Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Genel Öğretim İlkeleri
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Uzaktan Eğitim Kuramları
Öğretim İlkeleri.
Simülasyonların Kullanımı
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
UZAKTAN EĞİTİM ve ÖĞRENME KURAMLARI
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
Beyin Temelli Öğrenme.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine. Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Web : albayrakegitim.com
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Genel Öğretim İlkeleri
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Öğretim Tasarımı Analiz.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz? Doç. Dr. Selçuk KARAMAN Atatürk Üniversitesi

Öğrenme ve Öğretim Kuramları Belli bir olay yada olguyu açıklar Teori Belli bir olay yada olguyu açıklar Araştırma ve uygulamalara rehberlik eder Nasıl öğreniriz? Nasıl öğretmeliyiz? Öğrenme ve Öğretim Kuramları

Öğrenme Kuramları Davranışçı öğrenme kuramı Bilişsel öğrenme kuramı Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı  Connectivism Sosyal Öğrenme Kuramı…

Öğrenme Kuramları Ne Öneriyor? Uygun adımlar, performansın pekiştirilmesi, tekrar ve ipuçları Öğrenen katılımı, içeriğin organize edilmesi, sıralanması ve bilgi oluşumunu kolaylaştırma ve ön bilgilerle ilişkilendirme Çevreyle etkileşim, anlamlandırmayı kolaylaştırma, farklı bakış açılarını teşvik, işbirliği ve çıkarımı teşvik eden diyaloglar Alanlar, fikirler ve kavramlar arasında anlamlı ilişkiler

Genel Öğrenme İlkeleri Çocuğa görelik (veya öğrenciye görelik) ilkesi Bilinenden bilinmeyene ilkesi Soyuttan somuta ilkesi Yakından uzağa ilkesi Tasarruf (ekonomi) ilkesi Açıklık ilkesi Aktivite İlkesi Hayata yakınlık ilkesi Bütünlük İlkesi Otoriteye itaat ve özgürlük ilkesi (sosyallik ilkesi) Bilgi ve becerinin güvence altına alınması ilkesi

Uzaktan Öğretim Teorileri Endüstri Kuramı –Peters(1965) Bağımsız ve Özerk Çalışma (Independence and Autonomy Theories) - Wedemeyer(1971) Androgogy –Malcolm Knowles(1973) Etkileşimsel Uzaklık (Transactional Distance Theory) –Moore(1980) Eşitlik Denklik Kuramı –Keegan(1980) Eşitlik Kuramı –Simonson (1995) Etkileşim-İletişim Kuramı –Holmberg(1995) İşbirlikli Özgürlük Kuramı –Paulsen(2002)

Uzaktan Öğretimin Yapısı Diyalog, Dersin bileşenleri, Özerklik (Moore, 1991) Etkileşim (diyalog) Öğrenci-Öğrenci Öğrenci-Öğretmen Öğrenci-İçerik Öğrenci-Arayüz İletişim (Ders Bileşenleri) Mesaj Tasarımı

Açık ve Uzaktan Öğretimde Nasıl Öğretmeliyiz? Etkileşimler nasıl olmalı? İletişim(mesaj tasarımı) nasıl olmalı? Öğrencinin zihinsel olarak sürece dahil olması ve eylem içerisinde olması sağlanmalı.

Öğrenenin Aktif olması (Asenkron/Senkron) Yazma Seçme Rapor Oluşturma/Ödev Araştırma Tartışma Yanıtlama Uygulama Öğretmen-Akran Ağırlıklı Etkileşim (Dönüt) Bireysel Etkinlikler Öğrenmeyi Yönetme Üstbilişsel Etkinlikler Yapılandırılmış Materyaller (etkileşimsiz) Materyal Çeşitliliği İçerik Ağırlıklı Etkileşim (Zihinsel Eylemler)

Materyallerin yapılandırılması Yapılandırılmış Materyaller Giriş Dikkat çekme Hedef paylaşımı Ön bilgiler Sunuş Uygun adımlar Bireysel etkileşim Zıtlıkların sunumu Değerlendirme Farkına varma Düzeltme Özetleme Transfer

Özetle Uzaktan eğitimin imkanları işe koşulmalı İlgi çekici öğrenme etkinlikleri tasarlanmalı ve katılım teşvik edilmeli Yöntem, materyal çeşitliliği sağlanmalı Öğrenciyi aktif kılacak stratejiler kullanılmalı Mümkün olduğunca süreç değerlendirmelerine yer verilmeli Öğrenmeyi öğrenmeye en çok ihtiyaç duyan uzaktan öğretim öğrencileri üstbilişsel destekler sunulmalı Materyaller bireysel öğrenmeyi destekleyecek şekilde tasarlanmalı

Doç. Dr. Selçuk KARAMAN Atatürk Üniversitesi Teşekkürler Doç. Dr. Selçuk KARAMAN Atatürk Üniversitesi