Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Alvin TOFFLER Diyor ki;
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ADIM ADIM BAŞARI BİLAL MANTARCI.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE Dersimiz.com. stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Afyon Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Büyük düşün, küçük adımlarla başla...
SINAV KAYGISI.
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Hoş Geldiniz verimli ders çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
SINAVKAYGISI. Stresli durumlarda yaşanan doğal bir duygudur ve yaşamın doğal bir parçasıdır.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
KENDİNİ SEV.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, ”Niçin ders çalışmalıyız ? ”Niçin ders çalışmalıyız ? Sorusunun cevabını bulmalıyız. Sorusunun cevabını bulmalıyız.

Problemi Tanımlama Kendi gücünüze güveniyor musunuz Kendi gücünüze güveniyor musunuz Ne olmak istiyorsunuz Ne olmak istiyorsunuz Derslere çalışamıyorum… Derslere çalışamıyorum… Hangi derse nasıl çalışacağını bilemiyorum Hangi derse nasıl çalışacağını bilemiyorum Dikkatim dağılıyor, konsantre olamıyorum, kendimi derse veremiyorum… Dikkatim dağılıyor, konsantre olamıyorum, kendimi derse veremiyorum… Üniversiteyi kazanmak istiyorum fakat derslere çalışmak içimden gelmiyor... Üniversiteyi kazanmak istiyorum fakat derslere çalışmak içimden gelmiyor...

Önce Hedef. Ve. ve.. ve... en önemlisi de Nasıl bir gelecek istiyorum? Önümdeki engeller nelerdir? Meslek hakkında yeterli bilgiye sahip miyim? Bu çalışmam beni hedefime ulaştıracak mı?

DDEĞİL EETKİLİ ÇÇALIŞMAKTIR  ÇOOK ÇALIŞMAK  ÇOK ÇALIŞMAK Başarılı olmak için ne yapmak gerekir.?  ÇOK ÇALIŞMAK

 Hedefini belirlemek,  Başaracağına inanmak,  Programlı hazırlanmak.  Çalışma sistemini gözden geçirmek, Nedir ’’Etkili Çalışmak’’ ?

Descartesin 4 Temel Prensibi Ön yargısız olmak. Ön yargısız olmak. Bütünü parçalarına ayırmak. Bütünü parçalarına ayırmak. En kolay olandan başlamak. En kolay olandan başlamak. Tekrar etmek. Tekrar etmek.

Önce bu düşüncelerden kurtulun  “ Bu gün günümde değilim.”  “Moral bozucu bir gün değil.”  “Hiç şansım yok.”  “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?”  “Her şey kötü gidiyor.”  “Neden çalışayım ki, nasıl olsa işe yaramayacak.”  “Tarih çalışmaktan nefret ediyorum.”  “Fizik ile aram ne zaman düzelecek?”

Öğrenme nedir.? Bilgiyi algılama,kaydetme,hatırlama ve kullanma sürecidir. Bilgiyi algılama,kaydetme,hatırlama ve kullanma sürecidir. İlk aşaması duyu organlarından geçer. İlk aşaması duyu organlarından geçer. Daha sonra anlamlandırma aşaması vardır. Daha sonra anlamlandırma aşaması vardır. Kısa süreli hafıza ve işlevi Kısa süreli hafıza ve işlevi Uzun süreli hafıza ve işlevi Uzun süreli hafıza ve işlevi Geri çağırma Geri çağırma Transfer Transfer

Rakamlarla Öğrenme Beynimizden her gün düşünce geçmektedir.Bunların çoğu olumsuz ve bir önceki güne ait olanlardır. Beynimizden her gün düşünce geçmektedir.Bunların çoğu olumsuz ve bir önceki güne ait olanlardır. Düşünceler kavrandıktan 24 saat içinde uygulanırsa daha kalıcı olmaktadır. Düşünceler kavrandıktan 24 saat içinde uygulanırsa daha kalıcı olmaktadır. 72 saat içinde uygulamaya konmazsa zihinden uçup gider. 72 saat içinde uygulamaya konmazsa zihinden uçup gider. Yetişkin eleman eğitimini tamamladıktan sonra her yıl teorik bilgisinin % 5 yitiriyor. Yetişkin eleman eğitimini tamamladıktan sonra her yıl teorik bilgisinin % 5 yitiriyor. Teorik bilgisini yenilemek isteyenler zamanlarının % 15 yılda 6 hafta bilgi yenilemesine ayırması gerekiyor... Teorik bilgisini yenilemek isteyenler zamanlarının % 15 yılda 6 hafta bilgi yenilemesine ayırması gerekiyor... Yılda 2- 3 hafta hizmet içi eğitime alınmayan elemanlar 45 yaşına geldiklerinde tüm gelişmelerin dışında kalıyor. Yılda 2- 3 hafta hizmet içi eğitime alınmayan elemanlar 45 yaşına geldiklerinde tüm gelişmelerin dışında kalıyor.

%83Görerek % 11İşiterek % 3.5Koklayarak % 1.5Dokunarak % 1Tad alarak Öğreniriz Biz.. Rakamlarla Öğrenme