FABL (ÖYKÜNCE).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
Powerpoint Uygulaması
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
FABL.
NECMİ HAMAMCİOĞLU AKÇAABAT ANADOLU LİSESİ
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE
BİYOGRAFİ- OTOBİYOGRAFİ Doruk Dİlek Serhan Yüce
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
Masallardaki Görüş Açısı. Sanatta Görüş Açısı Sanatta bir kimsenin resim yada manzaraya baktığı görüş açısıdır. “Görüş açısını” belirlemek için bir fotoğrafa.
SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ.
Öykü ( Hikaye ).
MASAL.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
MASAL MASAL.
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATINDA ŞİİR
9. Sınıf Türk Edebiyatı MART Manzum Hikaye.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
ANI TÜRÜ Esra Gürçay.
Kaynak Bilgisi Çizer belirtilmemiş Çeviren bilgisi yok Gönül Yayıncılık Yayın tarihi belirtilmiş.
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
Masal Masalar bir yazar tarafından sonradan yazıya geçirilir.
Orhun abideleri / göktürk yazıtları
1. Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş
1-5 NİSAN GÖSTERMEYE BAĞLI EDEBİ METİNLER
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
1.Soru Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş?
9. Sınıf Türk Edebiyatı 24-28/02/2014 HALK HİKAYELERİ.
ŞİİR ÇEŞİTLERİ GEDİKLİ FURKAN TAHA. ŞİİR ÇEŞİTLERİ GEDİKLİ FURKAN TAHA.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
OTUZ BEŞ YAŞ ŞAİRİ ( ).
MASALLAR DÜNYASI.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
MİT-(MİTOLOJİNİN KISALTMASI)
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
MEŞE İLE SAZ.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Hazırlayan Leyla DENİZ. Dilde biri nazım diğeri nesir olmak üzere iki anlatım biçimi vardır. Nazım, ölçülü ve uyaklı anlatım biçimidir. Manzume: Ölçü.
DESTAN.
SELÇUK TÜREYEN SELÇUK TÜREYEN DERİNCE 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Servet-İ fünun edebİyatI
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
FABL TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: Özgür AKKAYA
Cumhuriyet Döneminde Öykü ( Hikaye )
Hikaye.
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLER DENEME. GENEL ÖZELLİKLER 1.Öğretici metinle bakımından Cumhuriyet döneminde büyük ilerlemeler kaydedilmiştir 2.Cumhuriyet.
II.ÖYKÜ.
   Halk edebiyatı -Halk edebiyatı adı üzerinde halkın yaşayışı,hayata bakışı,edebi zevkini yansıtan bir edebiyattır.
FABL NECMİ HAMAMCİOĞLU AKÇAABAT ANADOLU LİSESİ
 1. Kişileri genellikle hayvan, bitki ve cansız varlıklar olan, ders verir nitelikli, kısa masalımsı öykülere fabl denir.öyküler  2. "Fabl" sözcüğünün.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
İBRAHİM ŞİNASİ.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
FABL NEDİR ?. FABL NEDİR  Bir tür küçük öyküdür.  Olaya dayalı bir anlatımı vardır.  Hayattan alınan küçücük kesitler, hayvanlar ya da bitkiler arasında.
Masal Olağanüstü kahramanların başlarından geçen olağanüstü olayların yer ve zaman belirtilmeden anlatıldığı edebiyat türüne “masal” denir. Halk dilinde.
HALİDE EDİP ADIVAR.
CELİL OKER.
Fabl metinleri.
10edebiyat.net. Tanzimat'tan önce roman kavramına yabancı olan toplumumuzda hikâye kavramı, halk hikâyeleri ve mesnevilerle bir tutulmuş, bir bakıma halk.
MASAL Bu slayt 10.sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 1.dönem 2.yazılı sınavına hazırlık olması amacıyla oluşturulmuştur. Slaytta yer alan konulardaki.
Sunum transkripti:

FABL (ÖYKÜNCE)

FABL (ÖYKÜNCE) Kişileri genellikle hayvan, bitki ve cansız varlıklar olan, ders verir nitelikli, kısa masalımsı öykülere fabl denir.

"Fabl" sözcüğünün kökeni Latince "hikaye" manasına gelen "fabıla"'dır. FABL (ÖYKÜNCE)  "Fabl" sözcüğünün kökeni Latince "hikaye" manasına gelen "fabıla"'dır.

FABL (ÖYKÜNCE) Fakat bu sözcük zamanla bir ahlak ilkesi veya davranış kuralını anlatan kısa sembolik (simgesel) bir hikâye türünün adı olmuş

FABL (ÖYKÜNCE)   Bu tür hikayelerin kahramanları çoğunlukla hayvanlardır. Hikâye kahramanı bu hayvanlar, kendi özelliklerini korumakla birlikte insan gibi konuşurlar.

Fabllar hem nazım, hem nesir biçiminde olurlar. FABL (ÖYKÜNCE) Fabllar hem nazım, hem nesir biçiminde olurlar.

Fablın sonunda her zaman bir ahlak dersi (kıssadan hisse) vardır. FABL (ÖYKÜNCE) Fablın sonunda her zaman bir ahlak dersi (kıssadan hisse) vardır.

FABL (ÖYKÜNCE) Fabllarda öğretici (didaktik) bir amaç güdülür, gündelik hayatla ilgili dersler ve öğütler verilir.

FABL (ÖYKÜNCE) Okurlar çoğu zaman verilen dersin veya öğüdün ne olduğunu anlamakta zorluk çekmezler. Çünkü bu ders veya öğüt eserin bir yerinde, çoğu defa sonunda, bir atasözüya da özdeyiş biçiminde açıkça belirtilir.

Fabllar kısadır ve dört bölümden oluşur: FABL (ÖYKÜNCE) Fabllar kısadır ve dört bölümden oluşur:

Olayın ve kahramanların tanıtıldığı giriş bölümü FABL (ÖYKÜNCE)      Olayın ve kahramanların tanıtıldığı giriş bölümü

Olayın entrikalarla düğümlendiği gelişme bölümü FABL (ÖYKÜNCE) Olayın entrikalarla düğümlendiği gelişme bölümü

Düğümün çözüldüğü sonuç bölümü FABL (ÖYKÜNCE) Düğümün çözüldüğü sonuç bölümü

FABL (ÖYKÜNCE) Olay ve olayların arkasında yatan ana fikrin açıklandığı ders bölümü (kıssadan hisse bölümü)

Fabllar teşhis ve intak sanatları üzerine kurulmuştur. FABL (ÖYKÜNCE) Fabllar teşhis ve intak sanatları üzerine kurulmuştur.

FABL (ÖYKÜNCE) Dünya edebiyatında ilk ve önemli fabllar Hint yazarı Beydeba’ya aittir. Beydeba'nın fablları Kelile ve Dimne adlı bir eserde toplanmıştır.

FABL (ÖYKÜNCE) Fabl türünün en önemli eserlerinden biri olan Kelile ve Dimne’yi Depşelem isimli bir Hint Hükümdarı döneminde kaleme almış, eserini hükümdara sunmuştur.

FABL (ÖYKÜNCE) Eserde bulunan hikayelerde siyaset, erdem ve eğitim gibi birçok farklı konu işlenmiştir.

FABL (ÖYKÜNCE) Bu eser zalimliği ile tanınan Hükümdar Depşelem’e dolaylı bir nasihat niteliğindedir

FABL (ÖYKÜNCE) Eser, adını ilk bölümündeki hikayelerin kahramanı olan iki çakaldan almıştır;

FABL (ÖYKÜNCE) “doğruluğu ve dürüstlüğü” simgeleyen "Kelile" ile “yanlışlığı ve yalanı” simgeleyen "Dimne".

Ezop (Yunanca: Aisopos) FABL (ÖYKÜNCE) Ezop (Yunanca: Aisopos)

İ.Ö. VI. yy'da yaşadığı varsayılan eski Yunan masalcıdır. FABL (ÖYKÜNCE) İ.Ö. VI. yy'da yaşadığı varsayılan eski Yunan masalcıdır.

Ezop'un yaşamıyla ilgili bilgiler kesin değildir. FABL (ÖYKÜNCE) Ezop'un yaşamıyla ilgili bilgiler kesin değildir.

FABL (ÖYKÜNCE) Ezop Atina’da halkın savunuculuğunu yapmış, bu yüzden de düşünce özgürlüğüne her zaman karşı çıkmış diktatör Peisistratos'un öfkesini üstüne çekmiştir. Sonunda ölüm cezasına çarptırılarak bir uçurumdan atılmıştır.

FABL (ÖYKÜNCE) Aristotales, Ezop'un yolsuzluktan yargılanan bir siyasetçiyi tilki ile kirpinin öyküsünü anlatarak nasıl savunduğunu şöyle anlatmıştır:

FABL (ÖYKÜNCE) Ezop mahkemede "bir tilkinin, başı pirelerle derde girmiş, bir kirpi de onu pirelerden kurtarsın mı diye sormuş, tilki, 'hayır, bu pireler doydu, artık fazla kan emiyorlar. Onları kovalarsan, yerlerine yeni, aç pireler gelir' demiş"

FABL (ÖYKÜNCE) dedikten sonra, jüriye dönerek, sözlerini şöyle bitirmiş: "Dolayısıyla saygıdeğer jüri üyeleri, müvekkilimi cezalandırırsanız onun yerine onun kadar zengin olmayan birileri gelir ve sizi daha da beter soyar.”

FABL (ÖYKÜNCE) Jean de La Fontaine (okunuşu Lafonten) (d. 8 Temmuz 1621 Château-Thierry - ö. 13 Nisan 1695 Paris) Fransız şair ve yazar.

FABL (ÖYKÜNCE) Jean de La Fontaine

FABL (ÖYKÜNCE) (d. 8 Temmuz 1621 Château-Thierry - ö. 13 Nisan 1695 Paris) Fransız şair ve yazar.

FABL (ÖYKÜNCE) ABD'li James Thurber ve İngiliz George Orwell çağdaş fabl yazarlarıdır.

Türkçedeki ilk örneği Şeyhi’nin Harname‘sidir. FABL (ÖYKÜNCE) Türkçedeki ilk örneği Şeyhi’nin Harname‘sidir.

FABL (ÖYKÜNCE) Şeyhi bu eserinde sosyal eşitlik fikrini işleyerek insanlarayaptıkları iş kadar ücret talep etmelerini ve sahip oldukları değerlerin kıymetini bilmeleri tavsiyesinde bulunur.

FABL (ÖYKÜNCE)