Problem Çözme Süreci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim yöntem ve teknikleri
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Problem Çözme.
KRONİK HASTALIK TANISINA İLK TEPKİLER Fadime Şahin
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ÖRNEK OLAY.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
REHBERLİK.
Problem Çözme Becerileri
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Çarpma İşlemi.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PEER SUPPORT TEAM.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
Mentör Öğretmenlik.
Sistem Analizi Sistem Analisti
Probleme Dayalı Öğrenme
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
Problem Çözme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ARCS Modeli.
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
GÖREV ANALİZİ.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Problem Çözme Süreci

Matematik problemleri de dahil olmak üzere her probleme uygulanabilecek belli bir çözüm yolu yoktur. Her problem ayrı çözüm yolları gerektirir. Bu yüzden öğrencilerin kendi problem çözme stratejilerini geliştirmeleri gerekir. Ancak Polya tarafından yapılan çalışmalar, matematik problemlerinin çözümünde bazı adımlar olduğunu ortaya koymuştur.

Polya’nın problem çözme adımları Problemin anlaşılması Problemin çözümü için plan yapılması Çözüm planının uygulanması Sonucun doğru olup olmadığının kontrol edilmesi

Problemin anlaşılması Problemde verilenlerin ve istenilenlerin neler olduğunun yazılması Problemin öğrencilerin kendi ifadesiyle söylenmesi veya açıklanması Probleme uygun (onu açıklayan) bir şekil veya şema çizilmesi Problemin özet olarak yazılması

Problemin çözümü için bir plan yapılması Bireyi problem çözümüne götüren ilk adımdır. Problemi anlamayan bir kişi bu aşamayı gerçekleştiremez. Fakat problemin anlaşılması bu adımın gerçekleştirilmesi için yeterli değildir. Buna ek olarak problemde verilenler ve istenenlerle ilgili matematiksel kavramlara sahip olunmasını, bunlardan problemle ilgili olanların seçilmesini ve seçilen bu bilgi yardımıyla verilenlerle istenenler arasında matematiksel ilişkilerin kurulmasını gerektirir.

Çözüm planının uygulanması Problemlerin çözümünde verilenler ve istenenler arasındaki matematiksel ilişkiler kurulduktan sonra yapılacak iş, planın uygulanmasıdır. Planı doğru olarak uygulayabilen bir kimse sonucu yaklaşık olarak tahmin edebilir.

Sonucun doğruluğunun kontrol edilmesi Mantıksal ve işlemsel kontrollerin yapılması

Problem çözme başarısını etkileyen faktörler Sizce problem çözme başarısını etkileyen faktörler nelerdir?

Problem çözme başarısını etkileyen faktörler Bilişsel faktörler Duyuşsal faktörler Tecrübe

Problem çözme başarısını etkileyen faktörler Bilişsel faktörler: Matematik kavramları bilgisi Mantıksal düşünme ve akıl yürütme becerisi Bazı problemler için uzaysal akıl yürütme becerisi Hafıza Hesaplama becerisi Tahmin

Problem çözme başarısını etkileyen faktörler Duyuşsal faktörler Problem çözmeye karşı istek Kendine güven Stres ve kaygı Belirsizlik, sabır ve azim Problem ve problem durumlarına karşı ilgli Motivasyon Başarı göstermeye karşı azim

Problem çözme başarısını etkileyen faktörler Tecrübe Belli konulardaki problemlerle karşılaşma Belli problem çözme stratejilerini önceden kullanma

İlköğretimde matematik eğitiminin başlıca amacı, öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda mümkün olan ölçüde gelişme sağlamalarına yardımcı olmaktır. Bütün öğrencileri iyi birer matematikçi olarak yetiştirmek yerine onların problem çözme tecrübelerini artırmak, yeteneklerini ortaya çıkarmalarına ve onu kullanmalarına imkan sağlamak gerekir.

İşin başında başarısızlıklarla karşılaştırmak yerine başarı zevkini tattırmak, kendine güvensizlik yerine güveni geliştirmek ve artırmak, matematiğe karşı olumlu duygular geliştirmek, onu sevdirmek Öğrencilerde problem çözme becerisini artırmak yönünde önemli öğretmen davranışlarıdır.