TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM 2001
Online reklamda sorunlar Yeterli araştırmalar ve hedef kitlesi bilgileri yok. Dünyada çok profesyonel olarak kime ulaşıldığı görülebiliyor. Türkiye’de profillenme makinaları tam olarak çalışmaya başlamadı. Aslında birçok içerik sitesinin bu olanağı var ama kullanmıyorlar. Kampanya başarısını ölçümlemede sorunlar yaşanıyor. Ölçüm teknikleri, görüntüleme ve click sayısı olarak minimize edildiği halde, bu rakkamlara bile sağlıklı olarak ulaşmak mümkün değil.
Türkiye ’ de ölçüm rakamları aylık olarak topluca alınıyor. Oysa ABD ve Avrupa ’ da haftalık ve günlük olarak rakamlara ulaşılıyor. Bu sorun nedeniyle, reklamverenler, kampanyanın verimini tesbit edemiyor. El yordamı ile ilerliyor. Yurtdışında içerik siteleri çok fazla sayıda. Türkiye ’ de ise az sayıda. Sitelerin çoğu genel popülasyona yönelik siteler. Yani, spesifik değil. Oysa, şimdi portal değil de spesifik siteler daha gündemde. Böylece hedef kitleye daha rahat ulaşmak mümkün. Reklam alımları genelde 3 aylık yapılıyor. Uzun vadeli reklam alım-satımında sorunlar yaşanıyor.
Yeterli ve güvenli ölçümleme. Hedef kitle bilgileri. İnternetin ulaştığı kitleler üzerindeki çeşitli araştırmalar. Bin kişilik görüntülenme (CPM) üzerinden maliyet hesabı. Haftalık ve günlük ölçümleme raporları İçerik bakımından spesifik siteler. Uzun dönemli medya planı. NE YAPILMALI?