Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Advertisements

Iletişimde üç filtre
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
Araştırma ve Değerlendirme Formu
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
Etkili İletişime Giriş
KAYBEDİLENLER Bir gün insan virgülü kaybetti. O zaman zor cümlelerden korkar oldu ve basit ifadeler kullanmaya başladı. Cümlesi basitleşince düşünceleri.
BEN BİR KÜÇÜK KİLİMİM.
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
Yusuf Özcan 3/A DÜZGÜN KONUŞ, İYİ DİNLE AYDINLIKEVLER İLKÖĞRETİM OKULU 3/G SINIFI.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
MORFOLOJİK ANALİZ.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
Çocuk ve Yas.
HAYIR DİYEBİLME BECERİSİ
OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
Sosyal Bilgiler İletişim
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
SEMPATİ.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
İLETİŞİM.
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER
Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Sunum transkripti:

Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ) Etkili İletişim 2:

Yorumla-Yansıt İfadesi; bir sözü, başka bir şekilde ifade etmektir Yorumla-Yansıt İfadesi; bir sözü, başka bir şekilde ifade etmektir. Bu ifadenin kullanılmasındaki amaç, öğrencilere dinlendiğimizi göstermektir. YYİ öğretmenlerin öğrencileri daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktır. YYİ; öğrencinizi dikkatli bir şekilde dinleyip gözlemlediğinizi, öğrencinin ifade ettiği durumu ve bu durumda kendisini nasıl hissettiğini anladığınızı gösterir.

YYİ; sadece duyulan kelimeleri tekrar etmek değildir. YYİ, öğrencilerinin kelimelerinin, davranışlarının ruh halinin size ne ifade ettiği ile ilgili sizin en iyi tahmininizdir. Bu şekilde öğrencinin ne demek istediğini, kendisini nasıl hissettiğini anladığınızı gösterebilir

Kararlarınız ve varsayımlarınız öğrencilerinizi yanlış anlamanıza neden olabilir. YYİ kullanmak, öğrencinin sözlerinin ve davranışlarının ne anlam ifade ettiğini anlamınızı sağlar. Bu güven oluşturmak ve yakınlık kurmak için önemli bir etkendir.

YYİ soru değil düz cümledir. YYİ Kullanımı YYİ soru değil düz cümledir. Siz öğrencinin duygu ve düşüncelerini yorumladıktan sonra öğrenciniz yorumunuzun doğru olup olmadığını “evet” ya da “hayır” yanıtıyla doğrular. Aslında yanıt, kapalı uçlu soruların yanıtı ile aynıdır. YYİ ile amacımız, tahminimizin doğru olduğunu göstermek için öğrenciden “evet” yanıtını almaktır. Sesinizin tonunu cümlenin sonunda yükseltmek soru gibi algılanmasına yol açabilir; oysa YYİ bir soru değil, doğrulamadır.

Öğrencinin ne demek istediğini açıklayan üç tür YYİ vardır. Durum/Olay: Olayın (ne olduğunun) tekrarlanmasıdır. Duygu Öğrencinin sözlü veya sözsüz olarak ifade ettiği duygularının kendisine geri iletilmesidir. Görüş: Öğrencinin sözlü ya da sözsüz olarak ifade ettiği görüşünü kendisine geri iletilmesidir.

YYİ Üç Adımda Oluşturulur: Dikkatle dinlemek ve gözlemlemek Durum, duygu ya da görüşten birini açıklamak için karar vermek Gözlemlerinizi anlatarak tahmin yürütmek

Örnek: Öğrenci: “okulda kravat takmaktan (ya da önlük giymekten) hoşlanmıyorum, bu çok saçma”   Öğretmen: Durum/Olay: Okulda kravat takmak (ya da önlük giymek) istemiyorsun. Duygu: Kravat takmak seni sıkıyor. Görüş: Kravat takmanın gereksiz olduğunu düşünüyorsun.

2. Öğrenci: “Ben ona kötü bir şey yapmadım ki, şaka yaptım!” YYİ Yönerge: Aşağıdaki karşılıklı konuşmalarda kullanılabilecek YYİ yazınız.   Öğrenci: “Bugün futbol sahasında top oynama sırası bizim sınıfındı. Söyledik ama sahadan çıkmadılar, ben de kızdım, topu dışarı attım.” 2. Öğrenci: “Ben ona kötü bir şey yapmadım ki, şaka yaptım!” 3. Öğrenci: “Bana şişko deyip duruyor, sınıftakiler de gülüyor. Ben de kızıyorum.”

4. Öğrenci: “Okula cep telefonu getirmek yasak mı? Ben bilmiyordum.” 5. Öğrenci: “Derste sürekli arkadaşlarımla konuşmuyorum ki! Ya aklıma bir şey geliyor ya da anlamadığım bir şeyi soruyorum.” Öğrenci: “…………. Bana hakaret etti.” 7. Öğrenci: “Öğretmenim biliyor musunuz? Umut beni takıma aldı, üstelik bir de gol attım.”

YYİ Durum/Olay: Yani sorun………………………………………… Aslında ……………………… YYİ Durum/Olay: Yani sorun………………………………………… Aslında ……………………….. olduğunu söylüyosun. Duygu: Sanki sana………………………….. gibi geliyor. ……………………………………… hissediyorum. ……………………………………… görünüyorsun. Seni dinlerken ………………………hissediyorum. Görüyorum ki …………………………………….. Görüş: ……………………………………….. düşünüyorum. ………………………………………. İnanıyorsun. Öyle görünüyor ki ……………………. İnanmışsın. Amacın …………………………………………….. Yani sana göre …………………………………….. (yapmak)/…………..(yapmamak) istiyorsun. ………………………………………… umuyorsun.

Örnekler: Durum/Olay: Annenin seni buna zorladığını söylüyorsun Duygu: Kendini yetersiz hissediyorsun. Görüş: Seni diğerlerinden ayırdığını düşünüyorsun.