Prof. Dr. Kurtman ERSANLI HOŞGÖRÜ VE SEVGİ OCAĞI DERNEĞİ GENEL BAŞKANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE YAŞANAN FİZİKSEL DEĞİŞİMLER
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
ANA BABA VE ERGENLİK.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
DUYGUSAL GELİŞİM Prof. Dr. Kurtman ERSANLI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
SOSYAL GELİŞİM.
PSİKOSEKSÜEL GELİŞİMİ
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK DÖNEMİ A Y - 1 Ergenlik Çağı Ne Zamandır?
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
HOŞGELDİNİZ.
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
ERGENLİK DÖNEMİ.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENL İ K DÖNEM İ MUĞLA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ERGENLİK.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
YRD.DOÇ.DR.NESLİHAN KOÇER İZMİR ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK.
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Kurtman ERSANLI HOŞGÖRÜ VE SEVGİ OCAĞI DERNEĞİ GENEL BAŞKANI HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Kurtman ERSANLI HOŞGÖRÜ VE SEVGİ OCAĞI DERNEĞİ GENEL BAŞKANI

GENÇLİK PSİKOLOJİSİ

Gençlik, özünde biyolojik bir kavramdır. YETİŞKİNLİK ÇOCUKLUK Gençlik, özünde biyolojik bir kavramdır. Özünde biyolojik bir kavram olan gençlik “insan” söz konusu olduğunda toplumsal bir kavram haline dönüşmektedir.

Gençlik deyince akla gelen temel kavram ergenliktir. Ergenlik dönemi buluğ çağı ile başlar. Ergenlik dönemi yetişkinliğe girmekle sona erer ve genç yetişkinlik başlar

BEDENSEL GELİŞİM Bu döneme kadar cinsel bezler kendi içinde gelişimini sürdürürler fakat aktif değildir. Vücudun boy ve ağırlık olarak artışından dolayı ergenin o zamana kadar psikomotor açıdan kazanmış olduğu genel gidişatı tamamen altüst olur, ahenk, ritim, denge ve eşgüdüm bozulacağından, bazı koordinasyon güçlükleri yaşamasına sebep olur.

Ergenlik, hemen hemen her gelişim alanında çok sayıda köklü değişimlerin süratle yaşandığı bir evredir. Bu değişimler, ergenin kendisiyle ve çevresiyle olan ilişkilerini etkilemektedir. Çevresiyle ilişkilerinde kısa süreli bozulmalar olur. Kardeşleriyle arası iyi değildir.

Gençler, inişli-çıkışlı duygular yaşamaktadır. Gençlerin arkadaşları ile olan ilişkileri, anne-babaları ile kuracağı ilişkilerden farklıdır. Ondört-onyedi yaşları arasında ise kendini sever, görünümünden mutlu olduğu için saatlerce aynada kendini seyreder. Yardım almaktan hoşlanmaz. Grup tarafından reddedilmekten korkar.

Gençlikle birlikte sıkı dostluklar kurulmaya başlar. Sırdaş grupları adını verdiğimiz bu gruplar, iki ya da üç kişiyi geçmez ve genellikle tek cinsiyetlidir. Gençler her zamankinden daha çok anlayışa ve desteğe gereksinim duymaktadır. İnançları ve düşünceleri çok ideal olduğu için onlara dokunulmamasını isterler.

Gerçeklerle inandıkları çatıştığında, çabuk üzülür ve öfkelenirler. Bütün duygularını daha açık davranışlarla ve anında ifade edemezler. Duyguların dile getirilmesinde, genç kızların, erkeklere göre daha dengeli ve kontrollü oldukları görülmektedir. Bu dönemdeki gencin başka bir özelliği de sevdiklerini ve sevmediklerini sık sık değiştirmesi, platonik dediğimiz bir nevi aşk yaşamasıdır.

Arkadaşlarıyla yakın ilişkilere giremezse, yalnızlık duygularına kapılabileceği gibi görev ve sorumluluklarından da kaçarak çevresiyle çatışmalar yaşar. Daha önce kazanılmış olan psikomotor düzen bozulduğundan, ergen oldukça beceriksiz duruma düşürmektedir. Böylesi bir durum, ergenin heyecanlanmasına, bozulmasına bu yüzden çok çabuk öfkelenmesine sebep olmakta ve kendi kendine acıma duyguları yaşamaktadır.

Bu yaşın en şiddetli heyecanları gencin cinsel gelişimi ve sosyal ilişkileri ile ilgilidir. Sevilememek, beğenilememek, kabul edilememek korkusu gençte en derin heyecansal bozuklukları meydana getirir. Ergenlik evresinde kıskançlığın kaynağı, karşıt cinse karşı doğan ilgiye kayar. Toplumdaki konumunu yitirme korkusu en baskın olanıdır. Zamanla gencin korkuları azalır, ama geçmişteki korkularının yerini endişe ve üzüntüler alır. Başarısız olma, parasız kalma, iş bulamama, karşı cinslerce beğenilmeme, dostlarını yitirme, ailesine yük olma gibi üzüntüler şartlara bağlı olarak artabilir.

Gencin endişe ve üzüntüye karşı yaptığı tepki, bir köşeye çekilip düşünmektir. Korku kaynaklarına karşı saldırı davranışlarında bulunduğu da görülebilir. Gençlik dönemine girilmesiyle kız ve erkek arasında gizlilik evresinde görülen sataşma karşılıklı ilgiye dönüşür. Genç, anne babasına olan bağımlılığından kurtularak aile dışındaki olgun kimselerle ilişkiler kurmaya öğrenir, toplumsallaşma önem kazanır. Gençlerde grup etkinliklerine karışma, meslek seçimine ilişkin ve evliliğe yönelik tasarılar oluşur.

GENÇLİK DÖNEMİ SORUNLARI Hızlı fiziksel ve ruhsal değişiklikler önemli bir gerilim kaynağı olmaktadır. Pekçoğu bu dönemdeki sorunlarla başarıyla başedebilirken, azınlık bir grup ise bu dönemin sorunlarını halledemez ve ruhsal bozukluk gelişir. Yapılan çeşitli çalışmalarda, gençlerin yaklaşık %10-15' inin önemli bir ruhsal veya psikofizyolojik bozukluk geçirdiğini ortaya koymuştur. Kaygı tepkileri gençlik döneminde çocukluğa göre daha sık görülürler. Gencin ihtiyaçları ve istekleri çocuktan çok farklıdır.

GENÇLİĞİN TEMEL ÖZELLİKLERİ FİZYOLOJİK DEĞİŞİKLİKLER YAŞAR BEDENSEL DEĞİŞİMLER YAŞAR GURUBUNUN VARLIĞI ÖNEMLİDİR EVDEKİLERLE ARASI İYİ DEĞİLDİR GRUBUNUN VARLIĞI ÖNEMLİDİR GENÇ ANİ KARAR VERİR ELEŞTİRİYE KATLANAMAZ DERSLERDE BAŞARISI DÜŞER PLATONİK AŞKLAR YAŞAR İLGİLERİ GELİP GEÇİCİDİR YARDIM ALMAKTAN HOŞLANMAZ ANALİZ YETENEĞİ GELİŞMİŞTİR

GENÇLERİN GEREKSİNİMLERİ Saygı Sevgi Sabır Saydamlık Güven İçtenlik,dürüstlük Empati Etkin dinleme Destek olma Önyargısız olma Yargılayıcı, hesap sorucu bir izlenim yaratmayan bir ortam

ANNE- BABA OLARAK TUTUMLARIMIZ Güvenilir olmak. Gence yardım etmek, destek olmak istediğimizi hissettirmek. İletişim tekniklerini bilmek, Sabırlı ve kararlı olmak Değişim için gereksinim doğurmak. Bazı durumları önemsiz görmek, Yanlış anlamaları önlemek,

Özgüvenini artırıcı geri bildirimlerde bulunmak. Suçlamamak. Kişiliğe değil davranıştan yönelmek. Gence anlaşıldığını hissettirmek. Yeniden konuşma isteğini canlandırmak. Neye kızıldığının anlaşılmasına sağlamak. Gencin davranışlarında görülen değişmeleri takdir etmek.

Başarılı Geçiren Gençler, Gençlik Dönemi Başarılı Geçiren Gençler, Tutarlı bir kimlik geliştirirler, Diğer insanlarla sağlıklı ilişkiler kurabilirler, Yaşamdan zevk alır, Yaratıcı, üretken ve mutlu bir insan olurlar.

Gençlik dönemi başarısız geçiren gençler, Gerek toplumsal gerek bireysel düzeyde sağlıklı, tutarlı bir kişilik oluşturamazlar, Karşı cinsle sevgiye dayanan olumlu ilişkiler kurmakta zorlanırlar.

Prof. Dr. Kurtman ERSANLI HOŞGÖRÜ VE SEVGİ OCAĞI DERNEĞİ Sabrınız ve hoşgörünüz için teşekkürler Prof. Dr. Kurtman ERSANLI HOŞGÖRÜ VE SEVGİ OCAĞI DERNEĞİ GENEL BAŞKANI