazalarında her yıl 1.2 milyon kişi ölüyor, 50 milyon kişi sakatlanıyor.

Neden Risk Grubuyuz? OECD ülkeler dünya nüfusunun %10’unu oluşturmalarına rağmen trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin %27’si gençler. Ölümlü kazaların %20-30’u genç sürücülerin karıştığı kazalar. – (Bizde bu oran: %31) 18-24 yaş grubu genç ölümlerinin %70’i trafik kazası nedeniyle meydana geliyor. Trafik kazasında ölen her gence karşılık, aynı kazada ortalama 1.3 kişi daha hayatını kaybediyor.

Genç Sürücülerin karıstığı kazalarda Tecrübe eksikliğine karşı kendine aşırı güven, Sürat, Alkol, Emniyet kemeri kullanmamak, Cep telefonu kullanımı Ön plana çıkan nedenler.

Araştırmalar gösteriyor ki…. Erkek sürücüler arasında trafik kazalarında ölüm oranı kadınlara göre 3 kat daha fazla. – Özellikle alkol ve sürat nedeniyle. Risk algılaması zamanla gelişiyor. Genç sürücüler öndeki aracı fazla yakın takip etme ve kırmızı ışığı yol müsaitse ihlal etme eğilimi gösteriyor. Yanlarında aynı yaş grubundan bir yolcu varsa genç sürücüler daha fazla risk alma eğilimi gösteriyorlar ve dikkat eksikliği ile ilgili hatalara daha fazla düşüyorlar. Gençlerin karıştığı ölümlü kazaların çoğu gece özelllikle de hafta sonu meydana geliyor.

Dünyadan…. Alınan önlemler arasında Ehliyet alma yaşını yükseltmek Daha yoğun yol kenarı denetimleri planlamak Anne-baba kontrolünü teşvik etmek Ehliyet eğitiminin kalitesini arttırmak, Kampanyalar yürütmek, vs. 1990’dan bu yana trafik kazalarındaki gençler arası ölüm rakamlarında azalma var; ancak YETERLİ DEĞİL

Çözüm… Bizim yapmamız gerekenler: Devletin yapması gerekenler: Biz gençlerin yürüteceği kampanyalar. Devletin yapması gerekenler: Kurallara uyma kültürünü yerleştirecek bir eğitim sistemi Gençlerin ihtiyaçlarına cevap verecek altyapı Sorunun farkına varalım Neden kaynaklandığını bilelim Çözüm düşünelim Kendi Çözümümüzü uygulayalım

Beklentiler Gençlerde sürat eğilimi varsa: Güvenli şekilde sürat keyfini yasayabileceğimiz pist ve sistemler Yol alt-yapısında iyileştirme Trafik kontrolu: Dünyada sıkı kontrol olmadan kurallara uyum kültürü hicbir yerde yerleşmemiş. Örn: Amerika Kaliteli sürücü eğitimi

Öğrenci Arkadaşların katkısı Teşekkürler…