Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
{ HOŞGELDİNİZ. { 16 Aralık 2014 Romantik ilişki modellerinde kişiliğin faktörü???
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN ÜNİVERSİTEDE EĞİTİM GÖREN KIZ ÖĞRENCİLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE SAÇ RENGİ TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN

Amaç: Araştırma Kayseri’de eğitim gören kız öğrencilerin kişilik özelliklerine göre saç rengi tercihleri arasındaki ilişkiye yönelik bilgi toplamak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu araştırma ile öğrencilerin saç rengi tercihlerine etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda özellikle fiziksel (göz, saç, ten rengi, saç uzunluğu, vücut tipi, saçın yapısal formu) psikolojik (kendine güven, beğenilme duygusu, stres vb. gibi), çevresel etmenlerin (okul, aile ortamı, dini inanışları, gelenek ve görenekleri, değerleri, özel günleri, mevsim, moda gibi faktörler vb. gibi) etkileri üzerinde durulmuştur. kadınların saç tasarım tercihlerini değiştirme/belirlemede; fiziksel faktörlerin %31,237, psikolojik faktörlerin % 22,280 ve sosyo-ekonomik faktörlerin %17,963 oranında etkili olduğu tespit edilmiştir. Fiziksel özelliklerden “ten renginin saç rengini belirlemede etkili olduğu”, psikolojik faktörlerden “saç ve giyim özenli olduğu zaman çevredekilerin tutumlarının değiştiği”, sosyo-ekonomik faktörlerden “saç şeklinin kolay kullanılır olması”, görüşleri en yüksek ortalama ile ilk sıralarda yer almıĢtır.

İlgili Araştırmalar: Kişilik özelliğine göre saç rengi tercihinin incelenmesi ile ilgili bir araştırma yapılmamıştır. Fakat bu araştırmaya yakın başlıklar incelendiğinde bulunan başlıklar şu şekildedir: Koçak (1993): “Türk Toplumunun Saç Sağlığı ve Bakımı Konusundaki Bilgiler” Değer (1993) : “Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Saç Bakımları Konusundaki Bilgi ve Alışkanlıklarının İncelenmesi” Maden (2001): “ Karadeniz Bölgesinde Yaşayan Kadınların Geleneksel Süslenme Biçimleri” Güleç (2000): ‘Kadınların Saç Tasarım Tercihlerine Etki Eden Faktörler’

Yöntem: Kayseri’de üniversitede eğitim gören kız öğrencilerin saç rengi tercihlerine etki eden faktörler hakkında bilgi toplamanın amaçlandığı bu araştırma; test ve yarı yapılandırılmış görüşme teknikleri kullanılan bir araştırmadır.

Örneklem: Araştırma Kayseri ilinde Erciyes ve Melikşah Üniversitelerinde eğitim gören 100 kız öğrenciye yapılan kişilik testi sonucu seçilen 15 kız öğrenci ile yapılmıştır.

Veri Toplama Süreci: Random seçki yöntemiyle 100 kız öğrenciye ‘Sıfatlara Dayalı Kişilik Ölçeği’ uygulanmıştır. Bu ölçek verileri SPSS programı yardımıyla puanlanmış ve puanlama sonucu farklı kişilik özelliğine sahip 15 kız öğrenci seçilmiştir. Bu öğrencilere ilk uygulanan ölçekte yer verdiğimiz demografik bilgi formu yardımıyla tekrar ulaşılmıştır. Ulaşılan 15 kız öğrenciyle 7-17 dakika arasında mülakat yapılmıştır.

Veri Toplama Aracı: Demografik Bilgi Formu: Kişisel bilgi formunda katılımcılara cinsiyet, ilişki durumu, , yaş, eğitim düzeyi, iletişim bilgileri gibi sorular sorulmuştur. Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT): Bacanlı, İlhan ve Aslan (2007) tarafından geliştirilen Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT) toplam 40 maddeden oluşmaktadır. Sıfat listesinde her madde de birbirine zıt sıfat çiftleri verilmekte ve katılımcılar “Sakin - Sinirli”; “Durgun – Delidolu” yazılan maddeleri okuyup, kendilerine en uygun olan yanıtı maddelerin ortasında verilen “Çok uygun – Ne uygun ne uygun değil, “Çok uygun” biçimindeki yedili dereceleme ölçeğinde işaretlemektedirler. SDKT, duygusal dengesizlik, dışa dönüklük, deneyime açıklık, yumuşak başlılık ve sorumluluk olmak üzere beş kişilik boyutundan oluşmaktadır. SDKT’den alınan puanların artması, ilgili boyuttaki nitelikler bakımından bireyin baskın kişilik özellikleri gösterdiği anlamına gelmektedir.

Mülakat: Görüşme (Interview, mülakat), sözlü iletişim yoluyla veri toplama (soruşturma) tekniğidir. Stewart ve Cash (1985) görüşmeyi, “önceden belirlenmiş ve ciddi bir amaç için yapılan, soru sorma ve yanıtlama tarzına dayalı karşılıklı ve etkileşimli bir iletişim süreci” olarak tanımlamıştır.

Giriş Metni: ‘ Melikşah Psikoloji öğrencisi olarak ‘Kişilik özelliğinin saç rengi tercihine etkisi’ni araştırıyoruz. Sizinle bu araştırma için bir görüşme yapmak istiyorum. Sadece izniniz olduğu sürece görüşmeyi ses kaydı yapacağım ve kişisel bilgileriniz kesinlikle gizli kalacaktır. Araştırmanın amacına yönelik, size bazı sorular soracağım . İstemediğiniz takdirde soruya cevap verme zorunluluğunuz yoktur. Eklemek istediğiniz yerler olursa lütfen çekinmeyiniz. Hazırsanız şimdi başlayalım..’ Mülakat protokolünün giriş metninde; Bir araştırma için mülakatı yapıyor olduğumuzu, izni olduğu sürece görüşmeyi ses ya da video kaydı yapacağımızı, kişisel bilgilerinin gizli kalacağını ve cevap vermek istemediği sorulara cevap vermek zorunda olmadığı gibi bilgilere yer vereceğiz.

Sorular: Mülakatta sorduğumuz soruların açık uçlu olmasına dikkat ederek araştırmaya uygun ve araştırmanın farklı boyutlarını ele alan sorular olmasına dikkat edildi. Psikolojik , fiziksel ve çevresel etkilere dayalı sorular sorulmuştur.

Sorulardan bazıları: ‘Saç stili kadın yaşamı ve karakterinin bir parçasıdır.’ Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Kayseri’de yaşamıyor olsaydınız farklı bir renk tercih eder miydiniz? Saçınızı boyatmanızda/boyatmamanızda dini ve politik görüşünüzün bir etkisi var mı? Saç renginizle kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Kişiliğinizin saç rengini tercih etmenizdeki etkileri neler? Saç renginizi hangi durumlarda değiştirmeyi düşünürsünüz?

Kapanış Metni: ‘ Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda görüşmemizi burada tamamlıyoruz. Daha önce uyguladığımız kişilik testi sonucunuz ise ‘dışadönük’ olarak çıkmıştır. Bu test sonuçlarınız ile görüşmeyi değerlendirip kişilik özelliğinin saç rengi tercihine etkileri hakkında bilgi elde etmiş olacağız. Sabrınız ve bize ayırdığınız zaman için teşekkür ederiz.’ Mülakat protokolünün kapanış metninde ise ; Önceden uygulamış olduğumuz kişilik testinin sonuçlarını genel bir şekilde açıklayan ve nereye varmak istediğimizi dile getiren bilgiler olacaktır.

Veri analizi: Veri analizi yaparken görüşme metinlerinden kodlar, kodlardan kategoriler, kategorilerden ise temalar elde ettik. Kod Ten rengi -saç renginin yüzle uyumu Kod Yüz şekli -renklerin birbiriyle uyumu Kod Göz rengi -ten renginin saç rengiyle uyumu Tema=Saç rengini belirlemede etkili fiziksel faktörler

Aile tutumu -Baskıların olması, Yaşadığı şehir -görüşlerin etkisi, Moda -başkalarının fikirlerinden Arkadaş çevresi etkilenme Tema= Çevresel faktörlerin etkisi

Ailenin politik ve dini görüşü Dini görüş Politik görüş Baskıların olması, Dini ve politik kuralların etkisi, Yumuşak başlılık kişilik etkilenir. Tema-Politik, dini ve yazılı olmayan toplum kurallarının etkisi

Bakış açısı Kötü, mutsuz ve depresif Kendini algılayışı hissedenlerin saçlarını sık Kişiliğini tanımlaması boyatması İzlenimlerin etkisi Dışadönük ve deneyime açık kişiliğin daha sık boyatması Tema= Psikolojik özelliğin etkisi

Geçerlik- Güvenirlik Bu araştırmanın geçerlik- güvenirlik çalışması Mülakat metinlerini , kodları ve temaları araştırmaya dahil olmamış bir başka psikoloji öğrencisine gösterilerek bizimle aynı fikirde olup olmadığı konusunda görüşleri alınarak yapılmıştır. Fikirler doğrultusunda başka psikoloji öğrencisine de sorularak ortak karara varılmış geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır.

Sonuç ve bulgular: Araştırma sonucunda Melikşah Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesinde okuyan kızlar arasında anlamlı farklılıklar çıkmamıştır. -Dışadönük ve deneyime açık insanlar daha sık saçını boyatıyor. -Çevresel faktörler dışadönük insanlarda boyatmaya daha az engel arz ediyor. -Genel olarak bütün kişilik tipleri uzun yüzde kısa saçın yakışmadığını belirtiyor. -Yumuşakbaşlılık kişilik tipine sahip şahıslar saç rengini tercih ederken ailelerinin düşüncelerinden, politik ve dini görüşlerden etkileniyor.

Sonuç ve bulgular: Yumuşak başlılık kişilik tipine sahip insanlar saç renklerini tercih ederken bulundukları toplumun baskısından etkilenirler. Genel olarak duygusal dengesizlik, dışadönüklük, yumuşakbaşlılık ve sorumluluk sahibi kişilik tipleri sarı saçın kişiyi olduğundan daha büyük gösterdiğini belirttiler. Kızıl ve tonlarındaki saç renkleri bütün kişilik tiplerince Kayseri şehri için iddialı bulundu.

Daha sonraki çalışmalar için öneriler Bu konuyla daha önceden hiçbir araştırma yapılmamıştır. Mülakat tekniği dışında bir araç kullanılıp daha çok örneklem üzerinde bir araştırma yapılırsa kişilik özelliğinin saç rengi tercihine etkisi üzerinde daha genel geçer bir sonuca ulaşılır.