Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör 1 4 2 Ortaklık Alanları... 3.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Mustafa Kemal Üniversitesi
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Bilim Merkezi Vakfı, 2004 STK’lar ve Özel Sektör İşbirliği Zor bir tanışma süreci...
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Paydaş Yönetimi. Paydaşlar Projenin başarısı ya da başarısızlığı ile ilgilenen herhangi bir şahıs, insan kitleleri, kurumlar veya şirketler (uygulayıcılar,
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
ERK İSG&İK – –
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Müşteri İlişkileri Yönetimi
İşbirliğinde Kurumsal İtibar SİNERJİTURK’10 27 Şubat 2010, Antalya.
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLANLAMA.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
Toplam Kalite Yönetimi
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
“innovation and future”
Tanıtım Çalışma Grubu
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
KURUMSAL İLETİŞİM.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sosyal Sorumluluk Nedİr?
Pazarlama İletişimi
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’

Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3

Sivil Toplum Sektörü Kamu Sektörü Özel Sektör STK ve Özel Sektör Arasında Bir Etkileşim Modeli...

Özel Sektör Kamu Sektörü ‘Hayırseverlik’ Faaliyetleri, ‘Spot’ Bağışlar P.R. Projeleri Kurumsal İtibar Projeleri Sivil Toplum Sektörü Bir Diğer Etkileşim Modeli...

Sivil Toplum Sektörü Kamu Sektörü Özel Sektör Misyon/Vizyon Birliği Karşılıklı Değer Yaratma Güç Ortaklığı Uzun Vadeli Sürdürebilir İlişki Saygı ve Güven Kapasite Geliştirme Kamuoyunda Bilinç Yaratmak Politikaları Etkilemek Toplumsal Yatırım ‘İdeal’ Ortaklık Modeli...

Ortaklık Seviyeleri ve İlişki Düzeyleri Ortaklık Seviyesi Bilinç / İlgiMaddi KatkıBenimseme Katılım Ortak Karar Ortak Strateji Sürdürülebilirlik Dönüşüm İlişki Düzeyi 1 ☑ İlişki Yok 2 ☑☑ ‘Enformel’ İlişki 3 ☑☑☑ ‘Enformel’ veya ‘Formel’ İlişki 4 ☑☑☑☑ ‘Formel’ İlişki 5 ☑☑☑☑☑ ‘Transformasyonel’ İlişki

Farklı bir bakış açısı edinme Kurumsal ve teknik kapasite geliştirme Etki alanını genişletme Farklı hedef kitlelere ulaşma Yeni alanlarda çalışma fırsatı elde etme İletişim ve destek oluşturma kapasitesini geliştirme Tanınma ve itibar düzeyini yükseltme Çalışanlarının motivasyonunu artırma Ortaklıklar konusunda deneyim kazanma Yeni ortaklıklar için referans oluşturma Ortaklığın STK’ya Yararları

Ortaklıklarda Zorlayıcı Faktörler ‘Ayak uyduramamak’ (hız, yapı, kültür, yaklaşım, değer çatışmaları) İletişim / Tanıtım faaliyetlerinin önemi konusunda hem fikir olamamak Kısa vadeli, hızlı ‘etki’ yaratan, çok kişiye ulaşan,‘ses getiren’ projeler konusunda israrcı olmak Bina yapmak, erzak dağıtmak gibi ‘elle tutulur’ faaliyetler veya ‘moda’ konularla ilgilenmek Risk faktörlerini, engel oluşturabilecek paydaşları / faktörleri görememek Kişiler üzerinden yürüyen, kurumsallaşamayan ilişkiler kurmak

Partnerini doğru belirlemek ve iyi tanımak Araştırma yapmak Açık ve dürüst bir dialog kurmak Projenin genel hedefleri konusunda fikir ve niyet birliği oluşturmak Üst yönetimin destek ve katılımını bu aşamada sağlamak Üçüncü bir parti (ajans, iletişim şirketi v.b.) ile çalışılıyor ise buradaki rolleri iyi belirlemek Projeyi birlikte tasarlamak Yetkili, bilgili ve ‘inançlı’ kişilerden oluşan ortak proje ekibi oluşturmak Ihtiyaç ve paydaş analizi doğrultusunda hedefler belirlemek Zaman planı ve her faaliyet için gerekli olan kaynakları birlikte belirlemek Her iki kurum için somut ve ölçülebilir çıktılar belirlemek Risk ve başarı faktörlerini, ölçme/değerlendirme araçlarını belirlemek, iletişim planını oluşturmak Projenin sürdürülebilirliğini bu aşamada tartışmak ve mümkünse planlamak İdeal Ortaklık Kurma Yöntemleri

Ortaklığı Resmileştirmek Gerekli tüm protokol/sözleşmeleri imzalamak (resmi izin gerekiyorsa bunun işlemlerine başlamak), üçüncü parti var ise onlarla da gerekli protokolleri yapmak Ortak ekibin çalışma prensiplerini ve kaynak aktarım/kullanım şeklini belirlemek Projeyi Birlikte Uygulamak Düzenli iletişimi sağlamak (tüm paydaşlar,üst yönetim, iç/dış müşteriler) ve tüm iletişim faaliyetlerinde ortaklığı vurgulamak (kurumsal kimlikleri dikkate almak) Süreci birlikte takip etmek, ana faaliyetleri değerlendirmek ve gerektikce proje planında revizyon yapmak Proje çıktılarını ve sürdürebilirlik/devir planını kamuoyuna açıklamak İlişkiyi sürdürmek Yapılan yatırımın takibini birlikte yapmak Yeni proje fikirleri birlikte oluşturmak ve yeni ortakların katılımını sağlamak İletişimi proje bittikten sonra da sürekli tutmak (yönetim değişikliklerinde her iki tarafında tekrar bir kurum sunumu yapmasını sağlamak) İdeal Ortaklık Kurma Yöntemleri

Farklılıklara Saygı + Güven + Zaman + Güç Dengesi = Gerçek ‘Ortaklık’ ve Dönüşüm Başarı Formülü