2. Hava Hazırlayıcılar FRL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LPG SİSTEMİNE AİT PARÇALARIN ARAÇ ÜZERİNDEKİ YERLERİ
Advertisements

ALEVSIZDIRMAZLIK TESTİ
Su Arıtma ve Canlandırma Sistemi
TÜM DÜNYADA TANIŞMAK VE GÖRÜŞMEK ÜZERE…
Karışım önleme sistemi
MACO ÇİFT AÇILIM ÇİFT AÇILIMI OLUŞTURAN ELEMANLAR MAKAS KÖŞE
TEMEL ELEKTRONİK EĞİTİMİ
SÜT SAĞIM EKİPMANLARININ TEMİZLİĞİ
INVERTER NEDİR? NASIL ÇALIŞIR?
NEDEN İNVERTERLİ KOMPRESÖR?
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
KAÇAK AKIM KORUMA RÖLELERİ
KBRN KORUYUCU MALZEMELERİ
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
KÖSMAK MAKİNE MİKRO FOK (MİKRO FİBER OPTİK KABLO TESİS MAKİNESİ)
HAFIZALI KOLTUKLAR VE AYNALAR
DIGITAL SCROLL VE DC INVERTER KOMPRESÖRLER ARASINDAKİ FARKLAR
Tanıtım Sunumu Mayıs Biz kimiz ? 1985 yılından bu yana gıda, kimya, boya, tekstil, otomotiv ve ilaç sektörlerine yönelik, kurum ihtiyaçlarına özel.
Temel Pnömatik 4. Valfler.
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ YAPI TESİSAT BİLGİSİ.
Yağmursuyu Ağızlıkları
BASINÇ.
1. Isı alır genleşir, ısı verir büzülür
AÇIK HAVA BASINCI Ali DAĞDEVİREN
BASINCIN İLETİMİ PASCAL PRENSİBİ
SU JETİ İLE KESME Su Jeti Nedir ?
DSG.
FEN ve TEKNOLOJİ / BASINÇ
Motorların Ariza Nedenleri ve Giderilmesi
SORU.
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Elektrik Enerjisi Üretimi
BASINÇ
DİZEL MOTORLARINA GİRİŞ MOTORLARIN TANIMI VE TARİHÇESİ
ROBOT KONTROLÜ HAZIRLAYANLAR Kenan ÖZTEKTEN Sıla KARASU Arif ADALAR
PNÖMATİK KAS (FLUIDIC MUSCLE).
AMORTİSÖRLER Bir araçta,sadece yay ile donatılmış bir süspansiyon olsa,araç herhangi bir yol sarsıntısı ile karşılaşınca sürekli olarak aşağı yukarı bir.
TAN I M LAR Kap : İçine akışkan doldurmak için
Şekil 13. 8B’de verici ve alıcı ayrı, ayrı yerlerdedir
BÖLÜM-4 GENLEŞME CİHAZLARI VE BORU HATLARINDA ARIZA BULMA
BASINÇLI TÜP İLE ÇALIŞMA TALİMATI
Boru ve hortumlar.
BÖLÜM-8 HİDRONİK VE HAVA TAŞIMA SİSTEMLERİNDE ARIZA BULMA.
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
7. CNC TAKIM TEZGAHI PERİYODİK BAKIMLARI
MIG-MAG GAZALTI KAYNAK TEKNİĞİ SUNUSUNA
PRES MAKİNESİ Bir pres makinesi operatör tarafından çalıştırılmaktadır. Operatör kontrol panosu üzerindeki anahtarlı butona anahtarı takıp butonu 1 konumuna.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
GÖKHÖYÜK TARIM MESLEK LİSESİ
KARMA METAL - BASINÇLI KOMPRESÖR HAVA TANKI - basincli-kompresor-hava-tanki-imalati-fiyati
İçindekiler Giriş Semboller Devre Tanımlamaları
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
BAĞLANTI ŞEMASI DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
SICAKLIK ARTIŞINA BAĞLI OLARAK AZALAN
DÜŞÜK BASINÇLI BORU SİSTEMLERİ
BÖLÜM-3.1 KONDENSERLER.
DÜŞÜK BASINÇLI BORU SİSTEMLERİ
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
KLİMA SİSTEMLERİ 42&pt=Turgutreis+Oto+Klima+Gaz+D olum+Servisi
KOMPANZASYON.
OTOMOBİLLERDE HAVALANDIRMA SİSTEMİ
KAT ISITMASI Kat kaloriferi.
REGÜLATÖR SU ALMA YAPISI KAPAĞI TASARIMI
DÜŞÜK BASINÇLI BORU SİSTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ HAZIRLAYAN : BERAT ÖZBEY GEÇİOĞLU MAKİNA MÜHENDİSİ
Sunum transkripti:

2. Hava Hazırlayıcılar FRL Temel Pnömatik 2. Hava Hazırlayıcılar FRL

Giriş Hava sıkıştırıldığında hava içindeki sıcaklık da yükselir Hava ve içindeki su buharı yüksek sıcaklıta sıkıştırma işlemine sokulup basıncı da arttırılır Basınçlı hava ortam sıcaklığına ulaştığında içerisindeki hava buharı da yoğunlaşıp suya dönüşür Havada parçalar da olacaktır, bunlar yanmış kompresör yağlama yağını oluşturan parçalar ve tozlar kompresör tarafından içeriye çekilir Basınçlı havanın kullanılabilmesi için öncelikle soğutulup sonrasında içindeki suyun ve parçaların alınıp yağlanması gerekir

Basınç üretme yeri Hazırlama ekipmanı olmayan ya da 1 l/s den küçük olan kompresörlerde yüzlerce metreküp havaya ihtiyaç vardır. Kompresör ebatları aşağıdaki gibi sınıflandırılmıştır: Saniyede 40 litreye kadar olan ve 15 kW’tan az olan kompresörler küçük kompresörlerdir. Saniyede 40 ile 300 Litre ve 15 ile 100kW olan kompresörler ortaboy kompresörler. Büyük kompresörler ise 100kW sınırlarını aşan kompresörlerdir.

Entegreli komp. Elemanlari için semboller Kompresör montajı Genellikle orta boy sınıfındaki kompresörler kullanılır İçten filtreli birleştirilmiş kompresör ünitesi, elektrik ile kumanda edilen, sonradan soğutmalı ve su ayırıcılı olabilir Hava basınç artışını düzeltme ve su arıtma ile soğutmayı sağlayan kısımlardan oluşur. Entegreli komp.ve sonraki soğutucu manometre Su tahliyesi Tahliye valfi Hava alıcı Dağıtım borusu SWP 10bar İzole eden valf Güvenlik valfi M Entegreli komp. Elemanlari için semboller

Dağıtım Suyu tutmak ve atmak için her köşede bir drip leg drain olmalıdır Her köşedeki borular eğimli döşenmelidir Her uygulama öncesinde FRL üniteleri kullanılmalıdır

2.1 hava hatlarındaki suyun otomatik tahliyesi 2. Hava Hazırlayıcılar FRL 2.1 hava hatlarındaki suyun otomatik tahliyesi

Drip leg drain Sistem içerisindeki suyu otomatik tahliye eder. Bakım yapmak icin vana kapatılır.

Otomatik tahliye valfi Su seviyesi yükseldiğinde boşaltım için valf açılarak suyu atar ve tekrar kapanır. Basınç olmadığında valf tahliye sistemini açar. 500 µm filtre büyük parçaların tahliye bölümüne girmesine engel olur. Geniş parçalar ölü bölgedeki yere çöker.

Otomatik tahliye valfi Basıncı dengelemek için açılıp kapanabilen şamandıra. Hava giriş contası Hava çıkış contası Piston ve tahliye valfi Çıkış valf teli aşağıdan şamandırayı kaldırmak için itilebilir Çıkış bölümüne hortum bağlanarak suya yön verilebilir.

Otomatik tahliye valfi Basınç ilk olarak tahliye grubuna uygulanır pistonu kaldırır, yani tahliye kapatılır. Kapalı durumda piston karşıya geçerek içerdeki contada bir denge gücü olana kadar tel şamandırayı açar. Taştaki basınç değişkendir, dengeleme ayarı yapmak için piston yavaşça aşağı iner yada kalkar.

Otomatik tahliye valfi Su seviyesi yükselir ancak şamandırayı kaldıracak kadar değil. Şamadırayı aşağıda tutan güç içerdeki conta alanı üzerinde şamandıraya etki eden basınç farkıdır. Taştaki basınçlı hava kadar aynı basınç su üzerinde de bulunur alır.

Otomatik tahliye valfi Su yüksekliği şamandırayı kaldırmaya yeter. Valfi açmak için yay pistonu aşağıya iter. Basınç altındaki su boşaltılır. Egsoz contası açık ama hava hızla girer, açık duran pistondan çıkabilir, yani piston açık kalır.

Otomatik tahliye valfi Şamandıra alçalır ve içerdeki yastık yeniden sızdırmazlık sağlar. Valf yavaşça kapanana kadar su boşaltılır. Su aralanmış egsoz yastığının içinden kaçana kadar pistonun tepesindeki hava basıncına karşı Piston yavaşça yukarı itilir.

Otomatik tahliye valfi Piston yukarı durumdayken valf tamamen kapanıyor. Şamandırayı kaldıracak kadar su varken işlem tekrar edilir.

Otomatik tahliye valfi Sistem basıncı kapatıldığında ve boşaltıldığında yay valfi açmak için pistonu aşağı itecek. Herhangi bir su bastırılmış bir sistem içinde geçebilecek şekilde tahliye valfi sayesinde yavaşça tahliye edilir.

2.2 filtre genel çalışma prensibi 2. Hava Hazırlayıcılar FRL 2.2 filtre genel çalışma prensibi

Filtre (genel çalışma prensibi) Pislikleri ayırır ve toplar Hava kap içerisine girince dairesel bir hareket kazanır Su ve diğer partiküller dışa doğru savrulup kap dibine iner Koruyucu perde, türbülanslı havanın suyu etkileyerek, suyun filtreye sıçramasını önler

Filtre (manuel kumandalı) Günlük kontroller ile filtre içerisindeki su seviyesinin yükselmesine izin verilmeden tahliyesi yapılmalıdır Filtre içerisindeki basınç ile tahliye gerçekleştirilip içerdeki su ve diğer partiküller dışarı atılır Filtre tahliye ucunun uzatılması sayesinde püskürtme düzgün yapılabilmektedir

Filtre (metal kavanozlu) Kullanım alanı olarak: 50OC ve üzerinde 10bar ve üzerinde İsli bölgelerde Normal seçim olarak G1/2 ve daha büyük bağlantılara uygundur Metal kavanozda su seviye tesbiti için ayrı bir kanal bulunmaktadır Fosforlu kanal sayesinde seviye tesbiti kolaylıkla yapılabilmektedir

Filtre (servis uyarılı) Filtre elemanı tıkandığında akışta da azalma görülür Basınçtaki bu değişiklik diyaframdaki etkiyi azaltarak göstergede kırmızı ışığın görünmesine sebep olur İlk algılama için basınç farkı 0.3 bar’a gelince gerçekleşir ve 1 bar’da gösterge tamamen kırmızı rengi alır Bu anlamda filtre elemanı değiştirilmelidir

Yarı otomatik tahliye Sistemdeki basınçlı hava kesildiğinde filtre otomatik olarak tahliye yapar Birçok uygulamalarda gün sonunda yapılan hat durdurmaları tek tahliye için yeterli olmaktadır Eğer sistem gün içerisinde durdurulmadan tahliye yapılması gerekiyorsa bu işlem manuel olarak yapılmalıdır

Yarı otomatik tahliye Basınçlı hava kesildiğinde valf, yayı sayesinde sistem otomatik olarak tahliyeyi gerçekleştirmektedir Böylece kavanozdaki su dışarı alınır Bu konumda hatta tekrardan su girişi gerçekleşirse açık valfden su tahliyesi anında yapılmaktadır

Yarı otomatik tahliye Basınçlı hava hattı açıldığında valf yayı itilerek tahliye hattı kapatılır Kavanozda su birikimi tekrardan başlar Eğer kavanozdaki su fazla birikmeye başlarsa basınçlı hava hattı kesilip tahliye yapılabilir veya tahliye hat kesilmeden manuel olarak da yapılabilir

Tam otomatik tahliye Normal basınçta filtre içerisindeki şamandıra su seviyesi ile yükselip tahliye hattını açar Bu sayede kavanozdaki su tahliye edilmiş olur Su tahliyesinden sonra şamandıra dibe oturup tahliye hattını kapatır Basınçlı hava hattı kapatıldığında şamandıra su seviyesi ile yükselip kalan su da tahliye edilmiş olur

Tam otomatik tahliye Normal basınçta filtre içerisindeki şamandıra su seviyesi ile yükselip tahliye hattını açar Bu sayede kavanozdaki su tahliye edilmiş olur Su tahliyesinden sonra şamandıra dibe oturup tahliye hattını kapatır Basınçlı hava hattı kapatıldığında şamandıra su seviyesi ile yükselip kalan su da tahliye edilmiş olur

Tam otomatik tahliye Normal basınçta filtre içerisindeki şamandıra su seviyesi ile yükselip tahliye hattını açar Bu sayede kavanozdaki su tahliye edilmiş olur Su tahliyesinden sonra şamandıra dibe oturup tahliye hattını kapatır Basınçlı hava hattı kapatıldığında şamandıra su seviyesi ile yükselip kalan su da tahliye edilmiş olur

Yağ Tutucu Filtreler Tamamen kuru ve yağsız hava gerektiren yerlerde kullanılır Yiyecek ve ilaç sektörü ile boya sprey imalatında kullanım alanına sahiptir Yağ filtresi olarak 0.01 µm’lik filtre elemanı kullanılır Havanın filtre edilmesinde ise 5 µm’lik filtre elemanı kullanılmaktadır bunun sebebi ise ufak partiküllerin filtreyi tıkamasını önlemek içindir

Yağ Tutucu Filtreler Hava filtre elemanının içine girip filtreden geçerek filtre dışına çıkar Delikli paslanmaz çelik sayesinde 10 bar’lık basınçta çalışabilir Filtre elemanı: borosilikat cam mikro fiber Filtre elemanının gövdesi hava akış hızını düşürerek havanın tekrardan yağlanmasını önler Alt kapak havanın tek yerden girip filtreden çıkmasını sağlar

Yağ Tutucu Filtreler Hava içerisindeki yağ filtre elemanı çevresinde birleşerek damla halini alır Damla halini alan yağ filtre elemanı boyunca süzülür Süzülen damla halindeki yağ filtre altında birikir

Yağ Tutucu Filtreler Hava akışı diğer normal filtrelere kıyasla daha düşüktür. ör. G1/2 ve 6.3 barda; 28 dm3/s, normal filtrede ise 83 dm3/s’dir. Hava hızını düşük tutmak için havanın geçiş kesidi büyük tutulmuştur Bu sayede havaya yağ karışması da önlenmiş olur

Elektronik Servis Uyarıcı Filtre elemanının değişmesi gerektiğinde uyarı verir Sistemin verdiği uyarı görsel veya sesli olabilir Daha hassas uygulamalarda uyarı olarak da sistem hattı otomatik kesilebilir

Yüksek kalitede yağ filtrasyonu Yüksek kalitede filtre elemanı + 21oC de kalan yağ oranı max. 0.1 ppm Partikul oranı ise max. 0.1 µm Hava kalite sınıfı ISO 8573-1 Sınıf 1.7.2

Yüksek hava kalitesi Yağ buharını almak için aktif karbon parçaları kullanılır. Aktif karbon parçaları fazla yağ tuttuğunda pembe renk alarak uyarı verir. + 21oC de tutulan yağ max. 0.003 ppm Aktif parçalar 0.01 µm Hava kalitesi ISO 8573-1 sınıfı 1.7.1

Yağ Tutucu Susturucular Pnömatik egsoz sisteminde kullanılır Egsozlama sırasında taşınan aşırı yağlama yağı partikülleri hareket eder. Gürültüyü düşürmek için geniş filtre alanı kullanılır. Boru hattından gelen egsoz havaları her iki uca bağlanabilir

2.3 regülatör genel çalışma prensibi 2. Hava Hazırlayıcılar FRL 2.3 regülatör genel çalışma prensibi

Basınç regülatörleri 2 4 6 8 10 40 80 120 lbf/in2 bar P1 P2 Girişteki P1 basıncı uygun ve kullanılabilir P2 basıncına düşürür Hiçbir akış olmadığında ise poppet valfi kapanarak basıncı P2’de tutar Giriş basıncı P2’ye ulaşana kadar poppet valfi kapalı kalır P2 basıncı regülatör üstündeki ayar koluyla ayarlanabilir

Basınç regülatörleri Girişteki P1 basıncı uygun ve kullanılabilir P2 basıncına düşürür Hiçbir akış olmadığında ise poppet valfi kapanarak basıncı P2’de tutar Giriş basıncı P2’ye ulaşana kadar poppet valfi kapalı kalır P2 basıncı regülatör üstündeki ayar koluyla ayarlanabilir 2 4 6 8 10 40 80 120 lbf/in2 bar P1 P2

Basınç regülatörleri P2 basıncını arttırmak için ayar volanını yukarı çekerek kilitinden kurtarın Yeni P2 basıncına ulaşmak için volanı saat yönünde çevirin Yüksek yay gücü valfi iterek hattı açar Yükselen P2 basıncı diyafram altından baskı yaparak yayı denge konumuna getirir 2 4 6 8 10 40 80 120 lbf/in2 bar P1 P2

Basınç regülatörleri Artan basınç yay kuvvetiyle denge konumuna gelince diyafram valfi çekerek hattı kapatır Bu sayede regülatör denge konumuna ulaşıp ayarlanan basınçta hatta havayı ulaştırır 4 6 80 40 8 2 120 lbf/in2 bar 10 P1 P2

Basınç regülatörleri Basınçlı havanın akışı sürdüğü sürece valf hattı açık tutarak istenen basıncın dengeli bir şekilde alınmasını sağlar Basınçlı havanın akış oranı arttığında P2’nin diyaframa uyguladığı kuvvet azalarak yayın valfi itip hattı kısmasına sebep olur ve böylece alınan P2 basıncı da dengede tutulur 4 6 80 40 8 2 120 lbf/in2 bar 10 P1 P2

Basınç regülatörleri P2 basıncının düşürülmesinde ise regülatörün eksoz hattı kullanılır P2 basıncını düşürmek için volanı saatin ters yönüne çeviriniz Bu sayede yay baskı gücü azalacak ve diyafram eksoz hattını açacaktır P2 bu hattan eksoz olur Volan tekrardan saat yönünde çevrilerek yeni P2 basıncı ayarlanır 4 6 80 40 8 2 120 lbf/in2 bar 10 P1 P2

Basınç regülatörleri İstenilen P2 basınç ayarı yapıldıktan sonra regülatör üstündeki ayar volanı bastırılarak volanın kilitlenmesi sağlanır 2 4 6 8 10 40 80 120 lbf/in2 bar P1 P2

Basınç karakteristikleri R72G G1/4 Yay oranı 0-10 bar Giriş basıncı 10 bar Yanda verilen diyagramda P2 basınç ayarı yapıldıktan sonra çıkış basıncı yani P2’nin dengeye gelene kadarki değişimi gösterilmiştir 8 6 Basınç bar 4 2 10 20 30 40 Akış dm3/s

Filtre Regülatörler Filtre ve regülatörler tek parça olarak birlikte dizayn edilmiştirler Hava ilk önce regülatöre girer Regülatörde basınç ayarı yapıldıktan sonra hava filtreye girer ve temizlenir Ayar için tek ünite vardır İki ayrı üniteye göre fiyattan kazanç sağlanır

Manifold regülatör Birden fazla regülatörün birlikte bağlanıp kullanılmasıdır P2 bağlantısı tek hattan, alt çıkış kullanılarak yapılır P1 bağlantısı: her iki taraftan herhangi yönde ara baglantı ile herhangi yönde tek taraftan yapılabilir P1

Pilot regülatörler Yüksek hava akışı sağlamak için kullanılan büyük basınç regülatörleridir Ayar için internal veya external sistemler kullanılır P1 P2

Micro Trol basınç regülatörleri Manuel ve pilot kontrollü olabilir Eksoz hattında yüksek akışa sahiptir Basınç değişikliğinin ani ve çabuk yapılması istenilen uygulamalarda kullanılır Bağlantı olarak; G1/4 ,G3/8, G1/2, G3/4, G1, G11/4

Hassas ayar regülatörleri Hassas olarak ayarlanabilir ve hassasiyeti koruyabilir Proses kontrol uygulamalarında kullanılabilir Basınç ayar aralığı; ör. 0.02 -0.5 bar, 0.06-4 bar, 0.16-7bar Manuel, mekanik ve pilot kontrollü olabilir

Pneu-Stat Elektronik kontrollü basınç regülatörleridir Kontrol sinyali 4-20mA, 0-5V ve 0-10V Ayar aralığı olarak 0-8bar ile 0-4bar IP65 koruma 4 bar’da max düz akış 600l/min. eksoz ise 300l/min.

Basınç emniyet valfi Yay kuvveti hattaki normal hava basıncının diyaframı kaldırmasını önler Hattaki fazla basınç diyaframı kaldırarak fazla havanın tahliyesini gercekleştirir Hattaki basınç normal seviyeye ulaştığında yay diyaframı bastırarak hava tahliyesini durdurur giriş çıkış

Basınç emniyet valfi Yay kuvveti hattaki normal hava basıncının diyaframı kaldırmasını önler Hattaki fazla basınç diyaframı kaldırarak fazla havanın tahliyesini gercekleştirir Hattaki basınç normal seviyeye ulaştığında yay diyaframı bastırarak hava tahliyesini durdurur giriş çıkış

Excelon V72G Hatta direkt bağlanabileceği gibi T bağlantı da yapılabilir Eksoz hattı valfin altında ve bağlantı ölçüsü ise G1/4’dir Eksoz hatti

2.4 yağlayıcı genel çalışma prensibi 2. Hava Hazırlayıcılar FRL 2.4 yağlayıcı genel çalışma prensibi

Yağlayıcılar Yağlayıcılardan geçen havaya karışan yağlar atom parçalarına bölünerek ekipmanlara ulaştırılırlar ve bu işlemde havaya karışan yağ miktarı hava akış oranıyla değişkenlik gösterir bu da ekipmanların düzenli bir şekilde yağlanmasını sağlar En iyi yağlama sonucu elde edebilmek için yağlamanın az ve sürekli yapılması gerekmektedir. Bu düzgün ve hafif yağlama ekipman ömrünü uzatmakla kalmayıp ekonomik kazançlar da sağlar For efficient running of pneumatic equipment and the long life of seals and wearing surfaces, correct lubrication is essential. The various valves and cylinders in a typical application operate at different rates and frequencies and require lubrication rates to match. The airline lubricator provides a very convenient method of satisfying this demand. In the lubricator, oil drips are atomised and the tiny oil particles in the form of a very fine mist are fed into the air supplying the application. These constant density lubricators automatically adjust the amount of oil they deliver as the air flow through them changes. The result is a constant proportion of oil particles per cubic meter of air, regardless of the flow rate. In this way the equipment that works the most receives more lubrication because it uses more air. There are two main types of lubricator. One is the conventional high delivery Oil Fog series and the other is the unique and more widely used Micro Fog range. Both types are easily adjusted to pre-set the lubrication density.

Yağlayıcılar Yağlayıcılardaki yağlama sistemi iki çeşittir Birincisi hava içerisinde yüksek yağ oranı elde etmemizi sağlar (yeşil kodlu) İkincisi ise yağı atom seviyesine indirgeyerek havaya karıştırır (kırmızı kodlu) Her iki çeşitte de kullanım ve ayar farklılığı yoktur

Oil fog Yağlayıcıları Ani yağlama gerektiren kısa mesafe uygulamalarında kullanılırlar Hava ekipmanları, hava motorları ve büyük silindirlere vs. uygundur Hava içerisine karışan yağ partikülleri boyutlarını koruyarak hava içerisinde taşınırlar Yağ damla ayarı yapılabilmektedir

Oil fog Yağlayıcıları P1 ve P2 basınç farkından dolayı yağ kanal boyunca taşınır Akışın olmadığı zamanlarda üst tüpteki çek valf yağın geri dönüşünü önler Plastik üst tüp sayesinde yağ geçişi izlenebilir Alt gövde ise istenirse metal kavanoz olabilir P2 P1 P2 P1

Oil fog Yağlayıcıları Üst kısımda bulunan yeşil kontrol ayarlanarak akış istenen şekilde ayarlanır Sisteminizin çalışma anında damla sayısını kontrol edip 10 dm3/s’de 2 damla/dak olarak ayarlayınız Esnek akış sensörü sayesinde basınç değişimlerine duyarlı olaraktan hava içerisine karışan yağ miktarı sabitliğini korur

Çalışma esnasında yağ takviyesi Yağ haznesine açılan hattaki vida çıkarılır Alt kavanoz içerisindeki basıncın düşmesi beklenir Kanaldan hazneye yağ takviyesi yapılır Vida tekrardan yerine takılır Hattaki basınçlı hava ile alt kavanoz arasındaki hava takviye kanalındaki vidanın sökülmesiyle birlikte bağlantıları kesilir

Micro-fog Yağlayıcıları Uzun hatlarda tüm sistemin yağlanabilmesini sağlar Valfler birden çok ve farklı mesafelerde ise bu çeşit bir yağlama yapılmalıdır Yağ damlaları alt kavanozda partikül haline dönüşür Damlayan yağdan sadece %10’u sisteme gider

Micro-fog Yağlayıcıları P1 ve P3 basınç farkı sayesinde yağın damlatılması gerçekleştirilir Bütün yağ damlaları oluşturulan P3 basıncı sayesinde yağ kontrol gözünden damlatılır P1 : P2 basınç farkı sayesinde yağ damlalarının sadece %10’u sisteme taşınır P3 P1 P2 P1

Micro-fog Yağlayıcıları Kırmızı kontrol çevrilerek yağ damla ayarı yapılır 10 dm3/s’lük akışta 20 damla/dak’lık oran ayarlanır Kendinden ayarlanabilir akış sensörü sayesinde P1 : P2 basınç oranına bağlı olarak yağ damla miktarı sabitlenir P3 P1 P2 P1

Micro-fog Yağlayıcıları Yüksek akış sağlamasına rağmen bu yağlayıcılarda yağ takviyesi sistem kapalı yapılabilir İlk önce hava hattı kesilip sistemdeki hava eksoz edilir Yağ ekleme hattındaki vida çıkarılıp gerekli yağ takviyesi yapılır ve vida tekrardan yerine takılır

2. Hava Hazırlayıcılar FRL 2.5 şartlandırıcılar

FRL’ler FRL; filtre, regülatör ve yağlayıcı birleşiminden oluşur Bir FRL ünitesi denildiğinde bu üç ekipmanın birlikte biribirine bağlanmış olduğu kastedilmektedir. Onlar pnömatik ekipmana ya da makineye bağlanmadan önce basınçlı havanın durumunu hazırlayacak olan bir ünite şeklindedirler. Bu uygun olan temiz ve kuru havayı sistem temin eder, basınç doğru seviyede ayarlanıp valf içerisinde aşındırıcı parçaları yağlamak için de havada yağ parçaları taşınır. Bu parçaları birleştirmek için sistem olarak modüler kullanım en uygunudur.

Excelon Excelon modüler ünitesinin kapsamı aşağıda gösterilmiştir: Shut off valfi ana hattın açılıp kapanmasını sağlar. Manometreli basınç regülatörü ve filtre birlikte bağlanmıştır Mikro-Fog yağlayıcı Quikclamps ile birlikte montaj kolaylığı elde edilir

Excelon shut off valfi Shut off valf On / Off hareketi sağlar, 3/2 veya 2/2 olabilir Yüksek ve alçak basınçta kullanılabilir. Kapatma süresince emniyet amaçlı kilitlemeli modelleri de mevcuttur

Modüler üniteler çabuk bağlantı ile duvar braketleri monteli ve ayrıca sert boru montajını sağlar. Ünitelere bağlı borulara hiçbir zarar vermeden tamir etmek ya da yenisiyle değiştirmek için çabuk sökülüp kolayca takılabilir.

Aksesuarları Çabuk bağlantı ekipmanları Bu ekipmanlara takılabilen basınç switch’i Kuru hava çıkış alma ekipmanları Shut-off valfi

Aksesuarları Boğaz bağlantı braketi Duvar bağlantı braketi Başlık(pano) somunu Basınç manometresi Regülatörler için tahribata dayanıklı koruma Yağlayıcılar için kapak üstünde tahribata karşı dayanıklı koruma

Olympian Plus Shut-off valfi ve duvar braketiyle ve basınç manometresiyle gösterilen ünite Olympian Plus FRL ünitesidir. Modüler yoke sistemi temel alınarak güncelleştirilmiştir. Çok geniş ve yaygın hazırlama ünitesi aralığı mevcuttur

Olympian Plus Çabuk bağlantı yokeleri Hava hazırlama ünitesi 6 Çabuk bağlantı yokeleri Hava hazırlama ünitesi Bayonet (bağlama somunu) taşları Prizmatik cam Sabitleme ‘O’ Ringleri Tahribata dayanıklı kapak Basınç switchi Soft Start valfi Shut off valfi 3/2 1 7 1 9 2 5 8 4 3

Portlu Üniteler Tek olarak kullanım yanında nipel ile birleştirme ve monte olasılığı Çok geniş tipte ve ebatlarda mevcuttur Resimde; filtre, mikro fog yağlayıcı ve FRL gösterilmiştir

2. Hava Hazırlayıcılar FRL 2.6 soft start

Soft start / Dump valfi Sistem içerisine havayı kontrol altında göndererek ekipmanların yumuşak hareketini sağlar Valf kapatıldığında ise sistemdeki hava çok kısa bir sürede boşaltılır

Soft start valfin çalışma prensibi Valfin kapalı pozisyonunda solenoid ve diğer valf blokları sistemi eksoz hattına açık tutar Solenoide uyarı verildiğinde dump valfi kapanarak ana havanın kontrollü olarak sisteme verilmesi sağlanır Sistem %50 doluluk oranına ulaştığında ana hava hattı tamamen açılır çıkış giriş DUMP

Soft start valfin çalışma prensibi Valfin kapalı pozisyonunda solenoid ve diğer valf blokları sistemi eksoz hattına açık tutar Solenoide uyarı verildiğinde dump valfi kapanarak ana havanın kontrollü olarak sisteme verilmesi sağlanır Sistem %50 doluluk oranına ulaştığında ana hava hattı tamamen açılır çıkış giriş DUMP

Soft start valfin çalışma prensibi Valfin kapalı pozisyonunda solenoid ve diğer valf blokları sistemi eksoz hattına açık tutar Solenoide uyarı verildiğinde dump valfi kapanarak ana havanın kontrollü olarak sisteme verilmesi sağlanır Sistem %50 doluluk oranına ulaştığında ana hava hattı tamamen açılır çıkış giriş DUMP

2. Hava Hazırlayıcılar FRL End