3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı Teknoloji Fakültelerinin Akademik Altyapısı, Lisans ve Lisansüstü Eğitiminin Planlanması Prof. Dr. Kubilay ASLANTAŞ Afyon Kocatepe Üniversitesi Teknoloji fakültesi 3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
İÇERİK Aktif ve Pasif Lisans programları Teknoloji fakültelerinin akademik altyapılarının karşılaştırılması Bilimsel yayın ve proje bilgilerinin karşılaştırılması Lisans ve lisansüstü öğrenci sayıları Üniversiteler bazında kontenjanı dolmayan bölümler Öneriler
Küçükte olsa yanlışlıklar olabilir veya güncel olmayabilir Burada kullanılan grafikler, fakülte dekan/dekan yardımcılarının gönderdiği bilgiler ışığında hazırlanmıştır. Küçükte olsa yanlışlıklar olabilir veya güncel olmayabilir
Öğrencisi olan fakülte sayısı: 18
Hepsi Kadrolu mu??
Bilgi yok 25
Akademik yayın karşılaştırması
Tüm Teknoloji fakültelerinde yapılan SCI yayın ve atıflar
Lisans üstü program karşılaştırması
Proje Performansımız
Bilginin doğruluğu teyit edilmedi
Teknoloji Fakültelerindeki Programlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği Makine Mühendisliği Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Otomotiv Mühendisliği İmalat Mühendisliği Yazılım Mühendisliği Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği İnşaat Mühendisliği Bilgisayar Mühendisliği Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Biyomedikal Mühendisliği Tekstil Mühendisliği Bilişim Sistemleri Mühendisliği Malzeme Bilimi ve Mühendisliği 2013 verilerine göre: Kılavuzda yer alan Toplam Teknoloji Fakültesi Kontenjanı:6194 Yerleşen öğrenci sayısı: 5540 Boş kalan kontenjan: 654 Boş kontenjan oranı: % 10.5 (Genellikle MTOK) Tüm Mühendislik dallarına ait toplam kontenjan: 60318
Kontenjanı En Çok Boş Kalan Bölümler İlgili Üniversitedeki Bölüm % yerleşme Oranı AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ (AFYONKARAHİSAR) Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (M.T.O.K.) 13 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) BATMAN ÜNİVERSİTESİ İmalat Mühendisliği 6 İmalat Mühendisliği (İÖ) 3 İmalat Mühendisliği (M.T.O.K.) İmalat Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS) 71 4 62 5 Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) 76 DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ (KÜTAHYA) Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği (İÖ) Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği (M.T.O.K.) 8 Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) 15 29
Kontenjanı En Çok Boş Kalan Bölümler DÜZCE ÜNİVERSİTESİ % yerleşme Oranı Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği 10 Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği (M.T.O.K.) İnşaat Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) 33 FIRAT ÜNİVERSİTESİ (ELAZIĞ) İnşaat Mühendisliği (M.T.O.K.) 26 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği 35 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (İÖ) 2 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (M.T.O.K.) Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) Otomotiv Mühendisliği (İÖ) 63 Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) 41 Yazılım Mühendisliği (İngilizce) (UOLP-Sam Houston State) (Ücretli) 95 GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) 62 KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İmalat Mühendisliği (İÖ) 28 İmalat Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) 47
Kontenjanı En Çok Boş Kalan Bölümler MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) % yerleşme Oranı Tekstil Mühendisliği (M.T.O.K.) 13 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ (DENİZLİ) Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (İÖ) 38 Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (M.T.O.K.) Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) SAKARYA ÜNİVERSİTESİ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (M.T.O.K.) 50 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ (ISPARTA) İmalat Mühendisliği (İÖ) 71 İmalat Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) 57 İnşaat Mühendisliği (M.T.O.K.) (İÖ) 31
Bazı Öneriler
Lisans Düzeyinde Neler Yapılabilir? Yeni bölüm açılması için yapılan başvurularda çevre üniversitelerin bölümleri ve ilin sanayi düzeyi kesinlikle dikkate alınmalı. YÖK nezdinde fakültelerin görüşü alınmadan kesinlikle kontenjan artışı yapılmamalıdır. Büyük şehirlerin dışında bazı bölümlerin (İmalat, ağaç işleri, inşaat, malzeme bilimi, metalurji malzeme )açılmasına izin verilmemelidir Yerleştirme oranlarının düşük olduğu bölümler için farklı bir MTOK oranı (%10-20) uygulanabilir
Lisans Düzeyinde Neler Yapılabilir? Önümüzdeki yıllar itibariyle MTOK kontenjanı kaldırılabilir. Henüz bölüm açmamış/öğrenci almamış fakültelerdeki öğretim üyeleri kesinlikle mühendisliğe kaydırılmalı. Aynı bölümler için ders programı bazında bir birliktelik sağlanabilir (seçmeli dersler hariç). İsteğe bağlı yabancı dili hazırlık sınıfı oluşturulabilir (Afyon Kocatepe Uyguluyor) İşyeri ve staj için öğrenci kabul eden firmalara bazı vergi muafiyetleri getirilebilir
Lisansüstü Düzeyinde Lisans üstü eğitimi olmayan fakülteler kesinlikle mühendislikle sıkı bir bağ içinde olup, asistanların eğitimlerini buralarda veya yakın çevre üniversitelerde yapmaları teşvik edilmeli Ortak lisans üstü programlar kurulabilir. Özellikle büyük şehirlerde doktora derecesine sahip akademik personel diğer üniversitelere yönlendirilebilir Farklı fakültelerle ortak tez danışmanlığı ve TİK üyeliği teşvik edilmeli Yapılan yayınlara atıf yapma konusunda pozitif ayrımcılık yapılabilir
Ve son olarak Afyon Kocatepe Üniversite Teknoloji Fakültesi
2010 yılında 3 bölüm ile eğitim öğretime başladı Şu an toplam 5 bölümde öğrencimiz var (Makine, Metalurji-Malzeme, Otomotiv, Elektrik-Elektronik ve Mekatronik) Toplam öğrenci sayımız 960 16 Eylül 2013 tarihi itibariyle 32 öğrencimizin işyeri eğitimini başlattık. Ders müfredatımızda işyeri ve staj için 15 er AKTS ayırdık. İşyeri eğitimi için öğretim elemanlarına 0+2 ders yükü getirdik 6. ve 7. dönemde aynı dersleri açıyoruz ve iki dönemde de işyeri eğitimine öğrenci gönderiyoruz.
Alttan dersi olan öğrencilerimizi veya 1 Alttan dersi olan öğrencilerimizi veya 1.75 barajını geçemeyen öğrencimizi işyeri eğitimine göndermedik Öğrencilerimizin aldığı seçmeli dersler, toplam ders saatine oranla %25civarında. Bu yıla kadar 4 öğrenci farabi programından faydalandı. Yeni kayıtlarla birlikte 20 ye yakın yabancı öğrencimiz var Yatay geçiş kapsamında bazı öğrencilerimiz mühendislik fakültelerine geçiş yaptı. Hali hazırda tüm yönerge ve ders müfredatımız ile ilgili formlara www.teknoloji.aku.edu.tr adresinden ulaşılabilir
Katılımınız ve Sabrınız İçin Teşekkürler