AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ İŞ YAŞAMINDA VERİMLİLİK VE MUTLU ÇALIŞAN Türker GÖKSEL Afyonkarahisar – 22 Aralık 2014 İŞ YAŞAMINDA VERİMLİLİK VE MUTLU ÇALIŞAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

HEDEFİN GÜCÜ & DOĞRU HEDEF BELİRLEME
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Bu India’dan gelen TANTRA.
SORUMLULUK VE GÖREV BİLİNCİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ LİDERLİK VE ETKİN YÖNETİM Tekirdağ – 11 Mayıs 2012 Türker GÖKSEL LİDERLİK VE ETKİN YÖNETİM Tekirdağ – 11 Mayıs 2012 Türker.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
SINAV KAYGISI.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
Neyi bekliyoruz ? Nereye koşuyoruz ?
(Abisi ve kardeşi de dahil)
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
BAŞARI VE MOTİVASYON.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
BAŞARILI ve BAŞARISIZ İnsanlar
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
STRES VE STRES TEPKİLERİ
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SEMPATİ.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
1)…..saydı tipi düşünmediler Zamanım olsaydı İmkanım olsaydı Param olsaydı Özel dersim olsaydı Daha zeki olsaydım.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE Hazırlayan: Psikolojik Danışman Nur Türkoğlu.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Sunum transkripti:

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ İŞ YAŞAMINDA VERİMLİLİK VE MUTLU ÇALIŞAN Türker GÖKSEL Afyonkarahisar – 22 Aralık 2014 İŞ YAŞAMINDA VERİMLİLİK VE MUTLU ÇALIŞAN Türker GÖKSEL Afyonkarahisar – 22 Aralık 2014

YOĞUN REKABET  Günümüz işletmeleri ve çalışanları adı konmamış büyük bir rekabet ortamında ayakta kalmaya çabalıyorlar.  Bu da çalışanların strese girmesine neden olur.

STRES NEDİR? Stres, kişilerin kendileri için önemli gördükleri fırsat veya tehdit deneyimleridir. Fırsatlar kişiye katkısı olacak, tehditler ise zararı olabilecek olgulardır.

STRES OLUŞTURUCU BİREYSEL NEDENLER  Mükemmeliyetçilik  Yetersizlik duygusu  Kişilik yapısı  Başarısızlık korkusu  Zamanla yarışmak  Gerçekdışı beklentiler  Bilgi eksikliği vs.

STERSLİ İSENİZ…  Kendinize zaman ayırın  Sevdiklerinizle daha fazla vakit geçirin, başka uğraşlar edinin  Sağlıklı yaşamaya çalışın  Ulaşılabilir, gerçekçi hedefler belirleyin  Stres tepkilerinizi tanımaya çalışın

PLANLI BİR HAYATINIZ OLSUN  Planlı çalışın  Randevularınıza ve verdiğiniz sözlere sadık kalın  Unutmayın: On yıl sonra nerede olacağınız, bu gün kimleri okuduğunuza ve kimlerle dostluk kurduğunuza bağlı olarak gelişecektir.

HEDEFLERİNİZİ ERTELEMEYİN  Pişmanlığın fayda vermediği yerde pişman olmayın.  Rotası belirsiz bir gemiye, hiçbir rüzgar yardım etmez.

RİSK ALIN  Risk: Hesaplanabilir tehlike demektir.  Hesaplanamıyorsa, risk değil macera ve ya kumardır  Girişimciler üstlendikleri risklerin hesabını iyi yapmalıdır.

ÇOK ÇALIŞIN AMA SEVEREK  Sevmeden çalışmak, inanmadan ibadet etmek kadar alçaklıktır.  Paydos düdüğünü duymayan, saatin kaç olduğunu ancak soran olduğunda, saate baktığında öğrenebilen 10 tane iyi adam.

İLETİŞİM  Toplumsal ve kişisel ilişkilerde iletişim gerekli  Kişiler  Gruplar ve  Örgütler arasında  Karşılıklı mesaj değiş tokuşu süreci, olarak tanımlanır.

EMPATİ  Empati kuracak kişi; kendisini karşısındakinin yerine koymalı, olayları onun bakış açısıyla bakmalıdır.  Kişinin Duyguları ve Düşüncelerini doğru anlamak gerekir.  Empati kuran kişinin zihninde oluşan empatik anlayışın, karşıdaki kişiye iletilme davranışı olmalıdır.  Empati yeteneği olanlar DEĞİŞİME daha açıktır.

YAPTIĞINIZ İŞE İMZANIZI ATIN  Serpil…  Bir tezgahtar kız…  Onun başarısına tanıklık ettim  Farklılaş ya da Öl !!!

CESARETLİ OLUN- STATÜKODAN KORKMAYIN  Hayır demek kolay çünkü evet deyince yapılacak çok iş çıkacak.  Dört yanlış yalnız sınavlarda bir doğruyu götürür.  Hayatta bir yanlış tüm doğruları götürür.

ATALET YOLDAŞIMIZ OLAMAZ  Uyusun da büyüsün ninni, tıpış tıpış yürüsün ninni !  Ya da  Düşünüyorum o halde Microsoft…

EĞİTİM – ÖNEMLİ AMA YETERLİ Mİ?  Bu Ülke Sertifikalar toplumu olmamalı.  Az gözlem, çok akıl yürütmek insanı hataya götürür.

TECRÜBELERDEN DERS ALIN  Geçmişi hatırlamayanlar, onu bir kez daha yaşamak zorunda kalırlar.  Bazen bir çocuktan da ders alınabilir!!!

MOTİVASYON – SEN NELERE KADİRSİN  Yönetim düşünürlerine göre, ileri derecede motive edilmiş insanlar kendilerinden daha iyi eğitilmiş, daha donanımlı, hatta daha zeki insanlardan genellikle daha başarılı olur, amaçlarına daha çabuk ulaşırlar.

SİNERJİ OLUŞTURUN – EKİP OLMA FİKRİNE İNANIN  Sinerji: Eşzamanlı- uyumlu hareketten çıkan güç

SİZ HİÇ BÖYLE BİR İSKENDER KEBAP YEDİNİZ Mİ?  Sinerji dedikleri şey bu olsa gerek.  Ne dersiniz?

ÖNYARGI FELAKETTİR  Harabat ehlini hor görme Zakir  Definelere malik viraneler var.

ÜLKE ÇAPINDA YAPILAN ARAŞTIRMALAR – İNSANLAR İŞ YAŞAMINDA NEDEN BAŞARISIZ OLUR?  % 20 Yetersiz Eğitim – İşle İlgili Beceri Noksanlığı  % 15 Yazılı ve Sözlü İletişimde Yetersizlik  % 15 Sorunlu Patron ya da Yönetim  % 50 Tutum

İŞ YAŞAMINDA KARŞILAŞTIRMA BAŞARILI İNSAN Daima çözümün bir parçasıdır Daima çözümün bir parçasıdır Her zaman bir programı vardır Her zaman bir programı vardır “İşine yardım edeyim” der “İşine yardım edeyim” der En olumsuz anda bile bir çıkış noktası görür En olumsuz anda bile bir çıkış noktası görür “Zor olabilir ama imkansız değil” der “Zor olabilir ama imkansız değil” der Her soruna bir çözüm bulur Her soruna bir çözüm bulur BAŞARISIZ İNSAN Daima sorunun bir parçasıdır Her zaman bir mazereti vardır “Bu benim işim değil” der En olumlu durumda bile engeller bulur “Mümkün olabilir, ama çok zor” der Her çözümde bir sorun görür

SON SÖZ  “Hayat Kaybedeni Olmayan Bir Oyun Kurmaktır”