CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
Advertisements

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Atatürk İlkeleri Atatürk İlkelerinin amacı
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
İNKILAP NE DEMEKTİR ?   Toplum düzenini ve yapısını daha iyi duruma getirmek için yapılan köklü değişiklik, iyileştirme, devrim, reform demektir. 
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
18.YIL TARİH KONU TEKRARI.
ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
Mustafa Kemal ATATÜRK.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
1926’ da Türk Medeni Kanunu çıkarılarak kadın-erkek eşitliği sağlandı.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ
ATATÜRK İNKILAPLARI.
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
ÇAĞDAŞ ÜNİVERSİTE YOLUNDA
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
ATATÜRK İNKILÂPLARI Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inkılâpçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti’nin çağdaş.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
Atatürk inklapları Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inklapçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti ‘ nin çagdas.
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
Öğretmenler Günü.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
ATATÜRK'ÜN YAPTIĞI YENİLİKLER
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
Çalışma soruları eğitim kültür. Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?
Çalışma soruları 4. ders. Aşağıdakilerden hangisi hukukta laikleşmenin gerekçelerinden değildir? A. Mecelle’nin yetersiz olması B. Dinsel hukukun gayrimüslimlere.
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
ATATÜRK İLKELERİ.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Harf İnkılabı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
ATATÜRK İLKELERİ.
Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Yapılan İnkılaplar
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Darülfünundan Üniversiteye
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ATATÜRK İLKELERİ
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI Türk toplumunu çağdaş medeniyet seviyesine ulaştırmayı isteyen Atatürk, bu amacını gerçekleştirmek için ülkede köklü inkılâp hareketlerine girişti. Eğimin önemini 1924 yılında Samsun’da öğretmenlere hitaben yaptığı bir konuşmasında : “Eğitimdir ki, bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır, ya da bir milleti esaret ve sefalete terk eder” sözleri ile belirten Atatürk, eğitimin temel amacını da Türkiye’nin milli varlığının geleceğinin korunması olarak değerlendirmiştir.

Eğitim Alanındaki İnkılapların Amaçları Eğitimde birliği sağlamak. Laik ve çağdaş eğitime geçmek. Ulusal eğitimin temellerini atmak. Eğitimde cinsiyet ayrımına son vererek , kız ve erkek çocuklar arasında fırsat eşitliği sağlamak.

(Öğretim Birliği Yasası ) Tevhid-i Tedrisat Kanunu - 3 Mart 1924 (Öğretim Birliği Yasası ) Tüm eğitim kurumları, Maarif Vekâletine (MEB) bağlandı. Çok başlı eğitimin sonu. Lâik eğitime geçildi. Dış politikada yabancı okullar sorunu başladı. Bu kanuna dayanılarak 11 Mart 1924’de medreseler kapatıldı .

MAARİF TEŞKİLATI HAKKINDA KANUN (22 Mart 1926). Bu kanunla ilk Öğretim ve Orta Öğretim programları yeniden düzenlendi. İlk Öğretim ve Orta Öğretimde izlenecek ders programları ve okutulacak kitaplar belirlendi.

HARF İNKILABI

LATİN ALFABESİNİN KABULÜ (1 Kasım 1928) Amaçlar: Okuma- yazmayı kolaylaştırmak. Bilimsel gelişmelerin daha yakından izlenebilmesini sağlamak Ümmet toplumundan, ulus toplumuna geçişi hızlandırmak Batı dünyası ile yakınlaşmak

MİLLET MEKTEPLERİNİN AÇILMASI (1 Ocak1929)

TÜRK TARİH KURUMUNUN KURULMASI (12 Nisan1931) Amaçlar: Anadolu tarihinin eski dönemlerini araştırmak. Türklerin dünya tarihine olan katkılarını ortaya çıkarmak. Ulusal kültürün temellerini atmak . Türk tarihini asılsız ve zararlı tarih tezlerinden kurtarmak. Türk tarihini hanedancı ve ümmetçi tarih anlayışından arındırarak bilimsel tarih çalışmalarını başlatmak.

TÜRK DİL KURUMU’NUN KURULMASI (12Temmuz1932) Amaçlar: • Türkçeyi, yabancı diller boyunduruğundan kurtarmak. •Aydın dili ile halk dili arasındaki farkı ortadan kaldırmak. Türkçenin kendi öz güzelliğini ortaya koymak amacıyla Türkçenin en eski kaynakları üzerinde incelemeler yapmak. Ülke içinde dil birliği sağlayarak ulusal kültürü güçlendirmek. Türk dilini bir bilim dili haline getirmek.

Eğitim Alanında Diğer Yenilikler: 1924’de Sanayi-i Nefise Mektebi (Güzel Sanatlar Akademisi) bir fakülte olarak açıldı.

1925’de Türkiye’nin ilk yüksek okulu olan Ankara Hukuk Mektebi açıldı.

1933’de Üniversite Reformu yapılarak Darü’l Fünun kapatıldı ve yerine İstanbul Üniversitesi açıldı.

1933’de Ankara’da Dil Tarih Coğrafya Fakültesi açıldı