DUYUŞSAL ALAN Yıldız AYDINÖZ Merve KILAVUZ Ümmühan KAYA Serra ARSLAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
DUYUSAL HEDEFLER Hazırlayan:Esra BARUT BÖTE-2.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
DUYUŞSAL TAKSONOMİ Said SABANCI Bekir KÖSE.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Durumlarını Planlama
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
AKRAN BASKISI.
DUYUŞSAL TAKSONOMİLER
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
Duyuşsal Alan. Daha çok ö ğ rencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir.  Alma  Tepkide bulunma  De ğ er verme  Örgütleme  Nitelenmişlik.
Etkili Öğretim Modeli.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
ARCS Modeli.
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Davranış Bilimlerine Giriş
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Duyuşsal Alan.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Farkına varma Tepkide bulunma Değer biçme Davranışlarını benimsenen ilkelere göre düzenleme Karakterinin parçası haline getirme.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
İKNA SÜRECİ.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

DUYUŞSAL ALAN Yıldız AYDINÖZ Merve KILAVUZ Ümmühan KAYA Serra ARSLAN Merve Nagihan HAÇKALI Tansu Bilge AKSOY Öznur SAKA Merve TOPALAK Bu slayt Öğretim İlke ve Yöntemleri (10. baskı Editör: Şeref TAN) kitabından alınan alıntılar doğrultusunda düzenlenmiştir.

Duyuşsal Alan Neyi İçerir? Duyuşsal alan; öğrencilerin psikolojik durumlarıyla ilgili hedefleri içerir. Belli bir değere karşı öğrencinin hissettikleri tutum ilgi, sevgi vb. faktörleri içerir.

Duyuşsal Alan Sınıflandırma Duyuşsal alanda sınıflandırma Krathwohl (1964) tarafından yapılmıştır. Alma (receiving) Tepkide bulunma (responding) Değer verme (valuing) Örgütlenme (organization) Nitelenmişlik (characterization by a value or value complex)

1. Basamak: Alma Beliri bir olayı fark etme isteğidir. Öğrenme isteğidir kısacası. Farkında olma (axereness): Uyarıcıları fark etme söz konusudur. Almaya isteklilik (wilingness to receive): Uyarıcıyı reddetmeme söz konusudur. Kontrollü-seçici dikkat (controlled or selected attention): Uyarıcılar arasında seçici olunur ve seçilen uyarıcılara odaklanır.

2. Basamak: Tepkide Bulunma Öğrencinin bir tepki göstermesi söz konusudur. Bu tepki başlangıçta razı olma veya itaat etme şeklindedir. Bu aşamada birey olayı almaktan ziyade olayla ilgili bir etkinlik yapması söz konusudur. Tepkide uysallık (acquiescensein responding): Bir razı oluş durumu söz konusudur. Tepkide isteklilik (willingness to respond): Gönüllü olarak aktivitelere katılma söz konusudur. Tepkide doyum (satisfaction in responding): Zevk alma, sevinç duyma söz konusudur.

3. Basamak: Değer Verme Kişi bir şeyin değerini kabul eder. Kabul ettiği değere karşı kuvvetli ilgi ve bağlılık gösterir. Bir değeri kabullenme (acceptance of a value): Birey bir değeri kabul eder ve o değere önem verir. Tutarlılık önemlidir. Bir değeri tercih etme (preference for a value): Bir değeri tercih eder, bu değeri arar, ve değerin peşinden düşer. Bir değere adanmışlık (commitment): Bu düzeydeki inanç üst düzeydedir ve kesinlik içerir. Birey inandığı değer için başkalarını da ikna etmeye çalışır. Davranışlarında gerçek bir motivasyon vardır.

4. Basamak: Örgütlenme Birey insanları veya bir değeri organize etme davranışı gösterir. Değerler arasındaki çatışmaları çözer ve tutarlı bir değer sistemi oluşturmaya başlar. Bir değeri kavramsallaştırma (conceptualization of a value): Bu aşamada, bir değerin soyutlaştırılması ve kavramsallaştırılması söz konusudur. Bir değer sistemini örgütleme (Organization of a value system): Farklı değerleri birbirleriyle düzenli olarak ilişkilendirerek tutarlı bir ilişkiler takımı oluşturulur. Burada bireyin değeri yaşam felsefesi formüle etmesi amaçlanr.

5. Basamak: Nitelenmişlik Bu aşamada birey öğrendiği kabul ettiği değerleri yaşamına artık geçirir ve yaşam tarzına çevirir. Bu değerler artık kişinin özelliği haline gelir. Genellenmiş örüntü (generalized set): Değerler veya tutumlar sistemiyle iç tutarlılık gösteren bir davranışın gösterilmesi söz konusudur. Niteleme (characterization): Birey değerle özdeşleşmiştir. Bu değer bireyin dünyayı algılayış biçimi ve yaşam felsefesi, bir değer sistemi, kişinin yaşamasının tüm maksadıdır.

Biz nasıl işledik bu konuyu? Yıldız arkadaşımız konuyu önce anlattı ve diğer grup arkadaşlarımız konuyu dramatize ederek, konunun pekiştirilmesini sağladı.