İletişimde Süreç Yaklaşımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

MERHABA.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Şekil: Temel İletişim Süreci
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
Kitle İletişim Araçları
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
İletişim Süreci ve Türleri
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Sözel İletişim.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İletişim.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
İLETİŞİM SÜRECİ, ÖĞELERİ VE İLETİŞİM ARAÇLARI
İLETİŞİM Özcan PALAVAN.
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İKNA SÜRECİ.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İletişimde Süreç Yaklaşımı Türk Tabipleri Birliği Genel Pratisyenlik Enstitüsü İletişim Kursu

Amaç öğrenim hedefleri AMAÇ: Bu bölümün sonunda katılımcılar, iletişimin önemi ve temel öğeleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır. ÖĞRENİM HEDEFLERİ:Bölüm sonunda katılımcılar; İletişimin tanımını yapabilecek İletişimin önemini açıklayabilecek, İletişimin temel öğelerinin ( kaynak, ileti, kanal, alıcı, geribildirim ) özelliklerini açıklayabileceklerdir.

Tanımlar İletişim; bilgi üretme,aktarma ve anlamlandırma sürecidir. Üstün Dökmen İletişim, katılanların, bilgi-sembol üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlamaya yorumlamaya çalıştıkları bir süreçtir. Tubbs ve Moos1974 İletişim öğrenilebilir,geliştirilebilir bir yetidir

Tanımlar (2) ‘ Düşünce ve görüşlerin sözlü olarak karşılıklı alışverişi’ ( HOBEL ) ‘ Bizim başkalarını, başkalarının da bizi anlamalarına yarayan bir süreç’ ( ANDERSEN ) ‘ Karşılıklı anlayışa ulaşmak amacıyla bilginin katılımcılar tarafından paylaşıldığı yakınlaşma süreci’ ( KINCAID ) Bir eğitmen açısından ise, iletişim, ‘ Davranış değişikliği oluşturmak üzere düşünce, duygu, tutum ve becerilerin paylaşılması’ olarak tanımlanabilir

Ne kadar bilirsen bil söylediklerin karşıdakinin anlayabildiği kadardır Mevlana

İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Çevre şartları Kişinin o anki ruhsal durumu Karşınızdaki kişiyle önceki deneyimleriniz,tanışıklığınız,onun o anki ruhsal hali,kişiliği Düşünce ve inanç sisteminiz,sizin ve onun Aile ve toplumda öğrenilmiş iletişim yönteminiz

İletişimin temel ögeleri Kaynak Kodlama İleti(mesaj) Kanal Alıcı Çözümleme Geribildirim

Shannon Weaver Modeli algılama Duygu / Anlaşılan duygu / düşünce Gönderici (kaynak) Alıcı (hedef) Duygu / Düşünce algılama ve kod çözme Anlaşılan duygu / düşünce kodlama Mesaj Geribildirim Gürültü Ortam

Mesaj alışverişi 1- Mesajın kodlanması (bilginin anlamlı işaretlere, sembollere dönüştürülmesi) 2- İşaretler kullanılarak gönderilmesi 3- Gürültü etkilerine maruz kalması 4- Gönderilen işaretlerin alınması 5- Alınan işaretlerin çözümlenmesi (dekode edilerek yeniden anlam kazanması) 6- Geribildirim (aynı basamakların karşı yönde gerçekleşmesi)

Kaynak İletişim sürecini başlatan, iletilerini simgeler aracılığıyla alıcıya gönderen kişi ya da örgüt.   İleti(mesaj) Düşünce ya da duygunun kaynak tarafından kodlanmış biçimi; bir şeyi aktarmayı, iletmeyi isteyen kaynağın ürettiği sözel, görsel ve görsel - işitsel simgelerden oluşan üründür. İçerik ve biçim (yapı) iletinin farklı boyutlarıdır.

Kanal İletişimin gerçekleşmesi mesajın gönderilmesine ve alıcılar tarafından alınmasına bağlıdır. Kanal; ışık dalgaları, radyo dalgaları, ses dalgaları, telefon kabloları, internet gibi mesajı taşıyan aracı ortamdır.

Alıcı İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesajın hedefi olan kişi, grup ya da örgüt İletişimin olabilmesi için iletinin alıcı tarafından algılanması gerekir. Zeka, yaş, eğitim, sosyokültürel ve fiziksel çevre, yaşam deneyimleri bireyin algılama biçimini etkiler.

Geribildirim ( Feedback, dönüt, geri besleme ) Alıcının, kaynağın mesajına verdiği yanıttır. Kaynak, alıcısına gönderdiği mesajların alınıp alınmadığını; alındıysa anlaşılıp anlaşılmadığını; ya da nasıl anlaşıldığını alıcının tepkilerinden anlayacaktır. Kaynak, kendisine ulaşan yanıtı değerlendirerek, mesajı yeniden düzenler ve iletir. Geribildirim sürecinde kaynak ile alıcı yer değiştirerek, alıcı kaynak, kaynak da alıcı konumuna geçer.

Gürültü Bilgi kaynağından yola çıkan mesaj ile hedefe ulaşan işaretler arasında fark var ise bu farkı yaratan faktörlere gürültü denir. Gürültü mesajın iletişim kanalında bozulmasına yol açan dış etkenlerdir.

Kodlama ve Çözümleme Kaynağın iletmek istediği şeyi / meramını / duygu ve düşüncelerini anlamlı sembollere, işaretlere (mesaja) dönüştürmesi ve alıcının bu sembolleri, işaretlerin kodunu çözerek anlamlandırması Kaynağın kodlaması ve alıcının çözümlemesi kendi kişisel ve kültürel çerçeveleri ile biçimlenir. Kaynak ve alıcı birbirine uygun kodlama sistemleri kullandığında anlam aslına uygun olarak iletilir