SBS YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMI (SEVİYE BELİRLEME SINAVLARI)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler
Advertisements

FORM 3 USE OF THE PRESENT CONTINUOUS TENSE • a)Bu tense ile temel olarak içinde bulunduğumuz anda yapmakta olduğumuz eylemleri anlatırız. Zamanı.
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
LET’S STUDY TOGETHER “ Hadi birlikte çalışalım.”.
Comenius Okul Ortaklıkları
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
1. ÇALIŞMA SÜRESİ (GÜN OLARAK) Son iki hafta içinde değişik günlerde yaptığı çalışma; 6 gün ve üzeri ise +2 puan, az ise -2 puan 8 gün ve üzeri ise +3.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÖĞRENCİ İŞ BAŞVURU FORMU (STUDENT JOB APPLICATION FORM) FORMU DOLDURURKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR / POINTS FOR CONSIDERATION WHEN FILLING OUT THIS FORM.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
THE SİMPLE PRESENT TESNSE
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
“Türkçe Öğrenirken Köprü Dil Olarak İngilizce” ”English As A Bridge Language Between Turkish And Other Languages” Dr. Hüseyin ARAK.
UNIT FIFTEEN Health and Sports
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
To want to do sth. -mek istemek Part I Study Turkish
Yabancı Dil- II Bölüm - 3.
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Yaptıklarımız / yapmadıklarımız Pg
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu YÜZME Selim Kuruoğlu,
UNIT FIVE Daily routines.
CONDITIONAL SENTENCES
NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE. Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level.
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
SIMPLE PAST TENSE - QUESTION FORM
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ETHICAL ISSUES IN HEALTH SERVICES ABOUT TELLING THE TRUTH Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 7.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Practice your writing skills
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
Dr. Ahmet Başal Yıldız Teknik Üniversitesi
7/A ^^QUİZ SHOW^^
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ "İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ ÇALIŞTAYI" 1-6 Ekİm 2017 Yenilenen Öğretim Programları.
Simple Present Tense Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman)
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
Present Perfect & Simple Past I love to travel. I have been to more than 10 countries.
IF CLAUSE TYPE 2 Conditionals.
Would you like a different color?
Welcome to our competition.
English. 1- Have you ever been to a foreign ? A) Country B)fantastic C)amazing D)ancient.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Present Continuous Tense
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Multipoint programlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
12:10 06:20 NURİ ERBAK SECONDARY SCHOOL
Sunum transkripti:

SBS YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMI (SEVİYE BELİRLEME SINAVLARI) TARİH: 15. 05. 2010 YER: ENSAR KOLEJİ BAŞAKŞEHİR/İSTANBUL SUNAN: ABDÜLKADİR DÖKME Üsküdar Capitol İlköğretim Okulu Öğretmeni / Serbest Yazar

İlköğretim İngilizce Programları Kasım 1991 – 2347 STD / 6-7-8. Sınıflar

İlköğretim İngilizce Programları Ekim 1997 – 2481 STD / 4-5. Sınıflar

İlköğretim İngilizce Programları 10. 02. 2006 –14 sayılı karar/4-5-6-7-8. Sınıflar Program kademeli olarak uygulamaya kondu.

UYGULAMA 2006-2007 : 4. sınıflar 2007-2008 : 5. sınıflar

UYGULAMA 2009-2010 : 8. sınıflar eski + yeni program 2010-2011 : İlk mezunlar

HAFTALIK DERS SAATİ A BÖLÜMLERİ İÇİN: 4-5. Sınıflar / 3 SAAT B BÖLÜMLERİ seçmeli derslerde okutulacaktır. Özel okullarda ekstra saatlerde B BÖLÜMLERİ tercih edilebilir.

PROGRAMDAKİ YAKLAŞIM ÜRÜN → SÜREÇ ÖĞRETMEN MERKEZLİ → ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME ORTAMI BAĞIMSIZ ÇALIŞMA Sorgulayan, eleştirel düşünceye sahip kişiler yetiştirmeyi hedef alan

PROGRAMDAKİ YAKLAŞIM Bilgiyi öğreten değil öğrenmeyi öğreten AVRUPA DİL PASAPORTU (ELP) PERFORMANS VE PROJELER SARMAL FORMAT (cyclical format) İLETİŞİMSEL VE GERÇEKÇİ DİL KULLANIMI

PROGRAMDAKİ YAKLAŞIM yapısal (dilbilgisi yapıları) KARMA YAKLAŞIM (MIXED SYLLABUS): yapısal (dilbilgisi yapıları) the grammatical/structural syllabus (grammatical structures) durumsal (iletişim ortamları) the situational syllabus (the context in which interaction occurs) konu odaklı the topical/theme-based syllabus

PROGRAMDAKİ YAKLAŞIM kavramsal/işlevsel (Dilbilgisi Kuralları/Kavramlar+Yapılar ve Kullanım/Tutarlı Söylemde İşlevler) the notional/ functional (communicative) syllabus (Usage / Notions + Syntactic Structures and Use/ Functions in Coherent Discourse) süreç/görev odaklı (öğrencinin gerçek dünyadaki dil problemleriyle ilgili görevler) the procedural/task-based syllabus (tasks that are relevant to the real world language needs of the student) beceri odaklı (dilsel ve akademik beceriler) the skills-based syllabus (language or study/academic skills) http://www2.uic.edu/~mstracze/Syllabus.html

Choose the appropriate ones UNIT 7 HYGIENE SKILLS CONTEXT (Situations and Texts) FUNCTIONS TASKS Listening * understanding phrases and expressions related to areas of most immediate priority provided speech is clearly and slowly articulated. * identifying the topic of discussion which is conducted slowly and clearly. identifying the main point of radio public educational programs Reading * finding specific, predictable information in simple everyday material * understanding simple instructions on equipment encountered in everyday life – such as food labels, medicine, etc. Writing * writing a series of simple phrases and sentences about hygiene * copying out single words and short texts presented in standard printed format. * picking out and reproducing key words and phrases or short sentences from a short text within the his/her limited competence and experience. Speaking * understanding clear, standard speech on familiar matters directed at him/her, provided he/she can ask for repetition or reformulation from time to time. * making and responding to suggestions. * indicating when he/she is following. * saying he/she didn’t follow. Choose the appropriate ones from the list. Asking for and giving information Making suggestions Giving orders Preparing a cartoon strip about hygiene.

Simulasyon ve dramatizasyon etkinliklerinin kullanılması, Öğrencilerin tahmin ve çıkarım yapma becerilerini kullanarak derse katılımlarının artırılması, Simulasyon ve dramatizasyon etkinliklerinin kullanılması, Oyun, popüler şarkı, bilmece, bulmaca, fıkra gibi çeşitli etkinliklerin kullanılması, İkili çalışma ve grup çalışması yapılması, İyi tanımlanmış ve daha önce denenmiş etkinliklere yer verilmesi,

Dinleme CD lerinin kullanılması ETKİNLİKLER Öğrenci otonomisini arttıracak beceri geliştirme ve eleştirel düşünme çalışmalarına olanak sağlanması, Öğretmen konuşma süresinin en aza indirgenmesi ve öğrenci konuşma süresinin artırılması. Dinleme CD lerinin kullanılması

Öğrencinin ihtiyacına dönük ve fonksiyonel bir dil kullanılması ETKİNLİKLER Öğrencinin öğrenme istek ve güdüsünün (motivation) sürekliliğinin sağlanması Öğrencinin ihtiyacına dönük ve fonksiyonel bir dil kullanılması Görsel Okuma (Visual literacy) becerisi

DAILY LIFE AND ROUTINES SCHOOL WEATHER CONDITIONS HYGIENE PARTIES 6. SINIF ÜNİTE BAŞLIKLARI FAMILY HOBBIES AND INTERESTS FOOD AND DRINKS DAILY LIFE AND ROUTINES SCHOOL WEATHER CONDITIONS HYGIENE PARTIES LIVING BEINGS GAMES AND SPORTS SAFETY DIFFERENT PLACES HOLIDAYS MATHEMATICAL PROBLEMS LABORATORY WORK DIFFERENT LIFESTYLES

INVENTORS AND EXPLORERS TALES AND LEGENDS AMAZING HISTORY SKILLS 7. SINIF ÜNİTE BAŞLIKLARI INTERESTING BELIEFS TOURIST ATTRACTIONS OUR NATURAL HERITAGE COMPUTERS FASHION TV PROGRAMS OLD DAYS INVENTORS AND EXPLORERS TALES AND LEGENDS AMAZING HISTORY SKILLS CHANGING LIFE STYLES TECHNOLOGY: FRIEND OR FOE? ECOLOGY MODERN MEDICINE INNER WORLD

ATATÜRK: THE FOUNDER OF THE TURKISH REPUBLIC 8. SINIF ÜNİTE BAŞLIKLARI FRIENDSHIP ROAD TO SUCCESS IMPROVING ONE’S LOOKS DREAMS ATATÜRK: THE FOUNDER OF THE TURKISH REPUBLIC DETECTIVE STORIES PERSONAL EXPERIENCES COOPERATION IN THE FAMILY SUCCESS STORIES READING FOR ENTERTAINMENT PERSONAL GOALS PERSONALITY TYPES LANGUAGE LEARNING PRECAUTIONARY MEASURES PREFERENCES EMPATHY

SEVİYE BELİRLEME SINAVLARI 27 ARALIK 2007 Pilot Uygulama / 6-7. Sınıflar 2008 Haziran/ 6-7. Sınıflar 2009 Haziran/ 6-7-8. Sınıflar

SBS SORU SAYILARI 6. Sınıflar / 13 7. Sınıflar / 15 8. Sınıflar / 17

GÜNLÜK HAYATIN İÇİNDEN SINIF ORTAMINDA ÖĞRENİLEBİLECEK (KNOCK, KNOCK!) SBS SORU ÖZELLİKLERİ MÜFREDATA DAYALI GRAMER HEDEF DEĞİL GÖRSEL OKUMA TABLO OKUMA OKUDUĞUNU ANLAMA GÜNLÜK HAYATIN İÇİNDEN SINIF ORTAMINDA ÖĞRENİLEBİLECEK (KNOCK, KNOCK!) MANTIK YÜRÜTME KELİME BİLGİSİ DİYALOG TAMAMLAMA CÜMLE TAMAMLAMA SORU KELİMESİNİ BULMA KONUŞMA DİLİNDE KULLANILAN İFADELER

SBS SORU BAŞLIKLARI Verilen resme göre cümleyi tamamlayan seçeneği işaretleyiniz. Aşağıda verilen kelimelerden hangisi yapı bakımından diğerlerinden farklıdır? Verilen resme göre doğru ifadenin bulunduğu seçeneği işaretleyiniz. Aşağıdaki konuşma balonunda boş bırakılan yere uygun gelen seçeneği işaretleyiniz.

SBS SORU BAŞLIKLARI Resimdeki kişi aşağıdakilerden hangisini söylemiş olabilir? Aşağıda verilen konuşma balonundaki bilgileri okuyunuz. Buna göre doğru seçeneği işaretleyiniz. Aşağıdaki eylemlerin yapılış sırası hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir? Aşağıda verilen ifadeye göre doğru resmin bulunduğu seçeneği işaretleyiniz.

SBS SORU BAŞLIKLARI …. Where should I put them? …. Who am I? Verilen cümlede kim anlatılmaktadır? …. Who am I? …. Where should I put them? …. Where am I? …. What should I do?

SBS SORU BAŞLIKLARI …. How much money do I have left? Who did it? …… …. …. Who did it? …… How old was my grandfather last year? ….. How many balloons can I buy?

TAVSİYELER (ÖĞRETMENLERE) MEB Müfredatına uygun kitaplar takip edilmelidir. Türkiye genelinde birden fazla kitap okutulduğu göz önünde bulundurularak, tek kitaba bağlı kalınmadan farklı kaynaklardan da yararlanılmalıdır. Dinleme ve konuşma becerilerinin daha çok geliştirilmesi için çaba gösterilmelidir. Öğrencinin öğrenme istek ve güdüsünün (motivation) sürekli olmasına, kalıcı bir dil öğrenmeye değer vermesine yardımcı olunmalıdır.

TAVSİYELER (ÖĞRETMENLERE) Öğrencinin ihtiyacına dönük ve fonksiyonel bir dil kullanılmasına da dikkat edilmelidir. Dilbilgisi yapıları soyut olarak değil, temayı destekleyecek tarzda verilmelidir. Ders esnasında oluşan ortamları iyi değerlendirip, konu ile bağlantı kurulmalıdır. Proje ve performans görevleri ile, araştırmacılık teşvik edilmelidir.

TAVSİYELER (ÖĞRETMENLERE) Belli aralıklarla okuma kitapları bitirttirilmelidir. Öğretmen merkezli değil öğrenci merkezli bir eğitim verilmelidir. Türkçe kullanımı mümkün olduğunca en aza indirgenmelidir. Ürün dosyası Diyalog ezberleme, role play, drama gibi çalışmalar yapılabilir.

TAVSİYELER (ÖĞRETMENLERE) Çoklu Zeka Teorisine göre farklı zeka türlerine sahip öğrencilerin varlığı göz önünde bulundurularak aktiviteler çeşitlendirilmelidir. Teknolojiden, dil öğretimine katkısı bulunan web sitelerinden yeteri kadar faydalanılmalıdır. Diğer zümrelerle işbirliği güçlendirilmelidir.

TAVSİYELER (YAZILI SINAVLARDA) Ders anlatımında olduğu gibi yazılılarda da görselliğe önem verilmelidir. Yazılı soruları tek tip olmamalı, farklı soru tarzlarını içermelidir. Zaman zaman ortak yazılılar yaparak, öğrencilerin farklı öğretmenlerce hazırlanan soru tarzlarına alışmaları sağlanmalıdır. Yazılılarda, çalışma kağıtlarında ve “quiz”lerde SBS soru tarzları da kullanılmalıdır.

Öğrenci okul puanının SBS puanına etkisi 2009 SBS DEĞERLENDİRME (6. sınıf) Öğrenci okul puanının SBS puanına etkisi Sorular yeni programa göre hazırlanmış olsa da eski programa göre hazırlanan öğrencilerin de 2-3 soru hariç diğerlerini yapabileceği özellikteydi. Geçen seneki 6. sınıf SBS soruları ile kıyaslandığında biraz daha zor idi.

Sorular görsel okumaya, anlamaya ve mantık yürütmeye dayalı idi. 2009 SBS DEĞERLENDİRME (6. sınıf) Sorular görsel okumaya, anlamaya ve mantık yürütmeye dayalı idi. Konu dağılımı daha iyi yapılabilirdi. Son ünitelerden soru sorulmamıştı. Şıklar test tekniğine uygun idi. 7 ve 8. sınıf soruları ile kıyaslandığında, 8. sınıf soruları daha profesyonel idi. 3. sorunun doğru şıkkında verilen “give up” kelimesi seviye üstü

Sorular görsel okumaya, anlamaya ve mantık yürütmeye dayalı idi. 2009 SBS DEĞERLENDİRME (7. sınıf) Sorular yeni programa göre hazırlanmış olsa da eski programa göre hazırlanan öğrencilerin de yapabileceği özellikteydi. Geçen seneki 6 ve 7. sınıf SBS soruları ile kıyaslandığında hemen hemen aynı zorluk seviyesinde idi. Sorular görsel okumaya, anlamaya ve mantık yürütmeye dayalı idi. Konu dağılımı daha iyi yapılabilirdi . Bazı sorularda şıklar birbirinden alakasız idi.

2009 SBS DEĞERLENDİRME (7. sınıf) 8. sınıf soruları ile kıyaslandığında, 8. sınıf soruları daha profesyonel idi. Bir soru (as ... as) My English kitabında öğretilmese de yeni programda var olduğundan, öğrenciler farklı kaynaklardan yararlanmadılarsa, bu soruda şaşırmış olabilirler. Trafik ışıkları ile ilgili verilen soruda ışık yayaya göre sorulduğu halde resimdeki ışık araçlara göre konmuştu.

Sorular görsel okumaya, anlamaya ve mantık yürütmeye dayalı idi. 2009 SBS DEĞERLENDİRME (8. sınıf) Sorular yeni programa göre hazırlanmıştı. Eski programa göre hazırlanan öğrencilerin yapabileceği özellikte değildi. Bu yıl yapılan 6 ve 7. sınıf soruları ile kıyaslandığında 8. sınıf soruları daha profesyonel idi. Geçen seneki 6 ve 7. sınıf SBS soruları ile kıyaslandığında zor idi ama yeni programa göre kıyaslama yapıldığında zor olduğu söylenemez. Sorular görsel okumaya, anlamaya ve mantık yürütmeye dayalı idi. Genel olarak bütün konuları içeriyordu.

Şıklar test tekniğine uygun idi. 2009 SBS DEĞERLENDİRME (8. sınıf) Şıklar test tekniğine uygun idi. 1. sorudaki “literature” kelimesi kitapta geçmediğinden bir çok öğrenci cevaplamakta zorlandı. 15. sorudaki bilgisayarı çalan kişi ile ilgili ipuçları iyice okunmadığından bir çok öğrenci tarafından yanlış cevap olmasına rağmen bilgisayar bulunan A şıkkı işaretlendi. Konuşma diline ait ifadeler belli bir ağırlık teşkil ediyordu.

ÖĞRENCİLERE TAVSİYELER (SINAV ÖNCESİ) Dersler sınıfta iyi dinlenmelidir. Dersler günlük olarak çalışılmalıdır. Kelime bilgisi pekiştirilmelidir. Bol kitap okunmalıdır. Bol soru çözülmelidir. Farklı kaynaklardan yararlanılmalıdır.

ÖĞRENCİLERE TAVSİYELER (SINAVDA) Sorular dikkatli okunmalıdır. Sorular sonuna kadar okunmadan cevaba geçilmemelidir. Boşluk tamamlama sorularında bir önceki cümle ya da bir sonraki cümle dikkate alınmalıdır. Resme dayalı sorularda, resimdeki bütün ayrıntılar değerlendirilmeli, acele edilmemelidir. Zamirler (Pronouns) ipucu olabilir. Bilinmeyen kelimelere takılıp kalınmamalı, cümle ya da paragrafın akışından cevaba ulaşılmaya çalışılmalıdır.

2010 SBS 2010 SBS NASIL OLACAK? ?

TAVSİYE EDİLEBİLECEK YAYINLAR DAMLA YAYINLARI REEL YAYINLARI NEŞELİ YAYINLARI SELT-ZAMBAK YAYINLARI

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. İLETİŞİM: Abdülkadir Dökme 0 505 4016988 akdokme@yahoo.com www.dildok.com

SAMPLE ACTIVITIES Stand up, sit down Mirrors mirror mirror on the wall, who is the most beautiful one of all ... Rainbow Balloons (fortune telling) sink or float?