TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Dr. Selçuk NAS Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMESİ VE GEMİ TİPİ TERCİHLERİ
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
GEMİ KAPTANLARININ PROFİL VERİLERİ ÜZERİNE SAYISAL BİR ANALİZ
SAMSUNPORT.
Hazırlayan Yrd. Doç. Dr. Selçuk NAS
-Demografik- Nüfus Analizi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Gaziantep Şubesi HİZMET BİNASI
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Uygulamalı Örneklem Seçimi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Dr. Selçuk NAS Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu Tel : Fax : Mobile : Mail : : Web : ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMECİLERİNDEN BEKLENTİLERİ

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 EĞİTİM KURUMLARI GEMİ İŞLETMELERİ 1 2 3

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Türk Denizcilik Sektörünün Denizcilik Eğitimi Veren Kurumlardan Beklentileri Sponsor : Beşiktaş Denizcilik, Arkas, Dünya Denizcilik 1

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 PROFESSIONAL KNOWLEDGE LEADERSHIP COMPANY LOYALTY WORK ACTIVITY DECISION MAKING HEALTH PROFESSIONAL SKILL RELATIONSHIP SAFETY AND ENVIRONMENTAL AWARENESS ADAPTATION PERSONAL APPEARANCE SOBRIETY PERSONAL EFFORTS PERSONALITY GENERAL ABILITIES TEAM WORKING COMMUNICATION TIME MANAGEMENT Türk Denizcilik Sektörünün Zabitlerden Beklentileri 34 Adet Türk ve Yabancı Şirketin Personel Performans Kriterleri 2

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Zabitlerin Gemi İşletmelerinden Beklentileri 3

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 LİTERATÜR Hackam R. J. and G. R. Oldham (1975) Development of the Job Diagnostic Survey. Journal of Applied Psychology. Vol. 60 No. 2, Herzberg, F. (1987) One more time: How do you mativate employees? Harward Business Review. September-October A survey of the health, stress and fatigue of Australian Seafarers DEU DİYYO Güverte Bölümü öğrencileri üzerinde Zabit Adaylarının Gemi İşletmelerinden Beklentileri konusunda yapılan nitel çalışma Beşiktaş Denizcilik’in TMSA kapsamında yapmış olduğu gemiadamları memnuniyet anketi

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Ölçüm Aracı Profil Anketi Zabit Adaylarının Tercih Ettiği Gemi Tipleri Zabit Adaylarının Tercih Ettiği Gemi İşletmeleri Gemi İşletmelerinin Tercih Edilmesi ile İlgili Kriterlerin (65) Zabit Adayları Tarafından değerlendirilmesi Gemilerde Sağlanan İmkanların Zabit Adayları Tarafından değerlendirilmesi

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Yard. Doç. Dr. Münip BAŞ Doç. Dr. İ. Deha ER Dr. Selçuk NAS Prof. Dr. Muhammet BORAN Öğ. Gör. Hilmi ŞANLI MAKİNE : 55 GÜVERTE : 110 GÜVERTE : 50 GÜVERTE : 30 MAKİNE : 28 GÜVERTE : 16 % 27 GÜVERTE : 31 % 62 GÜVERTE : 48 % 96 GÜVERTE : 26 % 87 Toplam kontenjan olan 295 adet zabit aday sayısının 149’una ulaşılmıştır. Bu çalışma toplam genel kontenjanın % 51’inin beklentisini yansıtmaktadır. İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE YÖNETİMİ YÜKSEKOKULU YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE YÖNETİMİ YÜKSEKOKULU YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ Kuruyük Petrol Tankeri Kimyasal Tanker Ro-Ro Konteyner Dökme Yük Diğer %10%39%10%3%10%19%9 %14%48%11%0%2%21%4 %44%21%4%6%13%2%10 %21%25%8%0%13%25%8 EĞİTİM KURUMLARINA GÖRE TERCİH EDİLEN GEMİ TİPİ

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SÜRMENE DENİZ BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZ İŞLETMECİLİĞİ VE YÖNETİMİ YÜKSEKOKULU YAKINDOĞU ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ 1 Petrol Tankeri 32,9 2 Kuru yük (Gen. Cargo) 23,5 3 Dökme Yük 14,8 4Konteyner8,7 5 Kimyasal Tanker 8,1 6Diğerleri8,1 7Ro-Ro2,7 ZABİT ADAYLARININ TERCİH ETTİKLERİ GEMİ TİPLERİ

NOrtalama Standard Sapma 1Duş/Tuvalet 149 4,6538, Kumanya 4,6218, Geminin Temizliği 149 4,5290, Kamaralar 4,5256, Yemekhane 4,4679, Geminin teknik imkanları 149 4,4295, Revir 4,4231, Yapılan bakım-tutum 149 4,4103, Verilen koruyucu melbusat 149 4,3654, Sağlanan yedek parça ve malzeme 149 4,3526, Geminin genel durumu 149 4,3269, Sosyal faaliyet imkanları 149 4,2903, Çamaşırhane 4,2564, Salon 4,2244, Verilen üniforma, kaban vb ,2244, Slop Chest 149 4,1026,83612 GEMİDE SAĞLANAN İMKANLARIN ZABİT ADAYLARI AÇISINDAN ÖNEM DÜZEYİ

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım Genel Denizcilik % 14 2 Beşiktaş Denizcilik % 12 3Chevron % 11 4Yasa % 8 5Nemtaş 6Arkas % 7 7 Dünya Denizcilik % 5 8Kıran % 3 9İnce 10Şener GEMİ İŞLETMELERİNİN ZABİT ADAYLARI TARAFINDAN TERCİH EDİLİRLİĞİNE AİT SIRALAMA

DEÜİTÜKATÜYDÜ 1Genel36Chevron25Genel19Şener17 2Chevron16Dünya14Beşiktaş13Arkas8 3Beşiktaş13Nemtaş11Yasa13Beşiktaş8 4Arkas13Beşiktaş9Nemtaş10Dünya8 5Aygaz3Yasa9Arkas8Nemtaş8 6Kıran3İnce7 UN Ro-Ro 6Zodiac8 7Mardaş3Chemmariner5Akmar4 Dz. Nakliyat 4 8Ulusoy3Ditaş3Aygaz4Kıran4 9Yasa3Genel3İnce4Mardaş4 10Kıran3Kıran4Turkon4 11Mardaş3Türkon4Ofer4 12Yardımcı3Karahasan3Yasa4 EĞİTİM KURUMLARINA GÖRE TERCİH EDİLEN GEMİ İŞLETMELERİ

NOrtalama Standard Sapma 1 Alacağım ücretin eksiksiz yatırılması 149 4,7564 0, Alacağım ücretin zamanında yatırılması 149 4,7564 0, Gemide huzurlu çalışma ortamı 149 4,6603 0, Şirket tarafından verilen sözlerin tutulması 149 4,6154 0, Kontrat süresi sonunda personelin sorunsuz çekilmesi 149 4,5513 0, Kumanyanın kaliteli ve zengin olması 149 4,5449 0, İşimde yükselmem için fırsatlar tanınması 149 4,5385 0, SSK gibi sosyal güvenlik primlerinin yatırılması 149 4,5192 0, Gemiye verilen kumaya konusundaki kısıtlamalar 149 4,5192 0, Atanma ve çekilme sırasında yol ve diğer masrafların karşılanması 149 4,5161 0, Gemideki herkesin kendi görevini yapması 149 4,5032 0, Şirketin personeline değer vermesi 149 4,5000 0,65746 GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ EN ÖNEMLİ KRİTERLER

NOrtalama Standard Sapma 56 Şirket filosuna sürekli yeni gemiler eklenmesi 149 3,7032 0, Gemiye ailemi götürebilmem için olanak sağlanması 149 3,6859 0, Gemilerin sefer sıklığı 149 3,65811, Gemi yaşının küçük olması 149 3,6387 0, Sosyal güvenlik primlerinin ücret olarak maaşla birlikte verilmesi 149 3,6065 0, Geminin sefer bölgesi 149 3,59351, Gemi bayrağının Türk olması 149 3,56131, Şirketin gemi sayısı itibariyle büyük bir filoya sahip olması 149 3,5256 0, Tüm gemi personelin Türk milliyetlinden olması 149 3,49031, Gemi seferlerinin Türkiye bağlantılı olup olmaması 149 3,42951,10781 GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ EN ÖNEMSİZ GÖRÜLEN KRİTERLER

Zabit adaylarının denizde çalışmayı düşündükleri ortalama süre 8,34 yıldır. Zabit adaylarının denizde çalışırlarken çoğu kez ailelerine bakmak zorunda olduğunu belirtmektedirler (3,77) Her Zaman Çoğu Kez BazenNadiren Hiçbir zaman ZABİT ADAYLARINA AİT BİRKAÇ ORTALAMA

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 Anlamlılık Düzeyi Korelasyon Katsayısı Şirketin çalışanlarının ihtiyaçlarını ve beklentilerini dikkate alması 0,049-0,159 Gemi seferlerinin Türkiye bağlantılı olup olmaması 0,011-0,204 ZABİT ADAYLARININ DENİZDE ÇALIŞMAYI DÜŞÜNDÜKLERİ SÜRE İLE GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ KRİTERLER GEMİ İŞLETMELERİNİN TERCİH EDİLEBİLİRLİĞİNDEKİ KRİTERLER ARASINDAKİ İSTATİSTİKSEL OLARAK ANLAMLI BULUNAN İLİŞKİLER

TMMOB ve Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası Denizcilik Sorunları Sempozyumu 17 Kasım 2007 TEŞEKKÜR EDERİM