GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
KÜMELERDE İŞLEMLER KÜMELERDE BİRLEŞİM İŞLEMİ KÜMELERDE KESİŞİM İŞLEMİ
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TEST – 1.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
SUNAR….
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
DERS 11 BELİRLİ İNTEGRAL (ALAN).
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
EYOKA Mezun Takip Sistemi
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Sunum transkripti:

GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2007 / 2008 Öğretim Yılı Beytepe/Ankara

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 2 GRUP SPORTİF Hatice Yıldız Seçil Çaşkurlu Ali Aydın Ahmet Uçar Müzeyyen Ünal Abdullah Dede

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 3 TANITIM PROJE KONUSU Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü Spor Bilimleri Oryantastonu

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 4 HEDEF KİTLE Hedef kitlemiz genel olarak yaş arasında yer alan bireylerdir. Spor tesislerinin genel olarak seçmeli ders almak ve spor yapmak isteyen Hacettepe Üniversitesi öğrencilerine yönelik olarak tanıtımını hedeflediğimizden hedef kitlemizi bu yaş aralığına göre tanımlamayı uygun gördük.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 5 FOCUS (OYUNUN AMACI) Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimlerinin, fiziksel yerleşim yerleşim düzenini ve genel olarak nasıl bir alanda olduğunu oryantasyon mantığı bağlamında tanıtmak. Böylece tanımlanan hedef kitlenin işine yarayacak bölümleri tanımasını amaçladık. Bu amaca ulaşmak için:

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 6 FOCUS (OYUNUN AMACI) –3 boyutlu ortamda Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü Spor Tesislerini 2 boyutlu ortamda kurgulanan oyun çerçevesinde gezmesini sağlamaya çalıştık. –Kullanıcı 2 ve 3 boyutlu ortamdaki görevlerle verilen sorumluluk dâhilinde oyun ortamına çekilmeye çalışıldı.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 7 FANTEZİ (HİKAYE) Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü Spor Tesisleri oryantasyonu yaparken kullanıcı grubumuza bağlı olarak seçmeli ders alabilmek için önce hem derslerin verildiği yerleri tanıması, Hem de en azından spor dalları hakkında fikri olması açısından kurgumuzu oluşturduk.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 8 FANTEZİ (HİKAYE) Hikâyemizde Hacettepe Üniversitesi’nde okuyan öğrencimizin seçmeli ders alabilmesi için Beytepe Kampüsü Spor Tesislerinde Eski ve Yeni bina olarak adlandırılan binaların odalarında saklı olan şifreleri bularak bu şifrelerle Danışmanlık Ofisi’nden belge alması gerekmektedir.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 9 FANTEZİ (HİKAYE) Focusa ve hedef kitleye uygun olarak kullanıcı grubunun kullanabileceği odalar belirlenerek şifreler buralara koyulacaktır. Oryantasyon ortamı olduğu için şifreler belli bir örüntüye uyarak değil de rastgele odalara koyulacaktır ki kullanıcı belirlediğimiz her odayı dolaşsın.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 10 ORTAMIN GENEL TANITIMI Spor Dünyasında Spor Bilimlerini oluşturan “Eski” ve “Yeni Bina” olarak adlandırılan 2 bina bulunmaktadır. Ayrıca, 2 tenis kortu, 1 basketbol sahası, Büyük çim saha yer almaktadır. Ortamımıza erişebileceğimiz dünya “spor” dünyasıdır. Dünyaya girer girmez kullanıcı 2D ortamda yönlendirilmeye başlanmaktadır.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 11 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ Derste bahsedilen Öğretim Tasarımı Modellerinden yola çıkarak ADDIE modeliyle süreci şu şekilde aşamalandırdık; ANALİZ AŞAMASI –Hedef Kitle tanımı, –Proje Teklifi’ni hazırlayarak; Focus (Oyunun Amacı) belirlenmesi, Fantezi (Hikaye) oluşturulması,

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 12 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ TASARIM AŞAMASI –Ara yüz tasarım Belgelerinin hazırlanması; 2D Pencereler arasında akış diyagramı, 3D Pencereler arasında akış diyagramı, Tüm 2D pencerelerin tasarımın 3D’yi destekleyecek şekilde çizimi 3D ortamın çizimi Kuş bakışı görünüş (karelere oturtulmuş) –3D ortama koyulacak nesnelerin belirlenip araştırılması, bulunan nesnelerin listelenmesi.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 13 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI Ortamımızı analiz ve tasarım aşamasına bağlı olarak geliştirdik.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 14 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 15 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 16 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 17 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 18 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 19 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ UYGULAMA AŞAMASI KULLANILABİLİRLİK TESTİ Ortamın son halinden önce, kullanıcılara test ettirmek amacı ile kullanılabilirlik testi hazırladık. İlk önce bu testi 6 kişiye uyguladık. Testin sonuçlarına bağlı olarak; 2D ortamı geliştirdik. Kurgumuzu düzenledik.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 20 TASARIMDA İZLEDİĞİMİZ SÜREÇ GELİŞTİRME AŞAMASI KULLANILABİLİRLİK TESTİ İlk testte eksiklerimizi tavsiyeler doğrultusunda tamamladık. Ve aynı test grubumuza yaptıklarımızdan sonra tekrar test yapmak istedik. Ama ulaşamadık. 5 kişilik farklı bir gruba testi tekrar uygulayıp ortamda başka eksik olup olmadığını saptamaya çalıştık ve son tavsiyeleri dikkate alarak 2D’nin işlevselliği konusunda düzeltmeler yaptık.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 21 SÜREÇTE İYİ GİDEN OLAYLAR Grup arkadaşlarımız arasında sorun yaşanmadı. Proje zamanında tamamlandı. İstediğimiz nesneleri bulmakta zorlandık; ama gerek Sporty Dünyasından aldığımız yardımlarla gerekse bir nesneden başka nesneler oluşturmak suretiyle bu sorunu çözdük.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 22 SÜREÇTE İYİ GİTMEYEN OLAYLAR Projenin Internet üzerinden yürümesi sebebiyle zorluklar yaşandı. Nesnelerin boyutunun değiştirilememesi konusunda sıkıntılar yaşadık.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 23 NELERİ FARKLI YAPARDIK? (ÇIKARILAN DERSLER) Kullanıcının beklentilerini önceden belirleyerek,beklentilere uygun daha eğlenceli bir oyun yapabilirdik. Kullanılabilirlik Testlerinin sonuçları daha önceden elimizde olsaydı daha fazla etkileşimli bir ortam hazırlardık. Ses desteği daha etkin kullanılabilirdi.

İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 24 Ortamımız…