ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
Advertisements

Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Şekil: Temel İletişim Süreci
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Öğrenme Öğretme Süreci
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
SINIF YÖNETİMİ.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GÖRSEL TASARIM.
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Yapısal Tasarım Araçları
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum olabilir. Alıcı, kaynak tarafından gönderilen mesajlara tepki gösteren ya da tepkisini belli etmeden salt mesajı alan edilgen biri olabilir.

İletişimin çift yönlü bir süreç olma durumu, alıcının aldığı mesaja tepki göstermesiyle gerçekleşir. Alıcının tepki göstermesi ise öncelikle kendisine gönderilen mesajı algılayıp, anlamasını gerektirir. Algılamanın gerçekleşebilmesi ise söz konusu mesajın, alıcının dikkatini çekmesine bağlıdır. Dikkat çekmeyen bir mesajın algılanması olanaksızdır.

Dikkat çekme yöntemi olarak, şiddet, BÜYÜKLÜK, hız, tekrarlanma sayısı ve zıtlık-benzerlik ilişkisi gibi birçok teknikten yararlanılır. Örneğin, yüksek sesle ya da bağırarak konuşmak, bir uyarı panosunu oldukça büyük bir boyutta, okunaklı bir şekilde resim, grafik ve canlı renklerle hazırlamak gibi yöntemler alıcının dikkatinin mesaja çekilmesine yardımcı olacaktır.

İnsanlar kendilerine ulaşan mesajların tümünü değil bunların arasından bazılarını seçerek algılarlar. Seçici algı olarak bilinen bu durum, iletilen mesajlardan bazılarının ihmal edilmesi ve seçilenlerin üzerine odaklanma durumu olarak tanımlanır.

Alıcının ihtiyaçları Öğretmenlerin, öğrencilerle sağlıklı bir iletişim kurabilme yeteneği onların birey olarak ihtiyaçlarını, dürtülerini anlama gücüne bağlıdır. Öğrenci fizyolojik ve güvenlik ihtiyaçlarını büyük ölçüde karşıladıysa işte o zaman davranışlarının esas belirleyicisi toplumsal ihtiyaçlar olmaya başlar. Bunların başında sevgi görme ve ait olma gelmektedir. Grup içinde sevildiğini ve bir yere sahip olduğunu gören öğrenci öğrenmeye daha çok güdülenir.

GERİBİLDİRİM Alıcının, kaynağın mesajına verdiği yanıt, geri bildirim olarak adlandırılır. Kaynak, kendisine ulaşan yanıtı değerlendirerek, mesajını yeniden düzenler ve iletir. Geribildirim süreci ile kaynak ile alıcı yer değiştirerek, alıcı kaynak, kaynak da alıcı konumuna geçer.

Geribildirim, her şeyden önce kaynağa, kurduğu iletişimin başarısı hakkında bilgi verir. Başka deyişle, geribildirim yoluyla kaynak, ilettiği mesajın alıcı tarafından doğru bir şekilde anlaşılıp anlaşılmadığını öğrenir. Eğer alıcı mesajı anlamamış ya da yanlış yorumlamışsa, bunu gidermek için yeniden mesajını alıcının ihtiyaçlarına ve tepkilerine uygun hale getirmesi için çalışmasına yol açar.

Sınıfta dönütün kullanımına örnek Öğrenci sorusu: hocam az önce alternatif diye bir sözcük kullandınız. O sözcük ne anlama geliyor? Öğretmen: alternatif ‘seçenek’ demektir. Öğretmenin kararı: yabancı sözlük kullanmamaya özen göstereyim. Örnekte de görüldüğü gibi dönütü alan öğretmen düzeltme yapıyor ve geleceğe yönelik bir karara da varıyor.

Kaynağın kendisini ve mesajlarını değerlendirme olanağı sağlayan geribildirim, “olumlu” ve “olumsuz” olmak üzere iki biçimde gerçekleşir. Olumlu geribildirim, kaynağa iletişim amacını gerçekleştirdiğini, olumsuzu ise gerçekleştirmediğini bildirir. Özellikle olumsuz geribildirim söz konusu olduğunda, kaynağın bir değerlendirme yaparak, mesajlarını yeniden iletmesi gerekir. Ancak bu şekilde geribildirim süreci ve ona bağlı olarak da iletişim etkin bir şekilde gerçekleşmiş olur.

Etkili Dönüt İçin Öğretmen Nitelikleri İyi bir öğretmen vereceği dönütte öğrencinin ortaya koyması gereken performansı dikkate alır. Öğretmen verdiği dönüte karşı öğrencinin gösterdiği tepkilere duyarlıdır. Öğretmen dönütü inanç ve içtenlikle verdiği sürece öğrenciler tarafından kabul edilir. İyi bir öğretmen yapıcı dönütler vermeye özen gösterir. Dönüt verme işlemi sonucunda öğrencilerin hiçbir kuşkuları kalmamalıdır.

İletişimde kalmak üzere 