Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması 2009-2011 BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
BOLOGNA SÜRECİ: Atatürk Üniversitesi’de Uygulaması
Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERİTESİ 10 ARALIK 2010 Bologna Süreci’nde Sosyal Boyut.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Yrd. Doç. Dr. Orhan ER Amaç ve Hedefler Yrd.Doç.Dr. Orhan ER.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DÖNEMİ BOLOGNA SÜRECİ Fahri YAVUZ Bologna Uzmanı 11 Kasım 2010 Perşembe Atatürk Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi.
YÖK Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Birimi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 2 Ekim 2009

Yükseköğretimde Uluslararası Yönelimler  Küreselleşen ekonomilerde yükseköğretimin önemi artıyor.  Eğitim ve iş dünyası ilişkisi güçleniyor.  Rekabet, eğitimin kalite sürecini özendiriyor.  Yeni teknolojiler, eğitim ve araştırma materyallerini değiştiriyor.  Esnek öğrenme yöntemleri ve yaşam boyu öğrenmenin önemi artıyor.  Öğrenci/Mezun/Öğretim üyesi Hareketliliği/Dolaşımı kaçınılmaz artış gösteriyor.  Edinilen derecelerin şeffaf ve başka ülkelerde anlaşılır olması önem kazanıyor.  Uluslararası boyut giderek artıyor.  Kültürlerarası Diyalogun gençler arasında yaygınlaştırılması daha barışçı bir dünya için giderek önem kazanıyor.

Devam…  Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu, UNESCO, OECD gibi uluslararası kuruluş yükseköğretime dair çalışmalar başlatmışlardır.  Avrupa Komisyonunca desteklenen Erasmus vb. programlarla öğrenci/öğretim elemanı ve personel hareketliliği başarılı bir şekilde uygulanması konmuştur.  Avrupa Düzeyinde 29 Ülkenin Eğitim Bakanları tarafından 19 Haziran 1999 tarihinde Bologna Deklarasyonu başlatılmış, günümüzde 46 ülkenin dahil olduğu bir yükseköğretim yapılanması reformu niteliği kazanmıştır.  A.B.D ve Japonya ile rekabet için Üye ülkelerin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarına uygun Avrupa Yükseköğretim Alanı’nı oluşturmak hedefiyle başlayan Bologna Süreci artık küresel boyut kazanmıştır.  A.B.D, Uzak Doğu, Avustralya, Güney Amerika, gibi bölgeler Bologna sürecini takip etmekte ve referans olarak kullanmaya başlamışlardır.

Bologna Sürecinin Temel Hedefleri  Yükseköğretim sistemlerini birbiri ile uyumlu, kolay anlaşılır ve ulusal ve uluslararası bir çerçevede tanınır duruma getirmek  Yükseköğretim kurumları arasında işbirliğini, hareketliliği ve mezunların istihdam edilebilirliğini arttırmak

Türk Yükseköğretimi ile Bologna Süreci’nin Ortak Hedefleri  Uluslararası rekabette yer almak  Eğitim-öğretim kalitesini ve şeffaflığını arttırmak  Öğrenci merkezli uygulamaların ve ders programlarını oluşturmak  İstihdam edilebilirliği arttırmak  Derece ve diplomaların tanınırlığını arttırmak  Hareketliliği özendirmek, kalitesini yükseltmek  Yükseköğretimimizi kalite ve yeterlilikler çerçevesinde yeniden yapılandırılmak  Küreselleşen dünyada öğrencilerin, öğretim elemanlarının, bilim adamlarının, mezunların dolaşımını/hareketliliğini kolaylaştırmak

Yükseköğretimimizde Yeniden Yapılanma Çalışmaları tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile Yükseköğretim kurumlarında BEK’ler kuruldu. Yükseköğretim kurumlarının, Bologna Süreci esasları doğrultusunda yeniden yapılandırılmasını ve sürdürülebilir gelişmesini yönlendirmek üzere her yükseköğretim kurumunda bir “Bologna Eşgüdüm Komisyonu-BEK” oluşturuldu.

BEK’lerin Kurulması Madde 4- BEK, her üniversitede rektörün görevlendireceği aşağıdaki daimi üyelerden oluşur:  Eğitim ve/veya Uluslararası İlişkilerden Sorumlu Rektör Yardımcısı/ları  ADEK Başkanı  Bologna Uzmanı (var ise)  AKTS/DE ve Erasmus Koordinatörü/leri  Öğrenci İşleri Daire Başkanı  Öğrenci Konseyi Başkanı  Rektörün uygun gördüğü diğer üyeler

BEK’lerin Çalışması  BEK, Başkanın çağrısı üzerine toplanır.  Her akademik yarıyılda en az bir değerlendirme toplantısı yapar.  Gerektiğinde üniversite birimleri düzeyinde alt çalışma grupları oluşturabilir.

BEK’lerin Görevleri  Bologna sürecinin faaliyet alanlarına giren ve YÖK tarafından çerçevesi belirlenmiş olan konularda kurumun “Yıllık Eylem Planı”nı hazırlamak, uygulanmasını sağlamak; “Kurum Raporu”nu hazırlanacak yıllık ulusal rapora veri oluşturmak üzere, her yılın en geç Mayıs ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kurulu’na göndermek.  Bologna Süreci’nin ana çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara ilgili mevzuat ve uygulama konularında sistematik olarak hizmet içi eğitim seminerlerinin düzenlenmesini sağlamak. Kurum ve birimlerin akademik kurullarında Bologna Süreci uygulamalarının yerleşmesi için gerekli önlemler almak.  Yapılan çalışmaları değerlendirip yeni dönem uygulamaları için strateji belirlemek.  Bologna Süreci’yle ilgili, Yükseköğretim Kurulu’nun, Avrupa Yükseköğretim Alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların (EUA, ENQA, ESU, EURASHE gibi) etkinliklerini izlemek, katılmak ve bu doğrultuda kurum içi hazırlıklara öncülük etmek.

BEK’ler neler yaptı?  Her yükseköğretim kurumunda kuruldu.  Yıllık eylem planlarını hazırladı?  Düzenli toplantılar yaptı?  Kurumda hizmet içi eğitim sağladı?  Alt Komiteler oluşturdu?  BEK Raporunu hazırlayıp Mayıs sonunda YÖK’e ulaştırdı.

11 BEK Rapor Formu  BEK Rapor Formu, YÖK tarafından hazırlanarak tüm yükseköğretim kurumlarına iletildi.  E-posta ile ve resmi yazıyla, imzalı olarak gönderilmesi istendi. Amacı:  Yükseköğretim kurumlarının mevcut durumlarını ortak ve karşılaştırmalı olarak tespit etmek  Yükseköğretim kurumlarının reformlarını yoğunlaştıracakları alanlar konusunda farkındalık oluşturmak, rehberlik etmek, teşvik etmek  Türk yükseköğretim stratejilerine rehberlik edecek verileri elde etmek  Elde edilen verilerle Ulusal Raporumuzu reel verilere dayandırarak hazırlamak

12 Rapor Formatı BEK Raporları formatı doldurma ve değerlendirme aşamalarının işlevsel olması dikkate alınarak hazırlandı. Bölümleri: Kapak sayfası ve açıklamalar A- Öğrenci ve Öğretim Elemanı Sayıları B- Araştırma C- İstihdam Edilebilirlik D- Kalite Güvencesi E- Diploma Eki ve Kredi Sistemleri F- Yaşam Boyu Öğrenme G- Ortak Dereceler H- Hareketliliğin Özendirilmesi J- Bologna Sürecinde Öğrenciler ve Sosyal Boyut Cevaplayıcı Görüşler

13 Raporların Değerlendirme Aşaması  Yükseköğretim kurumlarımızdan gelen ve yaklaşık 600 değişkenden oluşan raporların değerlendirmesi tamamlanmıştır.  Aralık ayı başında BEK Başkanlarıyla yapılacak bir toplantıyla paylaşılacaktır.

14 Raporlarda Karşılaşılan Sorunlar  Raporun Formatında değişiklik yapıldığı  Sorularda kısaltmalar, eklemeler, yer değiştirmeler yapıldığı  Atlama sorularına da cevap verildiği  Açık uçlu sorularda tutarsız cevaplar verildiği (eylem planınız var mı? -evet; açıklayınız: boş)  Kavramsal hatalar yapıldığı (örn. AKTS etiketi, öğrenme çıktısı)  Birbiriyle çelişen cevaplar olduğu  Abartılı verilere yer verildiği görüldü.

Neler Yapılmalı? Bir Örnek…  Her yükseköğretim kurumunda kuruldu.  Yıllık eylem planlarını hazırladı?  Düzenli toplantılar yaptı?  Kurumda hizmet içi eğitim sağladı?  Alt Komiteler oluşturdu?  BEK Raporunu hazırlayıp Mayıs sonunda YÖK’e ulaştırdı.

16 İletişim: YÖK, AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi