MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta II.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Sadece 1 patron vardır : MÜŞTERİ O, parasını başka yere harcayarak ,şirketteki genel müdürden en aşağıya kadar herkesi kovabilir.
İLETİŞİM.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama İlkeleri -2 İşletme Bölümü MÜŞTERİ SADAKATİ YÖNETİMİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
Kişilerarası iletişim çatışmaları
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
Süreç Yönetimi.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MOTİVASYON.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Gözlem Süreci ve Gözlemcilik Rolü Kilit Rolü Olan ADAM Gözlemci !
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Toplam Kalite Yönetimi
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KARİYER GELİŞTİRME.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rezervasyon ve Masa Yönetimi Yazılımı Tablizt
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta II

Müşteri ilişkilerindeki en önemli konulardan biri saygınlık oluşturmadır.

Saygınlık, bir işletmenin çalışanlarının ve o işletmenin kendisinin müşterilere karşı tutumudur. Bu tutum, müşterinin zihninde kuruluşa karşı bir değer algısı yaratır. Müşterinin zihnindeki değer algısının oluşması için neler gerekir? Yani size göre saygın bir işletme hangi davranışları sergiler?

Bilgili çalışanlar Çabukluk Sözlerin tutulması Anlayış ve Güven Sürpriz yokluğu İletişim Tutarlılık Ulaşılabilirlik Birebir etkileşim SAYGINLIK BELİRTİSİ DAVRANIŞLAR

Saygınlık, ilk satışın gerçekleşmesinde olduğu kadar, sonraki satışların gerçekleşmesine de olumlu etki yapar. Yeni müşterilerin tercihlerinde kuruluşa saygı duyan müşteriler etkili olurlar. Ağızdan ağıza iletişim, kuruluşa saygı duyan sadık müşteriler tarafından gerçekleştirilir.

Saygınlık Oluşturma Saygınlık yaratmanın Unsurları Müşteri çıkarlarını zirvede tutma Kişisel bir ün geliştirme Müşterileri sürekli hatırlama

İpucu: Müşterilerinizi özel günlerinde hatırlayın. Müşteri sadece satış olayının gerçekleştiği durumlarda hatırlanmamalıdır.

İpucu: Müşterinin ilgisini çekebilecek yeni bir ürün olduğunda müşteriyi haberdar edin. Müşteriden isteyebileceği ürünü kenara ayırın. Sattığınız ürün/hizmet ile ilgili geri bildirim almak için müşteri ile irtibata geçin.

Müşteri ile sağlam ilişkiler kurmak için …

Balık gibi düşün…

Ben balık değilim…

Ama, bir balığın neler hakkında düşünebileceği konusunda düşünebilirim

Balıklar, soğukkanlı hayvanlardır. Vücutları suyun derecesine çok duyarlıdır ve soğuk su yerine ılık suyu tercih ederler. Güneş ışınlarını doğrudan alan sular daha sıcak olur ama balıkların göz kapağı yoktur, bu nedenle direkt güneş ışığı onları rahatsız eder. Sığ sularda gezinmeyi tercih ederler ama her ihtimale karşı derin sulara da kaçabilmelidirler.

Hedef kitlenizi tanıyın Müşteriniz gibi düşünün!

Müşteri İlişkilerini Yönetme Müşteriniz Gibi Düşünün! Temel gereksinimleri belirleme Müşteri standartlarını kurma Müşteri erişimi Geri bildirimi teşvik Adanma İlişkileri geliştirme Değerlendirme ve iyileştirme

Bir Havayolu Müşterisi Ne Düşünür?

Her Müşterinin Beklentisi Farklıdır.

Ama, Tüm Müşterilerinin Ortak Beklentileri de Vardır.

Uçuş Emniyeti Zamanında ve Planlamaya Uygun Uçuş Operasyonun Sağlanması