SUNUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
SUNUM.
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
TED ANTALYA KOLEJİ PDR VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME SERVİSİ
11. SINIFLAR YAZ ÇALIŞMA PROGRAMI
SUNUM.
SUNUM.
SUNUM.
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Kurumlar toplumu önemser
SUNUM.
KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ VE İMAJ DANIŞMANLIĞI
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SUNUM.
SUNUM.
SUNUM. İYİ Kİ SANDIK VAR GİRİŞ: 2010 yılı Ocak, Şubat, Mart aylarında Birliğimize bağlı 154 meslek odamızın genel kurulları var. Oda üyeleri, yeni yöneticilerini.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
SUNUM.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
SUNUM.
SUNUM.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
SUNUM.
SUNUM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
SUNUM.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
SUNUM. BAŞKANLIK ZOR ZANAAT Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının organ seçimleri ile yönetim kurulu başkanlarının seçimi 5362 sayılı kanunun 49.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
ENERJİ TASARRUFUNUN ÖNEMİ
SUNUM.
TEST – 1.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ.  İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü.
YANSITICI DÜŞÜNME.
İletişim Sanatı 1.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
SUNUM.
SUNUM. GÖRÜŞECEĞİMİZ YÖNETMELİK “ESNAF VE SANATKÂRLAR MESLEK KURULUŞLARINCA YAPILACAK MESLEKİ EĞİTİM UYGULAMALARINA DAİR YÖNETMELİK”TİR.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Herkesin kendine özel anları, günleri vardır… Ama hepimizin aynı duyguları paylaştığı ortak günleri de vardır…
İZİNLİ PAZARLAMA.
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
SUNUM / SUNUŞ.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Sunum ile iilgil bilgiler. Sunumda Yapılması Gerekenler İnsan hayatı, bir toplumun içinde mevcuttur. Bu toplumda her an insanlarla iletişim içindeyiz.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

SUNUM

REKABET VE KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ

Acımasız rekabet ortamı, sadece şirketlerin veya esnaf ve sanatkârların pazarda yer bulmaya çalışan yeni ürünlerini zorlamıyor. Bu şartlar, o şirketin ya da esnaf ve sanatkâr odalarının üyelerini de zorluyor. Alışılmışın dikkat çekmediği, fark yaratmanın her geçen gün daha fazla önem kazandığı bir dönemdeyiz. İnsanlar uzmanlığıyla, değerleriyle, kişisel özellikleriyle rakiplerinden farklarını ortaya koymalı ki kişisel marka olma yolculuğunda ilk adımı atmış olsun.

Bir ürünün markalaşması, ona rekabet dünyasında ne avantajlar sağlayacaksa aynı avantajlar birey için de geçerli olacaktır. Marka olan kişi; sektörün aranan, danışılan, en çok tanınan, bilinen, itibar edilen, talep edilen, örnek alınan, yüksek ücret ödenen, ilişkileri, etkisi ve gücüyle gıpta edilen bir profesyonel veya İŞ ADAMI olacaktır. Bireysel marka yolculuğu uzun bir yolculuktur. Sabır, tutarlılık ve süreklilik gerektirir. Bu yolculukta ele alınması, üzerinde çalışılması ve yönetilmesi gereken ilk konu kişisel imajımızdır. İmaja birçok kişinin yaklaşımı, şekilsel olduğu ve üzerimize sonradan geçirilmiş sahte bir kılıf olduğu yönündedir. Çok yanlış bir düşüncedir.

Kişisel imajı iki ayrı bölümde incelemekte fayda vardır. 1. İçerik: Yaptığımız işteki uzmanlığımız, bilgi ve entelektüel birikimimiz. 2. Şekil: Sahip olduğumuz ve yukarıda bahsi geçen içeriği diğerlerine aktarmamıza, paylaşmamıza yardımcı olacak iletişim becerilerimiz, kendimizi etkili şekilde ifade etmemize ve taşımamıza yardımcı olacak özelliklerimizdir. Konuşmamızdan vücut dilimize, ses tonumuzdan üslûbumuza, dinleme becerilerimizden yazmaya, görgü ve nezaketten görüntümüze, tutumumuza kadar tüm öğeler şekil altında sorgulanabilir.

Biri olmadan diğerinin anlamı olmaz Biri olmadan diğerinin anlamı olmaz. Çok kuvvetli içeriğe sahip kişiler vardır. “Şekil de neymiş? Ben bilgimle bu açığımı kapatırım.” düşüncesiyle hareket ederler. Oysa ki iletişim becerilerimizle doğru şekilde aktarıldığı zaman bilginin etkisini hissederiz. Bunun tam tersi de zaman zaman karşılaştığımız bir durumdur. İyi giyimli, etkileyici bir ses tonuna sahip, iletişim becerileri gelişmiş, hitabet sanatını çok iyi bilen, kendisini çok iyi taşıyan ve sunan birisiyle biraz zaman geçirdiğimizde, bazen bilgisinin sadece yüzeysel olduğunu ve ne kadar cahil olduğunu anlayabiliriz.

Hepimizin bir imajı vardır Hepimizin bir imajı vardır. Kendimize sormamız gereken soru şudur: “Acaba benim imajım olumlu, doğal, samimi ve zeki mi? Hem profesyonel, hem sosyal yaşamımda beni başarılı kılıyor mu? Kişisel imajım, içinde bulunduğum sektör, çalıştığım kurum, hedeflerim ve sosyal yaşamım da tutarlılık içinde mi?” Bu soruların cevabı evetse, siz hem profesyonel, hem sosyal yaşamınızda daha çok sevilen, güven duyulan, sayılan ve başkalarına göre daha çabuk başarı merdivenlerini çıkan birisinizdir. Siz, çevrenize başarı, kalite ve sorumluluk mesajı veriyorsunuzdur.

Örnek bir çalışmada neler yapılmalıdır? İşte size cevabı; Kişisel imajımızı, bize kazandıran bir hale getirmek için sürekli çalışmamız gerekir. Örnek bir çalışmada neler yapılmalıdır? İşte size cevabı; 1. Konumuzda uzmanlaşmalıyız. 2. İletişim becerilerimizi geliştirmeliyiz. 3. Dilimizi daha doğru ve güzel kullanma ve toplum önünde konuşma konularında kendimizi geliştirmeliyiz. Etkili ve iz bırakan sunumlar yapmalıyız. 4. Beden dilimizi sözlerimizle uyum içinde kullanmalı, beden dilimizle olumlu ve açık mesajlar vermeliyiz.

5. Başkalarının beden dillerini doğru okumaya çalışmalı ve onlarla uyum sağlayabilmek için çaba sarf etmeliyiz. 6. ETKİLİ DİNLEMEYİ ÖĞRENMELİYİZ. 7. İnsanlarla empatik bağ kurmalıyız. 8. Her zaman olumlu düşünmeye özen göstermeliyiz. 9. Nezaket kurallarını öğrenmeli ve uygulamalıyız. 10. Kendimizi sunmamıza yarayacak kartvizitlerimizin, kurumumuza ait tüm basılı malzemelerin profesyonelce hazırlanmış olmasına özen göstermeliyiz. 11. Kurumumuza, pozisyonumuza ve hedeflerimize uygun giyinmeliyiz. 12. Her zaman bakımlı ve temiz görünmeliyiz.

13. Bize yakışan, bizi tamamlayan renklerde ve stilde giyinmeli, kıyafetlerimizin vücudumuza uygun olmasına dikkat etmeliyiz. 14. Gelişme ve değişime açık olmalıyız. 15. İşyerimizin, ofisimizin, evimizin, kullandığımız araç ve eşyaların görüntüsüne ve bakımına özen göstermeliyiz. 16. Kendimizi sevmeli, değer vermeli ve kendimize güvenmeliyiz. 17. Doğru beslenmeli, spor yapmalı ve sağlığımıza özen göstermeliyiz.

Hepinize yolculuğunuzda başarılar diliyorum. Kişisel imaj yönetiminin kariyer geliştirmede ve sosyal statü sahibi olma konusunda önemi hiç şüphesiz çok büyüktür. Kişisel imajımızı yönetirken içten dışa uzun bir yolculuğumuz olduğunu unutmamalı ve sabırla çalışmalıyız. Hepinize yolculuğunuzda başarılar diliyorum. Kaynakça: Özlem ÇAKIR Profesyonel İmaj ve İletişim Danışmanlığı

Hazırlamış olduğumuz sunumları www. istesob Hazırlamış olduğumuz sunumları www.istesob.org web adresinden “Mesleki Eğitim” bölümüne girerek bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

TEŞEKKÜR EDERİZ İSTESOB EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Müdürü: Metin İÇTEM Eğitim Müd. Asistanı: Ahmet Z. GÜNDOĞDU