TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 GÜZ DÖNEMİ FINAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Hüseyin Köle Rıdvan Gedik B. Şiyar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
‘’Önderliğinin bilincinde olan kuruluş’’
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Taşınanların hangisi daha ağır?
Sistem Tasarım 2 Fiyatlandırmaya Bağlı Talep Tahmin Analizi
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Erp. Otomatik Uyarı Sistemi Stok Yönetimi Satın AlmaTekstil Üretim Finans & Muhasebe SatışBakım PlanlamaÜretim KaliteMühendislik IKBilgi.
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 4. Ders Modelleme yaklaşımları
ETKİN TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SUN GRUBU UYGULAMALARİ
DEPO VE ANTREPO TERMİNOLOJİSİ
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
Öğr. Gör. Aynur Arslan BURŞUK
Sistem Tasarım 2 Fiyatlandırmaya Bağlı Talep Tahmin Analizi Grup: BigM Proje Danışmanları M. Gökhan ATALIK Çağlar GÜVEN Serhat BAŞKAYA Serhan DURAN Koray.
Sistem Tasarım 2 Fiyatlandırmaya Bağlı Talep Tahmin Analizi Grup: BigM Proje Danışmanları M. Gökhan ATALIK Çağlar GÜVEN Serhat BAŞKAYA Serhan DURAN Koray.
KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM İŞLEVİ VE YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ
FİNAL SINAVI İÇİN TEKRAR
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
KOBİLERE ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİNİ TANITIM PROJESİ
TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 BAHAR DÖNEMİ FİNAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Rıdvan Gedik Tolga Gültekin Güzey.
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
(3tane A Parçası , 2 tane B Parçası, 1 Tane C Parçası)
8 – 1 Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall. Yalın Üretim 8 For Operations Management, 9e by Krajewski/Ritzman/Malhotra.
Lineer Programlama: Model Formulasyonu ve Grafik Çözümü
Yardımcı Tesis Doğru Çevreyi Yaratma.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
YALIN SİSTEMLER. YALIN SİSTEMLER - YALIN SİSTEM YAKLAŞIMINI KULLANARAK SÜREKLİ İYİLEŞTİRME - YALIN SİSTEMLERDE TEDARİK ZİNCİRİ KONULARI - YALIN SİSTEMLERDE.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Stok Yönetimi Planlı Sonradan Siparişli EOQ veya

Economic Order Quantity Ekonomik Sipariş Miktarı
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ 2009 Prof.Dr. Şakir ESNAF İ.Ü.MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AVCILAR İSTANBUL.
TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 BAHAR DÖNEMİ FİNAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Rıdvan Gedik Tolga Gültekin Güzey.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Alacak ve Stok Yönetimi
Stok Politikasına Göre Üretim Sistemleri
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ 10 Nisan ÜRETİM KONUSUNDA TUTKULUYUZ (10 Nisan 2015) 2 MODERN ENDÜSTRİYEL ÜRETİM Endüstriyel sektördeki üretim tesisleri,
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
İyi bir akla sahip olmak yeterli değildir
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
shoe quality and testing standard AYAKKABI KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Yazar : MUAZ MESUD ERTÜRK Tarih :
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ BİTİRME ÇALIŞMASI
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NX SIEMENS NX CAD DÖKÜMAN 2019.
Sunum transkripti:

TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 GÜZ DÖNEMİ FINAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Hüseyin Köle Rıdvan Gedik B. Şiyar Laçin Tolga Gültekin Güzey Kıral Akademik Danışmanlar Şirket Danışmanı Sinan Kayalıgil Orçun Koçak Esra Karasakal

SUNUM İÇERİĞİ Firma Tanıtımı Gövde 1 Montaj Hattı ve Sistemin Tanımı Problem Tanımı Sistem Tasarımı Proje Amaçları Performans Ölçüleri Olası Proje Çıktıları ve Sonuçları Proje Planı

TÜRK TRAKTÖR Türk otomotiv sektörünün ilk üretici firması (1954 ) % 37.5 Koç - % 37.5 Case New Holland Ürün: Traktör % 40 yurtiçi, % 0.4 dünya pazar oranı 35000 traktör ve 25000 yıllık motor kapasitesi

Bilgi ve Değer Akışı Üretim Planlama D. Üretim Takip Tedarik Z.D Aylık MOP & Parça Talepleri CNH-Trakmak Sipariş Üretim Takip Günlük Plan İç Lojistik Tedarik Z.D Gövde -1 Günlük Plan Tedarikçi Tedarik Sıklığı & Parti Tesellüm Paletleme Geçici Stok Alanı Kalite Kontrol Depo Kabul Alanı Depo Malzeme Akışı Bilgi Akışı

GÖVDE-1 MONTAJ HATTI

Gövde-1 Montaj Hattı Transmisyon komplesi ile motor komplesinin hattın başında montaj edilmesi Traktör ana parçaları ve boya öncesi takılması gereken parçaların montajı

“ Gövde-1 hat besleme sisteminin etkin şekilde çalışamaması ” Problem Tanımı “ Gövde-1 hat besleme sisteminin etkin şekilde çalışamaması ”

Sistem Tasarımı Proje Amaçları Gövde-1 parça besleme sisteminin bütünsel bir süreç olarak iyileştirilmesi Esnek ve diğer montaj hatlarına da uyarlanabilir bir sistem tasarlamak

Hat Yanı Süpermarket Rafları POA ve POC Palet çeşitleri Shuttle (Otomatik Depolama) Hat Yanı Süpermarket Rafları

DEPO PALET

SUBASSEMBLY TABLES AND STOCK AREA NEAR LINE KARDEX WAREHOUSE WAREHOUSE 1000 500 250 EPA 2000 X TEMPORARY STORAGE AREA WEIGHING AREA X Y STOCK AREA NEAR LINE 500 EPA 2000 1000 250 Z STOCK AREA NEAR LINE EPA 2000 1000 500 250 STOCK AREA NEAR LINE EPA 2000 1000 500 250 Z Y Y SUBASSEMBLY TABLES AND STOCK AREA NEAR LINE KARDEX SHELVES x Y Z X 1000 BODY-1 ASSEMBLY LINE 2000 EPA 500 1000 1000 2000 EPA 250 500 500

Palet standardizasyonu ile neyi amaçladık? Parçaların paletteki standart miktarları Aylık Üretim Planı Besleme Sıklığı

Palet Standardizasyonu Parça besleme sistemi Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri Statik kısmından kastımız demand varyoslarına ve diğer parametrelerine rağmen parça paletlerin Değişime uğramaması…

Kartex’e konan parçalar Palete konan parçalar Parça Ağırlıklar ı Parça Talebi Benzerlik Katsayıları Depodaki Envanter Bir Paletin Kaç Tane Alacağı Kartexe konulduğun daki Ağırlığı Bütün Paletlerde Kaç Tane Alacağı Depoda Kapladığı Alan Yükleme için Ortalama Birim Zaman Yükleme için Ortalama Birim Zaman Bir Periyottaki Besleme Sıklıkları Depoya Olan Zaman Yükü Shuttle’a Olan Zaman Yükü Shuttle’ı n G-1 ‘e ayırdığı süre Deponun G-1 ‘e ayırdığı süre Depo ve Shuttle için arta kalan zaman

Karar Değişkeni 1 , Eğer i parçası j paletine atanırsa Yij = 0 , Diğer

PARAMETRELER ST = Deponun G-1 için ayırdığı aylık toplam palet indirme zamanı (saat) WT = Shuttle’ın G-1 için ayırdığı aylık toplam kardex indirme zamanı (saat) ti = Paletin veya kardexin depodan birim indirme zaman (saat) kij = j paletinin i parçasından ne kadar aldığı Di = i parçasının periyotluk talebi (adet/ay) Wi = i parçasının birim ağırlığı (kg)

Her parçanın bir tip palete KISITLAR Her parçanın bir tip palete atanma kısıdı

KISITLAR Depo ve shuttle’ın Gövde-1 için ayırdığı aylık palet indirme zamanları kısıdı

KISITLAR Depo ve shuttle’ın maksimum tedarik süresi = 4 saat Hat yanındaki miktarlar en az 4 saatlik stok karşılak zorunda j= 3,4,5,6,7

Kardex kutuları için maksimum ağırlık 15 kg ı geçmemeli KISITLAR Kardex kutuları için maksimum ağırlık 15 kg ı geçmemeli

Amaç Fonksiyonu Depo ve shuttle’ın boş geçen zamanını minimize edip parçaların en küçük paletlere atanmasını sağlamak

Model Çıktı Analizi Modelin kısıtları göz önüne alarak parçaları daha küçük paletlere atanması bekleniyordu 8 aylık ortalama parça kullanım oranı göz önüne alındığında (105 traktör/ gün)   POA POC 250 KG PALET 500 KG PALET 1000 KG PALET 2000 KG PALET EPA Üretim / adet Ortalama 18 12 29 6 8 2 105 Şu anki 45 16

Farklı tempolar için model çıktıları

Palet Standardizasyonu Parça besleme sistemi Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri Statik kısmından kastımız demand varyoslarına ve diğer parametrelerine rağmen parça paletlerin Değişime uğramaması…

Simulasyon İlk Model Kardex parçaları için Kanban Sistemi (Q,r) Politikası ve Kanban Kardex parçaları için Kanban Sistemi Palet Parçaları için (Q,r) Politikası 60 parça için modellendi.(Matematiksel modelde tekrar çözüldü)

Kardex kutularında KANBAN 2 adet boş kutu Besleme sinyali

Palet Parçaları için (Q,r) Q = Paletin Aldığı Miktar r = Kritik Nokta

Çıktı Analizi Kardex kutularındaki toplam ortalama envanter miktarı Paletlerdeki toplam ortalama envanter miktarı Stoğu negatif olan parça sayısı Depo ve Shuttle utilizasyonu Depo ve Shutlle toplam parça çıkış sayısı

Alternatif Senaryolar Depo ve Shuttle’ın çıkış yapma sıklıkları (2, 4 ve 8 defa) İş takipçinin bir günde yaptığı kontrol sıklığı (2, 4 ve 8 defa)

Çıktı Analizi Model 210000 dakika ve 80000 warm up periyot için çalıştırıldığı zaman:

İkinci Model Palet Parçaları için Sıralı Besleme Sistemi Üretim planına göre 8,6,4 ve 2 saatlik parça talebini hat yanına beslemek

İkinci Model Çıktı Analizi

Teşekkürler !!!!!