NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

KAPLUMBAĞA Mehmet Raci KILIÇ.
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
BİR KURBAĞA MASALI.
Hareketlerimizin kaynağı
MOTİVASYON MOTİVASYON (GÜDÜLENME).
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri
SATRANÇ KULÜP TANITIMI
Yavuzlar Eğitim Kurumları
“Kk” Sesi.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
BUNLARI HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ?. BİR OKULUN YAPILMASI, EĞİTİME ÖĞRETİME HAZIR HALE GETİRİLMESİ KOLAY OLMAMAKTADIR. OKULUNUZUN YAPILMASINDA CİDDİ MADDİ SIKINTILARI.
Üçüncü Grup İkinci Harf K sesi sunumu.
KOŞULSUZ KABUL Kazanım: İnsanları olduğu gibi kabul eder.
AŞK GÜNLÜĞÜ.
İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Dünya, Güneş ve Ay Ünitesi
Yağmurlu havalarda trafiğe çıkarken çok dikkatli olmalıyız. Çünkü, yağmur yağdığı zaman trafik daha tehlikeli olabilir.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
SEVGİ Kazanım: Sevginin insan hayatındaki önemini belirtir.
ÖFKENİN ETKİLERİ Kazanım: *Öfkenin yarattığı fiziksel, duygusal ve düşünsel etkileri açıklar. 9. Sınıf 31 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
TAKDİR ETMEK Kazanım: Başkalarının başarılarını ve olumlu davranışlarını takdir eder. 10. Sınıf 42 nolu kazanım etkinliği.
Kuyruğunu kıskanan uçurtma
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
BEN KİMİM? NASIL DAVRANIRIM?
TIRTILIN DEĞİŞİMİ.
Kurbağanın Hikayesi ... Hayatın Dersi N. 1
YEREL ÇEVREDE İŞ VAR MI? Kazanım: Bulunduğu çevredeki meslekleri değerlendirir. 12. Sınıf 102 nolu kazanım etkinliği.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
YÖNETİM VE MOTİVASYON.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
“ OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ ” KONULU SEMİNERİMİZE HEPİNİZ
BAŞARI VE MOTİVASYON MOTİVASYON.
TÜRKÇE / Sözcükte Anlam
MOTİVASYON.
www.egitimcininadresi.com. Bir zamanlar kurbağalar arasında bir yarış düzenlenmiş. Hedef bir kulenin en yüksek noktasına ulaşmakmış www.egitimcininadresi.com.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
SINAVIM VE KAYGIM Kazanım: Sınav kaygısının akademik başarıya etkisini açıklar. 9. Sınıf 7 nolu kazanım etkinliği Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi.
MOTİVASYON VE BAŞARI SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ...
BAŞARABİLMEK.
MOTİVASYON Hazırlayan: Şenol GÖKSOY Bayramiç İmam Hatip Lisesi
. MOTİVASYON REHBERLİK SERVİSİ.
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
1 MOT İ VASYON ARDAHAN REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ.
. REHBERLİK SERVİSİ MOTİVASYON NEDİR? İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici gücü oluşturur. İşte.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Bu hareketini 24 saatte tamamlar. Gece ve gündüz meydana gelir. Bizler sabah erken uyandığımızda doğuya baktığımızda Güneş’in doğuşunu görebiliriz.
Sultan Abdülhamit Han Orta Okulu Okulumuz çok sayıda başarıya imza atmış,bir sürü kampanya yapmıştır.Örneğin: Okulumuz çok sayıda başarıya imza atmış,bir.
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
1 MOT İ VASYON 2 İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici gücü oluşturur. Bu itici güce “GÜDÜ” adı.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
HAYALLERİNE SIKI TUTUN
ÖZGÜVEN DUYGUSU VE BENLİK KAVRAMI
4.Sınıf Hazırlayan: Ömer TÖK TÜRKÇE METNİ
KASTAMONU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Yazalım-okuyalım ö ö l l öl.
Sunum transkripti:

NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu kazanım etkinliği

Öykü: Kurbağalar “Dere kenarında bir kurbağa yarışı varmış. Hedef, çok yüksek bir kulenin tepesine çıkmakmış. Bir sürü kurbağa da arkadaşlarını seyretmek için toplanmış, ve yarış başlamış. Aslında seyirciler yarışmacıların kulenin tepesine çıkabileceğine inanmıyormuş. Sadece şu sesler duyulabiliyormuş: "Zavallılar! Hiçbir zaman başaramayacaklar!" Yarışmaya başlayan kurbağalar kulenin tepesine ulaşamayınca, teker teker yarışı bırakmaya başlamışlar. İçlerinden sadece bir tanesi inatla ve yılmadan kuleye tırmanmaya çalışıyormuş.

Öykü: Kurbağalar Seyirciler bağırıyorlarmış: "Zavallılar! Hiçbir zaman başaramayacaklar!" Sonunda, kurbağaların bir tanesi hariç, hepsinin ümitleri kırılmış ve bırakmışlar. Ama kalan son kurbağa büyük bir çabayla mücadele ederek kulenin tepesine çıkmayı başarmış. Diğerleri hayretler içinde bu işi nasıl başardığını öğrenmek istemişler. Bir kurbağa ona yaklaşmış ve sormuş: “Bu işi nasıl başardın?” O anda farkına varmışlar ki kuleye çıkan kurbağa sağırmış! www.turkhukuksitesi.com

Soruları birlikte cevaplayalım… Kurbağaların yarışı bırakmasında çevreden duydukları seslerin ne kadar etkisi olmuştur? Çevredeki sesler cesaret verici mesajlar içerse sonuç farklı olabilir miydi? Sizin buna benzer yaşantılarınız oldu mu? Ne hissettiniz?

ALGILANAN ÖZELLİKLERİMİZ İnsanlar birtakım özellikleri ile tanınırlar ve hatırlanırlar. Biz de kendimizi tanımlarken bazı özelliklerimizi sıralarız. Aşağıda sıralanan özellikleri boş bir kağıda alt alta yazalım. Yazma işlemi bitince sahip olduğunuzu düşündüklerinizin sol tarafına (x) işareti koyunuz. Aynı şekilde; özellikleri tekrar okuyalım , ailenizin, arkadaşlarınızın ve öğretmenlerinizin sizi nasıl algıladığını düşünüyorsanız o özelliğin sağ tarafına bir (x) işareti koyunuz. Bunlar dışında kendinizi tanımlayan özellikler varsa listenin altına yazınız. Kavgacı Zeki Uysal Düzenli Kibirli Becerikli Güzel /Yakışıklı Ciddi Neşeli Girişken Sorumsuz Hayalperest Kıskanç İlgisiz Uyumsuz Yetenekli Başarılı İyimser Şanssız Duyarlı Dikkatli Kararlı Sorumlu

ALGILANAN ÖZELLİKLERİMİZ Şimdi listeye bakarak sol ve sağ tarafa koyduğunuz işaretlerin ne kadar örtüştüğüne bakalım. Kendinizi algılamanız ile başkalarının algılamalarının ne kadar örtüştüğünü inceleyiniz. Aşağıdaki soruları birlikte cevaplayalım? Kendinizle ilgili algılarınız, beğenileriniz, tercihleriniz gerçekten size mi ait? Kendinizle ilgili algılarınız, beğenileriniz, tercihleriniz, oluşurken kimlerin, nelerin etkisinde kalmış olabilirsiniz? Bazen kendinizi başkalarının ölçütlerine göre değerlendirdiğiniz oluyor mu? Başkalarının bizimle ilgili algılamaları bazen kendimizi güçlü hissettirip, bizi yüreklendirirken, bazen de bizim cesaretimizi kırabilir mi? Sizce bunun nedeni ne olabilir? Başkaları tarafından beğenilme, onaylanma ve kabul görme arzusu olabilir mi? Hiç kendinizle ilgili, size ait olmayan aileniz ya da arkadaşlarınız tarafından oluşturulan bir algılamanız olduğunu fark ettiniz mi?

Çevremizle ilişkilerimizde, başkalarının bizim ile ilgili görüşlerinin kendimizi algılama biçimini nasıl etkilediğini fark etmek ve kendimizi bu bakış açısı ile değerlendirmek çok önemlidir… Katılımlarınız için teşekkürler…