Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği.
Advertisements

DİŞİ SPERMA DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
Muayene Yapan Kurum/Kuruluş
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
LIFELONG LEARNING PROGRAM (LLP) ERASMUS BİLGİLENDİRME TOPLANTISI PROF.DR. ATİLLA SİLKÜ REKTÖR YARDIMCISI 23 Şubat 2011 Çarşamba 24 Şubat 2011 Perşembe.
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Genel Meteoroloji Kursu
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Parçacık Fiziği Eğitim Semineri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
Cansu TASCI Yoksulluk, ülkeden ülkeye, veya coğrafyadan coğrafyaya değişik nedenlerle ortaya çıkabilir. Başlıca nedenler arasında çevresel nedenler,
Avrupa Birliği Bayrağı Geleneksel olarak 12. mükemmeliyetin, bütünlüğün ve birliğin sembolü olduğundan dolayı bayrakta 12 yıldız vardır.
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
4 X x X X X
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
ERASMUS GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Avrupa Birliği Ülkeleri
Özlem Keçim.
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ TOPLANTISI Genel Bilgilendirme
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
ERASMUS+ PROJESİ GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Erasmus+ YERLEŞTİRMELER
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
AETR KONVANSİYONU
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
1914 I. DÜNYA SAVAŞI 1918.
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Gülru Yıldız

Belçika Danimarka Almanya İspanya Fransa İrlanda İtalya Hollanda Üniversite mezunu % kadın Mühendislik mezunu % kadın Belçika 56.1 18.2 Danimarka 56.3 26.2 Almanya 51.6 16.7 İspanya 57.2 25.1 Fransa 55.8 18.7 İrlanda 56.0 18.0 İtalya 55.9 27.6 Hollanda 54.7 12.3 Avusturya 51.5 15.1 Portekiz 67.1 35.3 Finlandiya 61.7 20.3 İsveç 58.5 27.5 İngiltere 56.6 Çek Cumhuriyeti 55.3 28.9 Estonya 65.3 27.4 Kıbrıs 65.2 20.6 Macaristan 61.4 20.5 Malta 52.0 23.3 Polonya 65.9 24.0 Slovenya 59.4 21.7 Slovakya 54.2 31.6 Bulgaristan 62.5 35.5 Romanya 54.8 26.7 Türkiye 42.8 34.8 İzlanda 62.1 21.2 Norveç 58.8 20.6 Japonya 49.4 12.2 ABD 57.0 18.7

Kadınlar neden mühendislikte azınlıktalar? Toplumsal Cinsiyet Rolü Yapısal Bakış Açısı

Mühendisliği Seçen Kadınlar “başarılı kızlar” “yatkın olduklarını düşünen erkekler”

“Tokenism” Birey olmadan ziyade cinsiyetinin temsilcisi olma Davranışların izlenmesi Gruba kabul stratejisi “kız çocuk”, “çalışkan (inek) kız” Özgüvenin azalması

WEPAN (Women in Engineering Programs and Networks) 8127 öğrenci 29 kampus (Stanford, Michigan,Purdue, Georgia Tech.,GW, Arizona

Dersler Labaratuvar Derse katılım Meslek uygunluğu

Erkek ağırlıklı mühendislik disiplinleri (inşaat,elektrik,makine,maden,petrol) Kadın ağırlıklı mühendislik disiplinleri(kimya,gıda,çevre) Eşit ağırlıklı mühendislik disiplinleri(jeoloji,jeofizik,endüstri,metalurji)

genel kadın erkek Sadece kadınlara uygun % 4 % 1 Sadece erkeklere uygun % 23 % 58 Her iki cinsiyete uygun % 74 % 41 EAM KAM kadın erkek - %12 %6 %36 %75 %8 %13 %64 %25 %80 %81

Sonuç Farkındalığın arttırılması Kadın öğrencilerin desteklenmesi Pozitif rol modelleri Tek cinsiyete dayanan programlar Akademisyen duyarlılığının arttırılması Eğitim programının değiştirilmesi Kadın mühendis/öğrenci ağı