Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Adım Adım Kurumsallaşma
İŞLETME - MUHASEBE Naim DENİZ.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
HAFTA I.
İşletmelerde Muhasebe Faaliyetleri 8
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Bilişim sistemlerinin türleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Girişimcilik.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 3. Hafta İşletme Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Sunum transkripti:

Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler) © Ülgen&Mirze 2004

İşletmedeki yönetim düzeylerine göre yapılan İşlevsel Stratejiler İşletmedeki yönetim düzeylerine göre yapılan strateji sınıflamasında orta veya alt yönetim düzeylerinde hazırlanmakta ve uygulanmakta olan stratejilerdir. . KURUMSAL STRATEJİLER İŞ YÖNETİM (REKABET) STRATEJİLERİ İŞLEVSEL STRATEJİLER © Ülgen&Mirze 2004

İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Üst yönetim/Kurumsal ve İş Yönetim/Rekabet stratejilerine uygun olarak, orta ve alt yönetim düzeylerinde hazırlanıp uygulanan teknik bilgi ve uzmanlık isteyen stratejilerdir. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

İşlevsel/Bölümsel Stratejiler (Değer Zinciri Analizindeki bakış açısından) 6 ana grupta toplanır: Pazarlama, Satış ve Servis Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler, Üretim Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler, Tedarik ve Lojistik Faaliyetlerle ilgili Stratejiler, İnsan Kaynakları Yönetimi Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler, Teknoloji Geliştirme/Araştırma ve Geliştirme Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler, Finansman ve Muhasebe Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler. © Ülgen&Mirze 2004

Pazarlama, Satış ve Servis Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler : “Kişiler ve kurumlar arasında değişim yolu ile, onların amaçları ve gereksinimlerini karşılayacak ve tatmin edecek fikir, mal ve hizmetler ile ilgili; düşünce geliştirme, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım süreçlerinin planlanması ve uygulanmasını kapsayan faaliyetler dizisi”dir. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Pazarlama, Satış ve Servis Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler : İşletme İçi Faktörlere ilişkin Pazarlama Stratejileri Pazarın tanımlanması ve analizi, Pazarın yapısı, sınırlandırılması ve bölümlendirilmesi, Tüketici davranışları, Pazarda konumlanma, Hedef pazarın seçilmesi, Pazarlama bileşenleriyle ilgili stratejiler. © Ülgen&Mirze 2004

Pazarlama, Satış ve Servis Faaliyetleri ile ilgili Stratejiler : İşletme Dışı Rekabetçi Pazarlama Stratejileri İşletmenin pazardaki rekabetçi pazarlama stratejisi, o işletmenin pazar içinde bulunduğu konumuna bağlıdır ; Piyasa Liderinin Rekabet Stratejisi Meydan Okuyucu Rekabet Stratejisi İzleyici Rekabet Stratejisi © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Üretim İşlevi ile ilgili Stratejiler : Üretim yönetimi, Girdileri, çıktı haline dönüştürerek mal ve hizmet yaratan karar ve faaliyetlerin bütününü kapsamaktadır. Üretim süreci’nin, “imalat”ın ötesinde daha geniş bir anlam vardır. Kapsam içinde, hem mal (fiziki madde), hem de hizmet (fiziki olmayan, yarar sağlayan, değer yaratan faaliyet) bulunmaktadır. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Üretim İşlevi ile ilgili Stratejiler : Kalite ve kalite kontrol yöntemleri, Mal ve Hizmet Tasarımı, Süreç ve Kapasite çalışmaları, Yer Seçimi çalışmaları, İşyeri Düzenlemesi ve Yerleşimi, Stok Kontrol Sistemi, Üretim Planlama ve Kontrol, Bakım ve Onarım Çalışmaları. © Ülgen&Mirze 2004

Tedarik ve Lojistik Faaliyetlerle ilgili Stratejiler : İşletmelerde tedarik ve lojistik işlevi, girdi sağlama ve çıktı dağıtımı ile ilgili tüm faaliyetleri kapsamaktadır.   Ürünlerin oluşumunda yer alan ve son tüketiciye gönderilmesine kadar yapılan tüm faaliyetlere katılan her unsurun, koordinasyonu ve verimli bir şekilde yönetimi ile ilgili faaliyetler tedarik zinciri ve lojistik yönetimi kapsamı içinde yer alır. © Ülgen&Mirze 2004

Tedarik ve Lojistik Faaliyetlerle ilgili Stratejiler : Tedarikçilerle ve tüketicilerle ilgili her düzeydeki tedarik zinciri faaliyetleri arasında; satın alma, ulaştırma, nakit ve kredi işlemleri, bankalar, toptancılar, perakendeciler, komisyoncular, alacak ve borç işlemleri, depolama ve stok yönetimi, sipariş alma ve her düzeyde bilgi paylaşma faaliyetleri sayılabilir. Tedarik zinciri yönetimi veya lojistik faaliyetler iki yönlüdür: Geriye yönelik lojistik faaliyetler tedarikçilere doğru, İleriye yönelik lojistik faaliyetler tüketicilere doğru yapılan faaliyetlerdir. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

İnsan Kaynakları İşlevi ile ilgili Stratejiler : İnsan kaynakları yönetimi, İşletmelerde işgücünün seçilmesi, iş birimlerine yerleştirilmesi, eğitimi, geliştirilmesi, etkili ve verimli olanların çalışmalarının devamının sağlanması ile yükümlüdür.   İnsan kaynakları yönetiminin önemli işlevlerinden biri de, işletmenin kurumsal çıkarları ile çalışanların bireysel çıkarları arasındaki ilişkileri düzenlemek ve iki tarafın uyumlu bir şekilde işbirliği yapabilmelerini sağlamaktır. © Ülgen&Mirze 2004

İnsan Kaynakları İşlevi ile ilgili Stratejiler : İşgücü Planlaması İşgücü talebinin planlamasında şu konular önem kazanmaktadır: İşletmenin ürün, pazar ve süreçleriyle ilgili olarak mal ve hizmetlerin gelecekteki talep ve kapasite tahminleri, İşgücünde istifa, emeklilik veya işe son verme nedeni ile gelecekte oluşabilecek işgücü açığının tahmini, Teknolojik değişimlere uygun işgücü özellik ve yetenekleri, İşletmenin işgücü için gerekli mali yetenek analizi yapılmalıdır. © Ülgen&Mirze 2004

İnsan Kaynakları İşlevi ile ilgili Stratejiler : Yönetici Yetiştirme ve Geliştirme İşgücünün Sahip Olduğu Yeteneklerin Değerlendirilmesi Rekabet ve Yaratıcılığa Yön Veren Kurumsal Kültürün Geliştirilmesi © Ülgen&Mirze 2004

Teknoloji Geliştirme/Araştırma ve Geliştirme İşlevi ile ilgili Stratejiler Teknoloji geliştirme, sadece teknik alanlarda değil, tüm işletme faaliyetlerinde uygulanan tekniklerin, süreçlerin, yöntemlerin geliştirilmesini de kapsamaktadır. Agresif Ar-Ge faaliyetleri, temel araştırmalarla başlamakta ve daha sonra uygulamalı araştırmalarla işletmenin ana faaliyetlerinde uygulanarak rekabet üstünlüğü elde edilmeye çalışılmaktadır. Savunmacı Ar-Ge çalışmaları, lideri izleyen ve genellikle bir sorunu çözmek için yapılan, uygulamaya dönük araştırmalardır. © Ülgen&Mirze 2004

Finansman ve Muhasebe İşlevi ile ilgili Stratejiler İşletmelerde, etkili bir finansman yönetimin üç önemli amacı vardır ;   İşletmenin temin edilen öz ve borç sermayesi ile bunu fazlasıyla karşılayacak değerde varlıklara sahip olmak ve bu durumu sürdürmek, Vadesi gelen borçlarının uygun bir şekilde ödenmesine olanak tanıyacak yeterli nakit akımını zamanında temin etmek, İşletmenin büyüme ve gelişmesi için yeterli ve uygun finansmanı sağlamak © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Finansman ve Muhasebe İşlevi ile ilgili Stratejiler Etkili bir finansal yönetimin ilk koşulu, iyi bir stratejik finansal plan’ın bulunmasıdır. Finansal planlama süreci ; İşletmenin yatırım ve finansman tercihlerinin analizi, Alınan stratejik yatırım kararlarının gelecekteki sonuçlarının tahmini, Alternatifler arasında seçim yapılması, Sonuçlar ile başlangıçta saptanmış amaçların kıyaslaması yolu ile performansın ölçülmesi evrelerinden oluşur. © Ülgen&Mirze 2004

© Ülgen&Mirze 2004

Finansman ve Muhasebe İşlevi ile ilgili Stratejiler Finansal Stratejilerde üç unsur yer almaktadır: Girdiler, işletmenin cari finansal tablolarından (bilanço, gelir tablosu, nakit akışı tablosu) ve geleceğe ilişkin tahminlerden (satışlar, faiz oranları vb.) oluşmaktadır. Model, yöneticilerin kâr, yatırım ve finansman için geliştirdikleri hesaplamalar ve eşitliklerin bütünüdür. Çok sık olarak kullanılan basit bir model, satışların yüzdesi modeli’dir. Çıktılar, işletmenin gelecekle ilgili tahmini (proforma) finansal tabloları (bilanço, gelir tablosu, nakit akışı tablosu) ve bunlardan hesaplanan finansal oranlar’dır. © Ülgen&Mirze 2004