ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Öğrenmeyi ÖğrenmeProf. Dr. Yüksel ÖZDEN1 ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME.
Makale İnceleme Soruları
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Öğretim İlkeleri.
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
MERHABA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
Çarpma İşlemi.
Öğrenme Stilleri.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
Deutsch lernen Almanca öğrenmek.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
NOT TUTMA.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Öğrenme Stilleri.
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
BRAİLLE YAZI SİSTEMİNDE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME. Öğrenmenin Özellikleri Öğrenme;  Yaşantı ürünüdür  Kalıcı izlidir  Sonucunda davranış değişikliği meydana gelir  Doğuştan getirilen.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

ÖĞRENME YÖNTEMLERİ

ÖĞRENME: Öğrenme:yaşantılar sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı değişikliklerdir.

ÖĞRENME YÖNTEMLERİ Her bireyin öğrenme yöntemi farklıdır.

Öğrenme Yöntemleri: 1-Görsel Öğrenme 2-İşitsel Öğrenme 3-Okuyup Yazarak Öğrenme 4-Deneyimsel Öğrenme

Görsel Öğrenme SINAVLARA HAZIRLIK Bilgileri resim veya şekil olarak hatırlamaya çalış. Uygun olan yerlerde akış diyagramları kullan. SINAVLARA HAZIRLIK Zihninde canlandırdığın şeyleri kelimelere dökmeye çalış. Bütüncül yaklaşımını avantaja dönüştür. Fırsat olduğunda yazılı sınav yerine “bireysel proje”yi tercih et.

Ders ÇALIŞMA Bilgileri resimle, şekle dönüştür Resim ve şekilleri değişik bir uzamsal düzlemde yeniden düzenle Kelimeleri sembollere dönüştür veya Bilgileri harf (kelime) ler ile kodla Ders ÇALIŞMA Okuduğun sayfanın zihninde resmini çekmeye çalış. Bilgileri önce görüntüye çevir sonra zihninde yeniden resimle.

Bilgi ALMA Farklı ReNkler Üstü çizili yazılar Beyaz boşluk Semboller q,ewclf Bilgi ALMA Akış diyagramları

İşitsel Öğrenme Bilgi ALMA Konferansları kaçırma Öğrendiklerini başkalarıyla tartış. Derste soru sormaktan kaçınma Fikirlerini başkalarına da anlat. Bilgi ALMA İlginç örnek, hikaye, fıkralar derle. Gördüklerini başkalarına anlat. Sonradan doldurmak için notların arasında boşluk bırak

İşitsel Öğrenme SINAVLARA HAZIRLIK Sınavlardan önce (derslerden sonra) öğretim elemanı ile görüş. Düşüncelerini seslendir ve yazıya dök Sessiz bir ortamda daha önceden zihninde oluşan fikirleri geri çağırmaya çalış. SINAVLARA HAZIRLIK Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış. Cevaplarını bir başkasına konuşuyormuşçasına konuş.

Ders notlarını, başkalarının notlarından da yararlanarak geliştir. Ders notlarını sesli kaydet ve dinle. Anladıklarını sözlü olarak ifadelendir ve Başkalarına dinlet Ders ÇALIŞMA Özet notlarını sesli olarak oku. Ders notlarını dinleyerek öğrenen bir başkasına da açıkla.

Okuyarak/Yazarak Öğrenme Sözlük kullan Başlıkları çıkart, listele Ders kitaplarından çalış İlgili makaleleri bul ve oku. Bilgi ALMA Ders notlarından çalış. Tanım ve kavramlar üzerinde yoğunlaş. Yazı diline yakın konuşanları dinlemeyi tercih et.

Okuyarak/Yazarak Öğrenme Örnek sorular cevapla (yazıyla) Kendi kendine çoktan seçmeli sınavlar yap. Düşüncelerini paragraf yapısı içinde yazmaya çalış. SINAVLARA HAZIRLIK Notlarını 1,2,3,4, a,b,c,d, A1 A2 A3 A4 ... şeklinde kategorize ederek sırala. Zihninde oluşan noktaları hiyerarşik bir düzene koy.

Okuyarak/Yazarak Öğrenme Önemli şeyleri tekrar tekrar yaz. Notları kendin duyabileceğin bir sesle oku. Düşünceleri tanımları kendi ifadelerinle tekrar yaz. Ders ÇALIŞMA Grafik ve şemaları yazılı ifadelere dönüştür. Duygu ve düşüncelerini yazılı ifadeye dönüştür. Doğru yanlışları çoktan seçmeli sınav şekliyle zihninde canlandır; D/Y ayırdet.

Deneyimsel Öğrenme Bilgi ALMA Tüm duyu organlarını kullan. Gözlem gezilerini lab çalışmlarını kaçırma. Önemli ilkelerin pratikteki yansımalarını gösteren çalışmalara önem ver. Bilgi ALMA Deneme- yanılma yoluyla öğrenme yöntemini kullana. Sergi ve gösterileri kaçırma. Dersinde gerçek hayattan örnekler veren öğr. elemanlarını peşine düş!

Deneyimsel Öğrenme Ders ÇALIŞMA Konuları gerçek hayattan uzak bulduğun için ders notların eksik olabilir. Kavramları ve ilkeleri somutlaştırmak için gerçek hayattan örnekler ver. Ders ÇALIŞMA Fikirleri resim ve fotoğraflarla anlat. Deneyimsel öğrenen bir başkasıyla birlikte çalış. Deneyimlerini, gözlemlerini hatırlamaya çalış.

Deneyimsel Öğrenme SINAVLARA HAZIRLIK Yazma becerilerini geliştirmeye çalış. Başkalarına öğretirken daha iyi öğrenebilirsin. SINAVLARA HAZIRLIK Önceden sınavın (veya yapacağın diğer şeylerin) bir provasasını yap. Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış.

TEŞEKKÜR EDERİZ