İzlenimler: Destinasyon markası, imaji ve yenilikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Nesneye Dayalı (Nesne Tabanlı ) Programlama
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V. Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TEST – 1.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
Geçmişi & Geleceği Birleştirmek Konferans ve Workshoplar 26 Eylül 2012 tarihinde Olympos‘da.
MARKA VE KURUMSAL İMAJ TASARIMI
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Geleneksel’den Yeni Yaklaşımlara;
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Pazarlama Giriş 1 1.
Marka İmajı Geliştirme ve Yenilikçi Yaklaşım: Las Vegas Örneği
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
AB H2020 GENEL BILGILENDIRME ONUR YOLAY. TEŞEKKÜR EDERIZ.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
KÜLTÜR TURİZMİ Kültür turizmi, geniş anlamıyla ziyaretçilerin gittikleri yerdeki tarihi ve bir ulusa ait değerleri görmesi ve tatması olayıdır (Öztürk.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Sunum transkripti:

İzlenimler: Destinasyon markası, imaji ve yenilikleri Prof Dr. Muzaffer Uysal Virginia Polytechnic Institute and State University Pamplin College of Business Department of Hospitality and Tourism Management Aralik 6-9, 2013, Kayseri – Turkiye

Destinasyon imajı nedir? Destinasyonu izlenimi, hayal etme veya tasarimi seklinde ozetlenmektedir. Örnegin, bundan sonraki resimlere bakarak destinasyon hakkında hiç araştırma yapmadan ne düşündüğünüzü veya ilk düşünncenizi ortaya koyunuz?

Bu imajlara baktığınızda hafizanıza ilk gelen nedir? Fransa’nın genel imajını francala ekmek ve bükülmüş bıyık şeklinde görülmesi sözkonusu olabilir!

Aşağıdaki resim veya logolar size ne hatırlatır? Lederhosen, Bira ve Pretzel insanlara Almanya çağrışımı yaptırır.

Bu resimler sizde ne çağrışımı yapıyor? Sizde oluşan ilk imaj nedir? Hamburger Avrupa ve diğer pek çok ülkenin ABD’yi görüşü diyebiliriz.

Son bir örnek daha? Pasta, Mafia, Pitza – nereye giderseniz gidin bu ifadeler İtalya’yı tanımlıyor. Ama, İtalyanlar ne diyor?

İki boyutlu tanım yapmışlardır. Destinasyon imajını en önce tanımlayanlar Clare Gunn, John Hunt, John Crompton’dur. İki boyutlu tanım yapmışlardır. Organik imaj (organic image) – turistin gitmediği her hangi bir yer için genel düşüncesi veya fikri. Yapay imaj (induced image) – marka yoluyla veya pazarlama – promosyon aracılığıyla, veya destinasyonda elde edilen deneyimle oluşmuş, değişmeye açık olan imaj. Kompleks imaj (complex image) ise destinasyonun fiziki olarak ziyaretiyle gerceklişmiş olan imaj. İmaj ve marka yönetimi açısından ikinci ve üçüncü perspektifdaha onemli...

Destinasyonu hiç ziyaret etmeden intiba  organik imaj (organic image) Destinasyon imajı Destinasyonu hiç ziyaret etmeden intiba  organik imaj (organic image)

Destinasyon imaji Destinasyonu ziyaret sonrası oluşturulan intiba (Burada İtalya ornegi)  complex imaj

Neden destinaston imajı çok önemlidir? Rakabet gücü yaratma potensiyeline sahiptir. Seyahat etme kararını ve davranışını etkiler. Seyahatin planlanması, ayrılan bütçe, kalma süreci, ve yapılacak aktiviteler, de buna dahil olabilir. İnsanın belleğinde yer tutar, ikamet eder, degişmesi uzun zaman alır. Politika geliştirme, güvenlik ve doğal afetlerle mücadelede imaj yonetimi ve değişmesi açısından önemlilik arz eder.

Tüketici odaklı faktörler Uretici odakli faktorler Imajı etkileyen faktörler incelendiğinde – hem arz ve hem de talep odaklı faktörler önemlidir Tüketici odaklı faktörler Algılama Motivasyon Pisikolojik özellikler IMAJ Sosyo– ekonomik faktörler (gelir, yaş, meslek, cinsiyet gibi) Deneyimler Söylenen intibalar Medya Pazarlama Eğitim Uretici odakli faktorler

İmaj araştırmalarının genel konumu nedir? İmaj (marka) çalışmalarının çoğu tüketici açıısından incelenmistir – (demand perspective). Kişilerin düşüncesiyle ilgilidir. Üretici açısından (supply perspective) yapılan çalışmalar çok sınırlıdır. Hem tüketici ve hem de üretici odaklı çalışmalar çok nadirdir. İmaj ölçümlerinde değişik method kullanimlarına ihtiyaç vardır (comlex, mixed, or simulasyonlar gibi). İmaj daha çok müşteri sadakati (loyalty), müşteri memmuniyeti ile (satisfaction) veya müşterinin tekrar ziyareti , tüketimi ile alakalı (intention to visit or repurchase) olarak incelenmiştir.

Destination Markalama Son 10 yıl içinde çok dikkat çeken ve araştırılan konu haline gelmiştir. Fakat, bilimsel yeri literatürde tam oturmuş degildir. İmaj kavramının turizm açısından, baslangıcı1990 yıllarin başındadır. Fakat, genel marka imajı ve marka oluşturma çalışmalarının 19. yuzyılın başına kadar uzandığı söylenir.

Destinasyon Markalama Süreci Destinasyon logolari marka imajının ana elemanlarindan birisidir. Destinasyonun ana temasını veya özünü yansıtır. Kişilerin ilgisini çekme veya uyrama fonksuyonlarına sahiptir.

Markalama Süreci Marka tanındığında – tüketiciye söz ve güven verir. Ne beklendiğini yansıtır. Beklentilerimizle örtüşür. Söz verilen ürün ile tecrübe edilen ürünün örtüşmesi çok önemlidir. Bu iki unsur yerine gelmezse, tüketici memnuniyetsizliği artar.

Destinasyon Markalama Surecinde Destinasyon Kimligi ve Kisiligi Destinasyon marka imaji (DMI) destinasyonun her yonunu dogru olarak yansitmalidir. DMI destinasyonun basarili olma sartlarindan birisidir. Destinasyon marka imaji ve logolari tuketicinin gozunden farkli asamalarda incelenmelidir (ornegin pre-tests and post tests). Cok taninmis bazi urun ve destinasyon logolari sunlardir:

Bazı meşhur logo örnekleri ..

Ayni marka icinde farkli logo ornekleri..

Markalama (Marka) çalışmaları? Literatürde görülen çalışmalar daha çok tüketici odaklı(consumer – based brand equity) Finansman odaklı (financial brand equity) olanlar (marka denkliğide dahil) ise az. Destinasyon markasının yaşam kalitesi ve sürdürülebilir yaşam kavramlarina etkisi henüz incelenmemiştir. Destinasyon markası ve imajının algılanan imaj arasındaki örtüşmesi detaylı olarak incelenmemiştir.

Slogan ve markayla duygusal bileşim http://www.youtube.com/watch?v=KGYif RwCjrw http://www.youtube.com/watch?v=7AUPS U30cvo http://www.youtube.com/watch?v=kVaJkq wgrXQ Teşekkür ederim!