Arama Motoru Optimizasyonu SEO (Search Engine Optimization) Öğr. Gör. Hüseyin ŞENGÜN Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Burdur - 2015
Ders Konuları SEO (Search Engine Optimization) nedir? SEO'nun sağladığı avantajlar. Başlıca arama motorları ve pazar payları Google nasıl indexler? Tasarım ve Kodlamanın SEO\'ya etkisi Robots.txt nedir? Pagerank nedir, nasıl çalışır, PR değerinin sitelere etkisi Backlink nedir? Nasıl backlink alırız? Ücretli backlink fayda ve zararları TrustRank, Dalgalanmalar, Google Penguin. Sitenizin trafiğini artırmanın püf noktaları ARA SINAV(VİZE) 9. SEM nedir? 10. SEM ile sitenizi pazarlama yolları 11. SEM'de anahtar kelime faktörü 12. SEM'in sosyal medyaya etkisi 13. Çevrimiçi reklamcılık 14. Çevrimiçi reklamcılık FİNAL SINAVI
Değerlendirme & Devamsızlık Vize: % 40 Final: % 60 14 haftalık ders süresinin en az %70’ ine katılım zorunludur.
SEO Nedir? İngilizce açılımı Search Engine Optimization olan dilimize çevrilmiş hali de Arama Motoru Optimizasyonu olan S.E.O internet sitenizi Google gibi arama motorlarını kullanarak arama yapan kullanıcılara üst sıralarda göstermek ve sitemize ziyaretçi çekmek için yapılan çalışmaların tamamına verilen isimdir. İstatistiklere göre Google üzerinde arama yapan kullanıcıların %90’ı yaptıkları arama sonrasında ilk sayfada karşılarına çıkan internet sitelerini ziyaret etmektedir. Sadece geriye kalan %10’luk kesim diğer arama sonuçlarını incelemektedir.
Arama motoru optimizasyonu’nun TEK amacı, sitenizin arama motorlarında görünürlüğünü arttırmak, ve bunun sonucunda siteye DAHA ÇOK TRAFİK çekmektir. Arama motoru Optimizasyonu En Doğal İnternet Reklam Yatırımıdır Arama Motoru Pazarlama, web site sahiplerine öncülük, satış ve bilinirlik gibi.. internet pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur.
Başarılı organik arama motoru listelemeleri bir gecede gerçekleşmiyor, arama motoru sıralamalarında istikrarlı ve sabit listelemeler için yoğun çaba beceri ve zaman gerekiyor. Arama motoru optimizasyonu, Yüksek kaliteli ziyaretçi trafik kazandırır. İyi uygulanmış arama motoru optimizasyonu kampanyası, web sitenizde sunduğunuz veya sattığınız, hizmet ve ürünleri arayan ve daha fazla bilgilenmek isteyen ziyaretçilerden aktif trafik alması mümkün.
Arama motoru optimizasyonu, Verimliliğe göre uygun fiyatlıdır. Arama motoru optimizasyonu, diğer online pazarlama (internet pazarlama) formları ile yatırımın geri dönüşü, nitelikli liderlik oluşturması ve web sitenizin artan masraflarından tasarruf sağlar.
Arama motoru optimizasyonu, İnternette görünürlük ve bilinirlik arttırır. Olabildiğince çok Arama motorları ve dizinlerde web sitenizin görülmesi daha fazla hedef ziyarteçi daha başarılı web de bulunma daha çok insanın siteyi bilmesini ve hatta sitenize geri link (back link*) vermelerini getirecek.
Arama motoru optimizasyonu, Yatırım olarak iyidir. Hedefli bir strateji ile, yaygın anahtar kelime araştırması, devam eden optimizasyon ve pazarlama, işlem yapmaya eğilimli nitelikli ziyaretçi trafiği, artan web site trafiği ve daha fazla arama motorları listelemelerini oluşturur. Yatırım bir süre sonra, ürünlerin ve şirket bilinirliğinin gelişmesi ile kendini öder.
Arama motoru optimizasyonu 'nun faydaları arasında aşağıdakilerde vardır Arama motoru optimizasyonu, hedef kitlenin sizi bulmasını sağlar. web sitenizinin tasarımını veya görünümünü değiştirmez. Uzun dönem yer almayı sağlar.
Algoritmalar Tipik bir sorgu için, yararlı bilgiye sahip milyonlarca olmasa bile binlerce web sayfası bulunur. Algoritmalar, sorularınızı alıp yanıtlara dönüştüren bilgisayar işlemleri ve formülleridir. Günümüzde, Google'ın algoritmaları gerçekte neyi arıyor olabileceğinizi tahmin etmeyi mümkün kılan 200'den fazla benzersiz sinyale veya "ipucuna" dayanmaktadır. Bu sinyaller, web sitelerindeki terimler, içeriğin güncelliği, bölgeniz ve PageRank gibi öğeleri içerir.
Başlıca Arama Motorları
Türkiye Arama Motoru Kullanım Oranları - 2013
SEO Kalitesi Dürüstlük Hizmet ve Erişebilirlik Performans Referanslar Geçmiş Yenilikcilik Kullanıcı Kitlesi ve Sosyal Ağlar
Seo Terimleri Pagerank : İnternetin en büyük sitelerinden bir tanesi olan Google arama motorunun, tüm web sitelerine 10 üzerinden verdiği puandır. Türkçe’de Sayfa Puanı olarak geçmektedir. PR : İnternette bir çok sitede PR diyerek geçen bu harfler, PageRank’ın kısa yazılışıdır. Pagerank Güncellemesi : Google’ın her üç ayda bir yaptığı güncellemedir. Güncellemede, tüm sitelerin sayfa puanları, yeni puanlarıyla değiştirilir.
Seo Terimleri Backlink : Sizin web sitenizin başka bir sitede linkinin olmasına backlink denir. MetaTag : Web sitelerine eklenen, arama motoru botlarına site hakkında bilgileri tanıtan kodlardır
Sandbox : Bazı web site sahiplerinin, hit veya pagerank değeri almak için yaptıkları bir takım hile sonucu arama motoru cezalandırılmasıdır. Bu cezalandırmada, Sandbox’a giren web sitesinin aramalarda yeri olmaz. İndexleri silinir. Ziyaretçi alamaz. İndex : Google tarafından kaydedilen her sayfaya index denir. Bir web sitenin toplam index sayısına bakmak için arama motoruna “site:www.ciceksepeti.com” yazması yeterlidir.
GoogleBan : Sandbox gibi, bir web sitenin Google tarafından yasaklanmasına, banlanmasına denir. Terim zaten yeterince olayı açıklamaktadır. DMOZ : Bir çeşit toplist, dizin sitesidir. Başvuru yapılarak editör olabilme şansı vardır. Google tarafından çok önemsenen bir dizindir. Her web site sahibinin girme hayalidir. Ancak DMOZ, web siteleri çok zor onaylar. Bu yüzden içeriğinde oldukça kaliteli web siteleri yer alır. www.dmoz.org adresinden ulaşılabilir.
Google Dalgalanması : Google’ın, arama sonuçlarındaki sırayı yenilediği zamandır. Tüm web siteleri, herhangi bir web araması sonuçlarında, ya üstlere çıkar, ya da altlara düşer. Tıpkı bir deniz dalgalanması gibidir. Bu yüzden adı Google Dalgalanması’dır. Çapraz Link : Sitelerin backlink kazanmak için yaptıkları link takasına denir. Ancak bilindiği gibi takas değildir. A ve B kişilerinin 2 sitesi varsa, A kişi 1. sitesine B sitesinin linkini ekler. Bunun karşılığında B kişisi de, A kişisinin linkini 2. sitesine ekler.
Robots. txt : Çoğu web sitesinde bulunan bir dosyadır Robots.txt : Çoğu web sitesinde bulunan bir dosyadır. Site ile aynı dizine konulur. Bu dosya sayesinde, dilediğiniz klasörlerin arama motorları tarafından indexlenmesini, görüntülenmesini engelleyebilirsiniz.
Robot.txt Örneği User-agent: Googlebot Disallow: /wp-content/ Disallow: /trackback/ User-agent: Googlebot-Image Disallow: /wp-includes/ User-agent: ia_archiver Disallow: / User-agent: duggmirror
Google Analytics Sitenize ekleyeceğiniz JavaScript kodu ve çerezler yardımıyla çalışır ve gerekli bilgileri toplar. Google Analytics aracılığı ile, sitenizi kaç kişinin ziyaret ettiğini, ziyaretçilerin sitenize hangi kaynaklar aracılığıyla ulaştıklarını, sitenizin en çok hangi sayfalarının gezildiğini, ziyaretçilerin tekrar sitenize gelip gelmediği, en çok hangi ülkeden ve hangi şehirlerden ziyaretçi aldığınızı, sitenizin en çok hangi saatlerde ziyaret edildiğini hatta ziyaretçilerin sitenizi ziyaret etmek için hangi tarayıcıyı kullandıklarını bile öğrenebilirsiniz.
PROFİL İŞLEMLERİ Resimde gördüğünüz gibi mevcut bir profili profil satırının en sağındaki Düzenle bağlantısı yardımıyla düzenlenmek üzere açabilir ya da Yeni profil ekle bağlantısı yardımıyla bir başka siteniz için yeni bir profil oluşturabilirsiniz.
SAYFALARA ANALYTICS KODU EKLEMEK Google Analytics, verilerinizi toplayabilmesi için sayfanıza bir izleme kodu eklemelisiniz. Bu kodu sitenizin her sayfasına eklemeniz gerekir. Analytics kodunu almak için profil ayarları sayfasının üst kısmındaki Durumu Kontrol Et bağlantısını tıklayın. Açılan sayfadaki metin kutusundaki kodu kopyalayıp sayfalarınızdaki </body> etiketinden hemen önce yapıştırmalısınız.
Eğer WordPress kullanıyorsanız kodu kullandığınız temanın footer Eğer WordPress kullanıyorsanız kodu kullandığınız temanın footer.php dosyasına, Joomla kullanıyorsanız kullandığınız temanın index.php dosyasına </body> etiketinden hemen önceeklemeniz yeterlidir. Bu tip içerik yönetim sistemlerinde alternatif olarak bu iş için üretilmiş eklentiler de mevcuttur. Bu takdirde tüm kodu değil UA-XXXX-X şeklindeki Analytics IDkodunu eklentinin ilgili alanına girmeniz yeterli olacaktır.
<script type=”text/javascript”> var gaJsHost = ((“https:” == document.location.protocol) ? “https://ssl.” : “http://www.”); document.write(unescape(“%3Cscript src='” + gaJsHost + “google-analytics.com/ga.js’ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”)); </script> <script type=”text/javascript”> try{ var pageTracker = _gat._getTracker(“UA-xxxxxx-x“); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {} </script> Yukarıdaki örnek kodda gördüğünüz UA-XXXX-X kısmı sitenizin bu profiline özel IDnumarasıdır. Google Anlytics her profil için ayrı bir ID kodu üretir. Kodu ekledikten sonra yaklaşık 24 saat içerisinde ilk raporları görebileceksiniz.
http://www.slideshare.net/Burakztrpan/seo-42794127