ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
(FEN VE TEKNOLOJİ – FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ- VE MATEMATİK)
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Bİlgİsayar güvenlİğİ , TELİF HAKLARI, HUKUK
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
HOŞGELDİNİZ YA/EM Doktora Öğrencileri Kolokyumu 2002.
PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
3D DEFTER VE SES.
Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
GENEL BİYOLOJİYE GİRİŞ
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
SU DEĞİRMENLERİNİN ENERJİ SANTRALİNE DÖNÜŞÜMÜ
Artırılmış Gerçeklik Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL
DERS : MATEMATİK KONU : KESİRLER Kazanım : a) Bütünün verilen kesir kadarını bulma b) Beyin Fırtınası.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
YÜZDELER YÜZDELER.
Hazırlayan Öğretmenler: Arzu ARSLAN Serap TÜRKİSTAN Süreyya ÖZCAN
GENETİK MÜHENDİSLİĞİ ve BİYOTEKNOLOJİ
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
NANOTEKNOLOJİ Nanoteknolojinin Etkilediği Alanlar Nanoteknoloji
T.C.Milli Eğitim Bakanlığı-TÜBİTAK - BİDEB YİBO Öğretmenleri (Fen Ve Teknoloji,Fizik,Kimya,Biyoloji Ve Matematik)Proje Danışmanlığı Eğitimi Çalıştayı.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
MİTOZ BÖLÜNME HAZIRLAYANIN ADI SOYADI : ALİ KESKİN SINIFI : 3.SINIF
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
KUVVETİN BÜYÜKLÜĞÜNÜN ÖLÇÜLMESİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
HAZIRLAYAN KUMRAL KERDİĞE
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ (PERİYODİK CETVEL)
MUTASYON ve MODİFİKASYON
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
Hayatın Kaynağı Su.
CÜMLENİN ÖĞELERİ /ÖZNE
İnsan Sindirim Sistemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
BİYOLOJİNİN ALT BİLİM DALLARI
Coğrafya Performans Ödevi
biyoteknoloji ve önemi
BİYOTEKNOLOJİ UYGULAMALARININ İNSAN HAYATINA ETKİLERİ
Bilim nedir? Hazırlayan= Mihriban Harmancı
Biyo-teknoloji nedir? Biyo-teknoloji uygulama alanları nelerdir? Biyo-teknoloji olumlu ve olumsuz yönleri? Biyo-teknoloji tarihçesi? Biyo-teknoloji alanında.
MODERN GENETİK UYGULAMALARI. MODERN GENETİK UYGULAMALARI.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR
BİYOTEKNOLOJİ.  Biyoteknoloji; hücre ve doku biyolojisi kültürü, moleküler biyoloji, mikrobiyoloji, genetik, fizyoloji ve biyokimya gibi do ğ a bilimlerinin.
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Sunum transkripti:

ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 TÜBİTAK-BİDEB Y.İ.B.O. ÖĞRETMENLERİ (FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ VE MATEMATİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞMA PROGRAMI ÇALIŞTAY 2009–2 23–30 HAZİRAN 2009

Proje Adı BİYOTEKNOLOJİ VE GENETİK MÜHENDİSLİĞİ İLE İLGİLİ BAZI KAVRAMLARIN ANLAŞILMA DÜZEYİ

Proje Grubu ADAPTASYON PROJE GRUBU ÜYELERİ Hacer YİĞİT Yavuz ÇİÇEK İbrahim EKER

PROJE DANIŞMANLARI Prof. Dr. Yavuz BEYATLI Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ

PROJENİN AMACI 21. yüzyılda en çok sözü edilecek ve gündelik hayatımızda en fazla karşılaşacağımız bilim alanı biyoteknoloji ve genetik mühendisliği olacaktır. Bu nedenle konuyu öğreten ve öğrenenlerin bilinçlendirilmesi, bu bilim alanı ile ilgili ve sıkça kullanılan terimleri doğru anlaması ile mümkün olacaktır.

PROJENİN AMACI Projede bu bilim dallarına ait bazı kavramların ne derecede anlaşıldığını araştırarak; toplumun bilinçlendirilmesi ve bu kavramların doğru anlaşılmasını sağlamak amaçlanmıştır.

GİRİŞ Biyoloji canlıları inceleyen bir bilim dalıdır. Günümüzde, biyoloji biliminin alt dallarından olan biyoteknoloji ve genetik mühendisliği giderek önem kazanmıştır.

GİRİŞ Yazılı - görsel basında ve eğitim programlarında bu kavramlar sıklıkla kullanılmaktadır.

Uygulamaları Arasında; İnsan sağlığına yönelik olarak proteinlerin üretilmesi Bazı hormon, antikor, vitamin ve antibiyotik üretilmesi Çok zor şartlara sahip çevrelerde (sıcak, kurak, tuzlu v.b.) yaşayan organizmaların enzimlerini ve biyomoleküllerini saflaştırarak bunların sanayide kullanılması

Yeni sebze ve meyve üretimi İnsandaki zararlı genlerin uzaklaştırılması Aşı, pestisit, tıbbi bitki üretimi bulunmaktadır

ARAŞTIRILAN KAVRAMLAR

GEN

NANOTEKNOLOJİ

DNA

KLONLAMA

KÖK HÜCRE

GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMA

MUTASYON

DOMİNANT GEN

Seçilmiş olan bu terimler hakkındaki düşünceler araştırılarak, anlama düzeylerini belirlemek üzere 30 Fen ve Teknoloji öğretmeni ile öğretmenler dışında, çeşitli eğitim düzeylerine sahip 30 kişiye bu kavramlarla ilgili sorular yöneltildi. Ankette 8 bilimsel kavram ile her kavrama ait 3 soru soruldu.

Anketimize katılanlara Kavramların tanımı, Nereden öğrenildiği, Hangi bilim alanı ile ilgili olduğu, Soruları yöneltildi.

SONUÇLAR VE TARTIŞMA

GEN Gen kavramının öğretmenlerin %93’ü tarafından doğru anlaşıldığı belirlenmiştir.

GEN Bu grafiğe göre; ankete katılanların %40’nın doğru, %40’nın ise yanlış öğrendiği ve % 20’sinin konu hakkında bilgisi olmadığı anlaşılmıştır.

NANOTEKNOLOJİ Nanoteknoloji kavramının öğretmenlerin yarısı tarafından (%50) anlaşıldığı, yarısı tarafından (%50) anlaşılmadığı veya kavram hakkında bilgisi olmadığı sonucuna varılmıştır.

NANOTEKNOLOJİ Nanoteknoloji kavramının çeşitli meslek grupları arasında %33 ‘ü tarafından anlaşıldığı %67 ‘si tarafından anlaşılmadığı sonucuna varılmıştır.

DNA DNA kavramının öğretmenlerin büyük çoğunluğu (% 97) tarafından anlaşıldığı sonucuna varılmıştır.

DNA DNA kavramının çeşitli meslek grupları arasından %43 ‘ü tarafından anlaşıldığı %57 ‘si tarafından anlaşılmadığı sonucuna varılmıştır

KLONLAMA Klonlama kavramının öğretmenlerin büyük çoğunluğu (% 93) tarafından anlaşıldığı sonucuna varılmıştır.

KLONLAMA Klonlama kavramının çeşitli meslek grupları arasından %73 ‘ü tarafından anlaşıldığı %27 ‘si tarafından anlaşılmadığı sonucuna varılmıştır.

KÖK HÜCRE Kök hücre kavramının öğretmenlerin büyük çoğunluğu (% 90) tarafından anlaşıldığı sonucuna varılmıştır.

KÖK HÜCRE Kök hücre kavramının çeşitli meslek grupları arasından %34 ‘ü tarafından anlaşıldığı %66 ‘sı tarafından anlaşılmadığı sonucuna varılmıştır.

GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMA Genetiği değiştirilmiş organizma kavramının öğretmenlerin büyük çoğunluğu (% 90) tarafından anlaşıldığı sonucuna varılmıştır.

GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMA Genetiği değiştirilmiş organizma kavramının çeşitli meslek grupları arasından %60’ı tarafından anlaşıldığı %40’ı tarafından anlaşılmadığı sonucuna varılmıştır.

MUTASYON Mutasyon kavramının öğretmenlerin tamamını tarafından(% 100) anlaşıldığı sonucuna varılmıştır.

MUTASYON Mutasyon kavramının çeşitli meslek grupları arasından %40’ı tarafından anlaşıldığı %60’ı tarafından anlaşılmadığı sonucuna varılmıştır.

DOMİNANT GEN Dominant gen kavramının öğretmenlerin tamamını tarafından(% 100) anlaşıldığı sonucuna varılmıştır.

DOMİNANT GEN Dominant gen kavramının çeşitli meslek grupları arasından %67’si tarafından anlaşıldığı, %33’ü tarafından anlaşılmadığı sonucuna varılmıştır.

Yapılan anket sonucunda; kavramların Fen ve Teknoloji öğretmenleri tarafından doğru olarak anlaşılma düzeylerinin genel olarak %90 ile %100 arasında olduğu görüldü. Yalnızca “Nanoteknoloji” kavramının %50 oranla doğru anlaşıldığı tespit edildi.

Aynı anket, diğer meslek gruplarından kişilere uygulandığında ise kavramların doğru olarak anlaşılma düzeyinin %33 ile %73 arasında değiştiği görüldü. Her iki grupta da en az anlaşılan kavramın “Nanoteknoloji” olduğu belirlendi.

Bilinmeyen kavramların anlaşılma düzeylerinin artırılabilmesi için; erken dönemde görsel, işitsel ve diğer duyulara hitap edilecek şekilde eğitim öğretim tekniğinin kullanılması gerektiği sonucuna varıldı.

Bu çalıştayı düzenleyen Prof. Dr Bu çalıştayı düzenleyen Prof. Dr. Mehmet AY’a ve çalışma arkadaşlarına, proje çalışmalarımızda yardımlarını esirgemeyen Prof. Dr. Yavuz BEYATLI ve Prof. Dr Nusret AYYILDIZ’a teşekkür ederiz.

KAYNAKLAR 1. Demirtaş. M., (2005), 2000’li Yılların Bilimi: Biyoteknoloji, http://www.egitimportali.com/koseyazisi.php?yazi_no=181 2. Temizkan, G., (2009), Genetik Mühendisliği http://tr.wikipedia.org/wiki/Genetik_m%C3%BChendisli%C4%9Fi#Kaynak.C3.A7a 3.(http://www.fenokulu.net/portal/Sayfa.php?Git=KonuKategorileri&Sayfa=KonuBaslikListesi&baslikid=48&KonuID=236) 4. Karol, S., Suludere, Z., Ayvalı, C., (2007), Biyoloji Terimleri Sözlüğü, TDK Yayınları Ankara, Nu 699, 1067 sayfa. 5. Arons, A. (1981). Thinking, reasoning and understanding in introductory physics courses. Physics Teacher, 166-172.