Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Altı Şapka Düşünme Tekniği
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
- DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK - ZİHİNSEL ETKİNLİKLER.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi
Yrd.Doç.Dr. Nermin KORUKLU
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Öğrenci Merkezli Eğitim
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
ŞAPKA ALTI.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
SANAT EĞİTİMİ.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ADALET TANRIVERDİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YARATICI DÜŞÜNME.
Hümanistik Yaklaşım Maslow.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.

Bilgi toplumlarında eğitimin görevi toplumu yeniden üretmek değil “yeni toplum” üretmektir

Bireysel açıdan da “yaratıcılık” bir insanlık hakkıdır. Yaratıcılık bireyi yabancılaşmaya karşı korur.

Yaratıcı Kimdir? (Yaratıcılık nerededir?) Yaratıcılık kendisi tasarlanarak yoktan varedilmiş bir nitelik değildir.

Bilim, teknoloji, sanat, yönetim v.b. alanlarda doğal ve kültürel yaşamı etkileyen “yaratıcı insanlardan” varlığını kavradığımız bireysel bir boyuttur.

Benzetim ve Görselleştirme Yetisi: Yaratıcılar farklı alanlardaki bağımsız “ögelerle” (bilgi, nesne, düşünce, söylem vb.) yeni bileşimler yaparlar.

Karar Esnekliği: Olaylara ve nesnelere farklı açılardan bakmak ve her an farklı ölçütlerle yeniden değerlendirmek gereir.

Bağımsız Yargı : Yaratıcılar olayları ve durumları değerlendirirken kendi ölçütlerini kullanırlar.

Yeniliğe Yatkınlık: Yeni ve değişik durumları denetim altına alabilen öğrenciler yeni düşünceler üretmeye de yatkındırlar.

Mantıksallık: Yürürlükteki tutucu ve katı eğitim sistemleri genellikle sözde mantıksal gerekçelerle savunula gelmektedir.

Yaratıcılık ve zekâ arasındaki bağlantı henüz tam olarak belirlenememiştir....ama yaratıcılar zekidir!

Yaratıcılık ve Bilgi: Yaratıcılığı ucuz ve kolay bilgiyi alıp “yeni” bir değer katarak satmak olarak gören “yatırımcı metaforu”nu geliştiren Sternberg’e göre yaratıcılık bilgiye göre eksi çarpanlı parabol olarak (baş aşağı “U” biçiminde) değişir

Özgünlük: Yaratıcılık özgün, sıradışı davranış ve ürünlerle dışavuran bir nitelik olarak tanımlanır.

Verimlilik: Özgünlük her zaman verimlilikle bir arada olmayabilir. Ama verimlilik, üretken yaratıcılığın göstergelerinden biridir

Özerklik ve bağımsızlık yaratıcı insanların en açık özelliklerinden biridir.

Yaratıcılar meraklı, sorgulayıcı ve öğrenmeye isteklidirler

Duyumsal algıları güçlü olmakla birlikte uyarılarla yetinmezler algılananın, duyulanın ötesine geçerler.

Yaratıcı insanlar cesur yürekli ve gözü pek olurlar.. Yanılmayı ve yenilmeyi göze alırlar.

Beyaz şapka: Olgular ve verilere dayalı olarak yansız ve nesnel düşünme; Kırmızı şapka: Duygusal ve sezgisel değerlendirmeyi bir bakış açısı verir. Siyah şapka: Eleştirel ve yargılayıcı düşünme; seçeneklerin sakıncalarını görme; Sarı şapka: İyimser, umutlu ve olumlu düşünme seçeneklerin yararlarını görme; Yeşil şapka: Yaratıcılık, yeni ve özgün düşünme; Mavi şapka: T üm düşünme süreçlerinin üstten denetimi

Yaratıcılık Nasıl Geliştirilir? Öğrenci Davranışına Dönük Yaratıcılık Alıştırmaları: 1. Uyarlama 2. Değiştirmek, Düzeltmek 3. Ekleme ve Birleştirme 4. Sadeleştirme 5. Yerine Koyma (İkame) 6. Başkalaştırma

Porof. Zihni Sinir İrfan Sayar

...Porof. Zihni Sinir İrfan Sayar

...Porof. Zihni Sinir İrfan Sayar