Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Ortadoğu ve Körfez Ülkeleri I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 25-30 Nisan 2011 28 Nisan 2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü
Advertisements

SUUDİ ARABİSTAN T.C. Riyad Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
MAKEDONYA T.C. Üsküp Büyükelçiliği-Ticaret Müşavirliği
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
Charts Other colours IRAK / KUZEY IRAK DOĞAL GAZ POTANSİYELİ.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
9. YILINDA KOMŞU ve ÇEVRE ÜLKELER STRATEJİSİ
Türkiye’nin Ekonomik Güvenliği: Fırsatlar ve Tehditler
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ
Company Logo. LOGO TÜRKİYE’NİN BÖLGESEL EKONOMİK ENTEGRASYON ARAYIŞLARI ÖZDEMİR AKBAL.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 28 Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ YÖNETİMİ DIŞ TİCARETTE BAŞLICA RİSKLER 1. ALICI RİSKİ: Mal bedelini kasıtlı olarak ödemez, ödeme güçlüğüne düşebilir,
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
 Proje ve Kümelenmeyi esas alan, İşbirliği Kuruluşlarını ön plana çıkararak bürokrasiyi azaltan Yeni Nesil Destek Modelimizin, kurulacak ticaret merkezleri.
DIŞ TİCARET’İN TANIMI DIŞ Ticaret Nedir ?
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
AMBARGO Gerekçeleri ve Neticeleri.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Afrika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
Mart Ayı İhracat Verileri Basın Bülteni Sunumu 1 Nisan 2015.
TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ İHRACATÇI EĞİLİM ANKETİ 3. DÖNEM ARAŞTIRMA SONUÇLARI (Temmuz- Eylül 2009 Gerçekleşmeleri Ekim-Aralık 2009 Beklentileri) Kasım,
YURTDIŞI MÜTEAHHİTLİK VE TEKNİK MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
 Genel Olarak Dış Ticaret  İhracatın İthalatı Karşılama Oranı.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
Heyet İstatistikleri İran Yabancı firma ile İkili iş görüşmesi gerçekleştirildi. Firma İran ile görüşmelere devam etmektedir. Firma İran’a ihracat gerçekleştirdi.
DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
TÜRKİYE-AB GÜMRÜK BİRLİĞİNİN GÜNCELLENMESİ
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
KÖRFEZ/ORTADOĞU ÜLKELERİNE İHRACATIMIZ VE BÖLGEMİZDEKİ GELİŞMELER
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Ortadoğu ve Körfez Ülkeleri I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011.
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Ortadoğu ve Körfez Ülkeleri I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi

 Bölgenin potansiyeli en yüksek pazarı Irak’dır. İkinci önemli pazar olarak BAE görülmektedir.  Türkiye Bölgede Irak’ta çimento ve toprak ürünleri, demir ve demir dışı metaller, BAE’nde demir ve demir dışı metaller ile çelikte, Suudi Arabistan’da demir ve demir dışı metallerde, Suriye’de çimento ve toprak ürünleri, demir ve demir dışı metallerde güçlü konumdadır.  Müteahhitlik yatırımları açısından Irak, Suudi Arabistan ve Katar Türkiye için potansiyel vaadetmektedir. Fırsatlar 2011 Nisan 2

 Bölgede siyasi ve ekonomik risk faktörü yüksek ülkeler sırasıyla Suriye, Yemen ve Bahreyn’dir. Siyasi ve ekonomik riski en düşük ülkeler Katar ve BAE’dir.  Bölgenin lojistik imkanların en iyi durumdaki ülkeleri sırasıyla BAE, Suudi Arabistan ve Kuveyt’tir. Bu alanda en kötü durumdaki ülkeler Bahreyn ve Irak’tır.  Yetişmiş insan gücü İsrail, İran ve BAE’de en iyi durumdayken, Irak ve Yemen’de en zayıf durumdadır.  Türkiye’nin tanıtımı ve imajı Suriye, İran ve Irak’ta en iyi durumdayken, Yemen’de en zayıf durumdadır. Sorunlar-I 2011 Nisan 3

 Türk iş dünyası en çok Irak ve İran’a nüfuz etmişken, en az ilişkide bulunulan ülkeler Yemen ve Suudi Arabistan’dır.  İş kurma, yabancı yatırımlar, vergiler vs. açısından bürokratik işlemlerin en kolay olduğu ülkeler Katar, Lübnan, BAE, Kuveyt ve Bahreyn iken bürokrasinin en fazla olduğu ülkeler Yemen, Irak ve Umman’dır.  En önemli pazara giriş engelleri gümrük vergileri, idari engeller ve standartlar olarak görülmektedir. Sorunlar-II 2011 Nisan 4

 Bölge için en doğru pazara giriş araçları fuarlar, ticaret heyetleri ve ofis mağaza açma olarak değerlendirilmektedir.  Türkiye için pazarda büyüme potansiyeli ve işbirliği imkanı BAE’de çimento ve toprak ürünleri, Irak’ta çimento ve toprak ürünleri, demir ve demir dışı metaller, Suudi Arabistan’da gıda, İran’da demir ve demir dışı metaller olarak görülmektedir. Bölgede enerji ve alt yapı ekipmanlarında da önemli imkanlar bulunmaktadır.  Hammadde ve girdi tedariki konusunda Filistin’de asfaltit, Bahreyn’de alüminyum ve petrol, Suriye’de fosfat ve petrol, Ürdün’de «oilshell», potasyum ve fosfat, İran’da petrol ve doğal gaz alanında imkanlar değerlendirilebilir. Öneriler 2011 Nisan 5

 Siyasi istikrarsızlık, bürokrasinin fazlalığı, petrol ve doğal gaz fiyatlarındaki oynaklıklar, bankacılık ve finans sisteminin düzgün işlememesi, Uzak Doğu ülkelerinin pazardaki güçlü rekabeti, ülkeler hakkındaki güncel verilere erişim zorluğu bölgenin en önemli sorunlarıdır.  İş alıp tamamlamayan, dürüst davranmayan bir kısım firmalar Türkiye’nin imajını çok ciddi şekilde zedelemektedir. Bu durumun önlenmesi için TİM, İhracatçı Birlikleri bir mekanizma geliştirebilir (TİM ve TMB işbirliği ile inşaat firmalarının sınıflandırılması çalışmaları yapılmaktadır).  Türk firmalarının güvenilirliği hakkında bilgi isteyen devlet makamlarına ne şekilde bilgi verilebileceğine dair bir standart uygulama oluşturulmalıdır.  Irak’ta yerel personel olarak çalıştırılabilecek, iyi eğitimli personel bulmakta zorlanılmaktadır. Belirlenecek adaylar Türkiye’ye eğitime gönderilebilir. Bu adayların eğitimine meslek kuruluşları destek verebilir. Diğer Husus ve Öneriler 2011 Nisan 6

 İhracatçı firmalarımız ülkeye gelmeden önce, aracılara başvurmak yerine Ticaret Müşavirliklerimizden, İGEME’den, TİM’den, diğer meslek kuruluşlarından sağlıklı bilgi edinmelidir.  Arap ülkelerinde yabancıların mağaza açması için yabancı ortak zorunluluğu ve kefil sisteminin olması firmalarımızın işlerini çok zorlaştırmaktadır. İkili anlaşmalara bu sistemin Türk firmalarına uygulanmaması için madde eklenebilir (ABD örneğinde olduğu gibi). Bu uygulamanın DTÖ’ye uygunluğu da örgüt nezdinde sorgulanmalıdır.  Suriye başta olmak üzere bölge ülkelerinde perakende veya toptancı alış veriş merkezleri kurulmalıdır.  Bölgede katma değeri yüksek ürünlere yönelinmelidir.  S. Arabistan başta olmak üzere vize sorunu bulunmaktadır. Diğer Husus ve Öneriler 2011 Nisan 7

 Yurt dışından gelen ticari taleplerle Türkiye’den gelen ticari taleplerin eşleşeceği ortak bir portal geliştirilebilir.  Türkiye’nin ve Türk ürünlerinin tanıtımına ve pazara girişe ilişkin çalışmalara TİM ve İhracatçı Birlikleri tarafından kaynak aktarılabilir.  Türk bankalarının Bölgedeki şubelerini artırmaları/yaygınlaştırmaları ihracatçılarımıza önemli faydalar sağlamaktadır.  Necef, Basra, Beyrut, Bağdat, Manama, Tahran, Doha, Amman, Sana’da Ticaret Merkezlerinin kurulması önerilmektedir.  Türk mallarının taklit edilmesi sorunu yaşanmaktadır. Buna hukuki bir çözüm bulunmalıdır.  Türk işçilerinin yoğun olduğu bölgelere çalışma müşaviri atanmalıdır. Diğer Husus ve Öneriler 2011 Nisan 8

 Firmalarımıza şirket kuruluşları vb. alanlarda hukuki danışmanlık sağlayacak bir yapı oluşturulmalıdır (örn: TİM veya diğer meslek kuruluşları İstanbul’da bir sistem kurabilir).  Bölge ülkelerinde işçi hakları konusunda sorunlar bulunmaktadır.  Taşıma maliyetlerini azaltacak alternatif yollar bulunmalıdır.  Siyasi belirsizlik 2011 yılında Bölgeye ihracat artışı yaşanmasını güçleştirmektedir. Mevcut durumun korunması bile başarı sayılmalıdır.  TİKA yardımlarında Türk malları tercih edilmelidir.  Bölge pazarlarına giriş için farklı teşvikler verilebilir. Sonuç ve Değerlendirmeler 2011 Nisan 9

2011 Yılı İhracat Hedef Beklentileri 2011 Nisan 10 BAE3,85 Irak8,33 Lübnan1,50 Katar0,25 Kuveyt0,50 Umman0,25 S.Arabistan2,75 Suriye1,68 İsrail2,20 Yemen0,50 İran4,67 Ürdün0,75 Filistin0,25 Bahreyn0, Yılı İhracat Hedefleri Beklentileri (Ortalama;milyar dolar)

Teşekkür Ederiz… Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri Çalışma Grubu 2011 Nisan 11