Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Advertisements

Zorbalığın Yeni Türü: Siber Zorbalık
Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
İLKÖĞRETİMDE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
OKULDA ŞİDDET VE ALINABİLECEK TEDBİRLER
PRESENTATİON TECHNİQUES Issen A. jehad ILT- 4
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
OKUL ZORBALIĞI.
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
KONU : ÖĞRENCİLER ARASI ARTAN ŞİDDET EĞİLİMİ
İçindekiler Zorbalığın Tanımı
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ŞİDDET nedir?.
AKRAN ZORBALIĞI.
OKULDA ŞİDDET VE ALINABİLECEK TEDBİRLER
AİLE İÇİ ŞİDDET Ocak 2015.
Birbirimizi Kötüleme Hakkında Gerçekten bazı adi kelimeler var
OKUL ZORBALIĞI.
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
AKRAN ZORBALIĞI Meltem ÖZDEMİR.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
EL ELE MUTLU BİR GELECEK İÇİN; ŞİDDETE HAYIR
ÖFKEMİ UYGUN YOLLARLA NASIL İFADE EDEBİLİRİM?
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ZORBALIK.
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
Siber Zorbalık.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
GÜVENLİ OKUL.
OKULDA ŞİDDET VE ALINABİLECEK TEDBİRLER
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ŞİDDETİ TANIMA MEB HİZMET-İÇİ EĞİTİM 2007.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
ŞAİR BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR İLKOKULU-REHBERLİK SERVİSİ
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZORBALIK VE ZORBALIKLA MÜCADELE
SİBER ZORBALIK.
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
AKRAN ZORBALIĞI ve ZORBALIKLA BAŞ ETME
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
Çocuklarımızı internette ne gibi tehditler bekliyor?
ZORBALIK VE OKULLARDA ŞİDDET
AKRAN ZORBALIĞI.
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
ZORBALIK VE OKULLARDA ŞİDDET
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
Zorbalık Nedir? Bir kişinin, kendisinden daha güçlü bir ya da daha fazla kişi tarafından, kasıtlı olarak, sürekli biçimde olumsuz eylemlere maruz bırakılmasıdır.
Sınıf yönetimi ve disiplin
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUN SOSYAL DÜNYASI
Zeka geriliği VE ÇOCUK VE ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

Okullarımızda Yaygın Bir Sorun: AKRAN ZORBALIĞI

GİRİŞ Zorbalık olgusu belkide insanlık tarihi kadar eskidir. Zorbalık pek çok yerde görülebilir. Örneğin: hapishanelerde, yatılı okullarda, işyerlerinde vb. 1970’li yıllar Dan Olweus tarafından kavramın ortaya atılması (mobbing) İskandinav ülkelerinde araştırmalar 1980’li yıllar kavramın netleştirilmesi ve sıklık oranlarının saptanması. 1990’lı yıllar AB ülkeleri ve diğer gelişmiş ülkelerde önleme stratejilerinin geliştirilmesi. 2000’li yıllarda Ülkemizdeki durum

Tanım Akran zorbalığı, bir ya da birden çok öğrencinin kendilerinden daha güçsüz öğrencileri kasıtlı ve sürekli olarak rahatsız etmesiyle sonuçlanan ve kurbanın kendisini koruyamayacak durumda olduğu bir saldırganlık türüdür.

Bir söz ya da eylemin zorbalık olarak adlandırılabilmesi için; Taraflar arasında eşit olmayan güç dengesinin olması, Süreklilik özelliği taşıması, Kasıtlı yapılıyor olması, Mağdurun bu söz ve eylemlerden rahatsız olması, ancak kendini koruyamayacak durumda olması gerekir.

Saldırganlık, Şiddet ve Zorbalık Fiziksel İçerikli Zorbalık

Zorbalık Çeşitleri

Fiziksel Zorbalık Dövme Tekme vurma Tokat atma İtme, Saç ya da kulak çekme Dürtme vb.

Sözel Zorbalık Dalga geçme, alay etme Kızdırma, korkutma Kötü isim(ler) takma Küfür etme Kurbana ya da ailesine hakaret etme Küçük düşürücü, incitici, hakaret edici sözler söyleme Zihinsel olarak geri olduğunu söyleyerek kendisini kötü hissetmesine sebep olma vb.

Dolaylı Zorbalık Kurbanı kasıtlı olarak grup dışında tutup yalnızlığa itme, Oyun veya diğer etkinliklere almama, İzole etme, yok sayma, görmezlikten gelme, Aleyhinde yalan-yanlış söylentiler çıkarma ve yayma, Dedekodu yapma, arasının diğerleriyle bozulmasına çalışma Kurban hakkında çeşitli yerlere çirkin sözler yazma vb.

Eşyalarına Zarar Verme Parasını zorla alma ya da almakla tehdit etme Eşyalarını zorla alma ya da almakla korkutma Kasıtlı olarak eşyalarına zarar verme Para ya da eşyalarını çalma

Zorbalı Olgusu Önemli Bir Konu Mudur?

EVET ÖNEMLİDİR Çünkü...

Zorbaca söz ve eylemlere karışan öğrenci oranları hiç de küçümsenemeyecek orandadır.

Örneğin Kurban Öğrenci Oranları (%) Avustralya’da 30 - 50 İtalya’da 28 - 40 İngiltere’de 04 - 36 Yunanistan’da 15 - 30 Portekiz’de 20 – 22 Kanada’da 21 ABD 10 Norveç’te 10

Ve Türkiye’de (Lise) (Karaman-Kepenekçi ve Çınkır, 2001) Sözel 44 Fiziksel 30 Duygusal 1 Cinsel 9

Zorba Öğrenci Oranları (%) İngiltere’de 20 İtalya’da 15 - 20 ABD’de 13 Norveç’te 7 Kanada’da 12 Yunanistan’da 6

Eğtim ve öğretim etkinliklerini olumsuz etkilemektedir Eğtim ve öğretim etkinliklerini olumsuz etkilemektedir. (devamsızlık, okulu sevmeme vb.)

A.B.D.’de yapılan bir araştırmada öğrencilerin yaklaşık % 7’sinin ayda en az bir kez zorba öğrenciler yüzünden okula gitmeyip evde kalmayı tercih ettikleri saptanmıştır (Banks, 1997).

Zorbalığa uğrayan öğrencilerin % 90’ının, okul notlarında bir düşüşün yaşandığı bulunmuştur. (Hazler, Hoover ve Oliver, 1992).

Zorbalık olgusunun çocuklar üzerindeki psikolojik ve sosyolojik etkileri sadece okul yıllarıyla sınırlı kalmayıp yaşamın sonraki dönemlerinde de devam etme eğilimi göstermektedir.

Zorbalığa uğrayan öğrenciler; Kaygı, kızgınlık ve çaresizlik duyguları Depresyon Okulu sevmeme, sıkça devamsızlık yapma Başarıda düşüş Okulda zorbalığın meydana geldiği yerlere gitmekten kaçınma Kendini değersiz hissetme Bazen intihara kalkışma Çocukluk yıllarında yaşanan zorbaca davranışların etkisinin bazen yetişkinlikte bile devam etmesi Genellikle grup dışına itilme, yalnız kalma.

Bu etkinin sadece kurbanların değil, aynı zamanda zorba çocukların da gelişimini olumsuz etkilediği pek çok çalışmada ortaya konmuştur.