Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
TAM ÖĞRENME VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME MODELİ
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
MODELLER.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İç Geçerlik Varılan bir nedensel ilişkide sonucun deney değişkenleri ile açıklanma düzeyi ile ilgilidir. Deneyde kontrol iç geçerliği arttırmak için yapılır.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık TAM ÖĞRENME Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Tam öğrenme modeli Bloom tarafından geliştirilmiştir Tam öğrenme modeli Bloom tarafından geliştirilmiştir. Bloom, tam öğrenme modelini, Carooll’un okulda öğrenme modeli üzerine yürütülen araştırma sonuçlarını inceleyerek geliştirmiştir

Tam öğrenme modelinin en önemli iddiası yeterli zaman ve öğrenme olanağı sağlandığında hemen hemen tüm öğrencilerin tüm istendik davranışları kazanabileceğidir.

Okuldaki öğrenciler arasında genel yetenek, kişilik, sosyo-ekonomik durum, tutum, başarı gibi birçok yönden farklılıklar bulunabilmektedir. Bloom, çevresel etmenleri bu farklılıkların temel sebebi olarak görmüş, doğuştan olan farkların öğrenme açısından fazlaca önemli olmadığını belirtmiştir.

Bu modelde okul gibi grupla öğretimin gerçekleştiği ortamlarda gözlenen bireysel farklılıkları okul ve toplum yararına olacak biçimde en aza indirmek için alınması gereken önlemleri açıklamaya çalışmaktadır.

TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞELERİ

Tam öğrenme modelinde geçen değişkenlerle ilgili önemli noktalar kısaca şöyledir:

Öğrenme ünitesi Öğrenme ünitesi anlamlı bütünlük oluşturan davranışlardan oluşmalı ve ölçme değerlendirme yapmak için yeterli öğrenme ürünü oluşturabilmelidir.

Bilişsel giriş davranışları Bilişsel giriş davranışları bir konunun öğrenilmesini mümkün kılan ön öğrenmelerdir. Ön öğrenmeler başarıdaki değişkenliğin %50’sini açıklayabildiğinden yeni bir konuya başlamadan önce bilişsel eksikliklerin tamamlanması önemlidir.

Duyuşsal giriş özellikleri Duyuşsal giriş özellikleri tutum, güdülenme, öz yeterlik, akademik benlik kavramı gibi özelliklerdir. Adı geçen bu değişkenlerin başarıyı etkilediği bilinmektedir. Duyuşsal giriş özelliklerinin olumlu düzeye getirilmesi ile başarı artmakta, öğrenciler arasındaki farklılıklar azalmaktadır.

İpuçları (İşaretler) Öğretim sürecinde neyin, nasıl ve niçin öğretileceğini yönelik mesajlara ipuçları denmektedir. Araştırmalar öğretim sürecinde kullanılan nitelikli ipuçlarının başarıyı olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.

Katılma Katılma öğrencinin kendine sağlanan öğretmen durumunun ögeleriyle etkileşmesi ve bu etkileşimi istenen davranışı kazanıncaya kadar sürdürmesidir. Öğrencilerin öğretim sürecine katılma dereceleri, öğretim hizmeti niteliğinin en iyi göstergesidir.

Kısacası tam öğrenme modeline göre öğrencinin bilişsel giriş davranışları, duyuşsal özellikleri ve öğretim hizmetinin niteliği onun yeni öğrenme ünitesindeki öğrenme düzeyini, hızını ve duyuşsal ürünlerini belirlemektedir.

Öğrenci nitelikleri ve öğretim hizmetinin niteliği üst düzeyde olduğu zaman öğrenme ürünlerinin niteliği de yükselmekte ve öğrenciler arası başarı farkları en aza inmektedir. Söz edilen nitelikler düşükse öğrenciler arası başarı farkları da yükselmektedir.

Tam öğrenmeyle bir dersin işlenişi Hedeflerin belirlenmesi, belirtke tablosunun oluşturulması, konuların belirlenmesi Ön koşul davranışların belirlenmesi Tam öğrenme standardının belirlenmesi Giriş davranışları testinin uygulanması Eksik olan ön koşul davranışların giderilmesi Yeni davranışların kazandırılması İzleme testinin verilmesi Tam öğrenme ölçütlerine uymayan öğrencilere yönelik ek çalışmaların yapılması Ek çalışma yapanlara izleme testinin uygulanması Tam öğrenme ölçütüne ulaşılmasının ardından sonraki üniteye geçilmesi